Forum > Algemeen Forum

Huiskamer geluidskwaliteitsvriendelijk inrichten :-)

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 9469
11-8-2019 23:46
yep, ken ik.
Werkt heel goed, maar dan mogen ze er geen gaten in maken of dingen tegen aanschroeven.
En het is verschrkkelijk spul als je het weer weg moet halen in geval van bijvoorbeeld huurhuis.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 13458
12-8-2019 15:59
Klikmarmoleum is inderdaad ideaal spul. Voor de niet kenners: Dat is marmoleum op een halfharde dempende onderlaag van ca. 1 cm. Wij gebruiken dat in de ruimte die ooit (mede om belastingtechnische redenen) thuiskantoor genoemd werd maar thans toch vooral gevuld is met flipperkasten, playstations en een vette beamer. Meeste effect wordt bij ons echter (ook in de gameroom) veroorzaakt door de gordijnen. Nu hebben wij wel een hoop ramen dus ook een hele hoop gordijnen maar dempen doet het als een dolle (merk je pas als ze weer weg zijn om gereinigd te worden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 782
16-8-2019 11:18
Dun behang etc. doet niks. Kijk eens naar Merford Akotherm D40 platen. Zeer mooi spul, werkt perfect en nog goed betaalbaar. Wel de dikte 50mm nemen.

Gr. Walter
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
3-6-2023 14:57
Heren,

Allen bedankt voor jullie reacties en tips, inmiddels een update wat de huiskamer betreft:
  • Op de muren zit nu glasvezelbehang als basis (niet voor de demping o.i.d.) om daar later een paar leuke open linnen / canvas frames in drieluik (gevuld met Akotherm Basic D40) bijvoorbeeld te plaatsen met mooie en smaakvolle opdruk (lees = mooie rondborstige schaars geklede of naakte vrouw).
  • Op de vloer ligt nu Forbo Marmoleum Click, mooier als click-laminaat en heeft ook een geluiddempende werking: https://www.vloerbedekkingwebwinkel.nl/marmoleum-click
Van de week bij Dre Wendex Eurotrack rails en runners e.d. besteld voor de beide ramen (kamerbreed) van de huiskamer, bij een ander (sorry Dre) Adam akoestisch doek besteld voor de ramen. Vakantiegeld nu zo'n beetje op :-)

(plafond is het laatste waar ik aan denk (en zeker niet op de manier die Tom voorstelt), eerst maar eens kijken hoe het met de gordijnen klinkt)

Houd jullie op de hoogte, natuurlijk met kiekjes :-)

Greetz Webbie ...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 13458
5-6-2023 09:43
Ik heb in de zithoek nog een vrij dik vloerkleed neergelegd onder de salontafel (vloer is namelijk 45x45 plavuizen dus harder dan hard). Scheelt, samen met de gordijnen en de vitrage, een slok op een borrel. Met de gordijnen dicht is de kamer bijna "dood" maar ook met de gordijnen open is het nog prima te doen (gordijnen zijn wel goed verdeeld over de huiskamer)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 782
6-6-2023 18:45
Vloerrefelectie is minder van belang, daar zijn onze oren aan gewend, immers we staan altijd op de grond of een vloer. Vloerkleed heb ik zelf echter ook wel goede ervaring mee, zo dik mogelijk pakken.

Plafond reflectie zou je ook kunnen aanpakken, ik heb zelf wat akoterm platen opgehangen, circa 20cm vrij van het plafond, dan werken ze wat breedbandiger.

In de hoeken van de kamer eventueel grote pakken steenwol, met een doek eromheen als afwerking, zo heb je goedkoop leuke basstraps.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)