Forum > Newbie Forum

Lightmaxx Led Par 64 Eco 10mm - info + sturing?

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
18-12-2018 20:53
Beste allen,

Allereerst wil ik even meegeven dat ik er mij bewust van ben dat ik vragen stel omtrent een product dat hier niet wordt verkocht. Maar aangezien ik ze 2e hands heb gekocht, had ik graag hier toch even gepolst of jullie mij hier konden helpen (nieuw materiaal koop ik zeker via deze site).

Situatieschets: ik= momenteel gestopte dj, maar het kriebelt toch weer en de dochter spreekt van eens een feestje te willen geven happy :)
Dus stilaan terug wat materiaal aan het verzamelen sneaky :V
In het verleden eigenlijk steeds lui geweest door te werken met de ledbars van JB Systems + de ledsturing erbij. (dus de echte kennis ontbreekt me wat)

Nu eigenlijk per toeval 8 x lightmaXX LED PAR 64 ECO 10mm op de kop kunnen tikken.
Alleen:
- De handleiding ontbreekt, dus heb ik wat moeite om alles in te stellen (dipswitches) voor een leuke opstelling voor een feestje.
- De vraag is er nu ook welke (simpele en budgetvriendelijke) tafel ik kan gebruiken om ze leuk aan te sturen (looplichten op muziek en dat wat dimbaar maken + strobo-effect kunnen regelen, eigenlijk wat je met zo'n ledsturing van JB kan doen ;-) ).

Iemand die mij dus wat kan helpen met de handleiding van dit toestel (op de verkoopsite staat de handleiding zelf niet, maar heb ze ook al via mail gevraagd aan de verkoper. Hopelijk wat reactie, maar misschien gaat het hier sneller)?
+ Advies omtrent een simpele, leuke sturingtafel hiervoor?

De enige info die ik nu van de spots heb:
Eigenschappen:
· Fabrikant: lightmaXX
· PAR Typ: PAR-64
· Ventilatie: No
· Lichtbron: Single Colour LED
· Power Output (Watt): 15
· Min. hoek van de uitstraling: 25
· Max. hoek van de uitstraling: 25
· Uitstraling: Symmetrical
· Pulse width modulation / Flickerfree: No
· LED aantal: 151
· LED type: 1mm
· DMX bestuurbaar: Yes
· Aantal DMX kanalen: 5
· DMX aansluiting: XLR a 3 polig
· Vorm: Short Nose
· Dimmer: Electronic
· Aantal dimmercurves: 1
· Geschikt voor outdoor gebruik: No
· Matrix tonend: No
· Koppeling stekker: Schuko Plug
· Powerlink: No
· Lengte (cm): 20,5
· Breedte (cm): 20,2
· Hoogte (cm): 30
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
18-12-2018 21:44
Kunnen de spots ook in een 4-kanaals DMX stand gezet worden? In dat geval kun je met vrijwel elke led controller sturen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
18-12-2018 22:08
Geen idee. Vandaar mijn vraag of iemand de handleiding van deze toestellen heeft liggen.
Ik weet nu enkel dat ze 5 kanaals zouden zijn.
Ik heb de vraag voor de manual nu al aan die winkel zelf gesteld, aan de verkoper 2e hands of hij nog iets had liggen en nu via dit forum.
Hopelijk kom ik zo al een stapje dichter...
Ik weet nu enkel dat er achteraan 10 dipswitches zitten.
Dipswitch 8 en 10 op ON geeft fadelight. Zover ben ik al! 😁😁
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2057
18-12-2018 22:18
Ik denk dat je met een usb dmx interface en een laptop het snelst, goedkoopst en gemakkelijkst er iets leuks mee doet.
Dipswitches zijn voor ingebouwde modus of dmx adres, maar die ingebouwde dingen zijn eigenlijk totaal waardeloos.

De zaak die ze normaal verkoopt moet je de handleiding kunnen geven, maar ook zonder moet het geen probleem zijn als je een dmx sturing hebt.
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
18-12-2018 23:02
Ik heb de handleiding dus inderdaad opgevraagd bij de webwinkel in kwestie, maar zoals gezegd: ik heb ze 2e hands gekocht.
Interface en laptop zijn een optie, maar een simpel en goedkoop tafeltje heeft nog even de voorkeur.
Maar eerst dus even zoeken naar de basis en de info :-)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2057
19-12-2018 08:19
In dat geval denk ik aan deze:
www.new-line.nl/nl/lichtsturingen/showtec-led-commander-29130.htm

Of wat goedkoper deze (maar dan heb je telkens 2 lampen die "hetzelfde" doen):
www.new-line.nl/nl/lichtsturingen/showtec-led-operator-4-55453.htm

Ik heb overigens nog een dergelijk tafeltje liggen dat weg mag, als je interesse hebt?
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
19-12-2018 08:30
Dat zien er al inderdaad leuke tafeltjes uit en die liggen in de lijn van degene die ik vroeger had bij mijn led 4-bars van JB Systems.

Ik ga eerst nog even afwachten tot ik echt duidelijk de kanaalindeling van deze spots weet, en dan ga ik wel eens kijken voor de aanschaf van een tafeltje (nieuw of 2e hands weet ik nog niet).

Thanks!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
19-12-2018 15:54
Voor de LED Commander maakt het niet uit (die kan zo ongeveer alles aan wat je zou kunnen bedenken in termen van kanaal-indeling). Die andere tafeltjes zijn strikter (en goedkoper) en werken vaak in een 4-kanaals grid (dus eerste spotje op 1, dan op 5, 9, 13 etc.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
20-12-2018 12:25
Ik had al inderdaad wat toestellen bekeken en vergeleken en kom ook uit op de led commander als beste toestel (en waar het zeker zou moeten mee lukken).
Ik hou die dus zeker in mijn achterhoofd voor aankoop (weliswaar na nieuwjaar vrees ik door de drukte) :-)

Nog enkele vraagjes over die led-commander:
- Ik heb nog steeds geen handleiding van die Lightmaxx Pars kunnen bemachtigen, dus ik moet me nog een beetje behelpen en zoeken. Maar zoals ik he heb begrepen kunnen deze Pars - gezien de specs op het internet uitgaande van 5 DMX-kanalen - perfect gepacht worden op de Commander? Dus ook finaal bv. Schuif 1 = rood als er onder die schuif ook rood staat? Zels als dit dan bv in de PAR zelf kanaal 2 zou blijken te zijn?

- In de led commander is er sprake van looplichten en scenes. Die looplichten zitten die er dan fabrieksgewijs al in of moeten die allemaal nog zelf geprogrammeerd worden (kwestie van gebruiksgemak bij het opstarten na het patchen van de juiste kanalen)

Alvast bedankt voor de bevestigingen/verhelderingen.
Heb momenteel niemand in de buurt met dit toestel om eens te proberen met mijn Pars, dus baseer ik mij grotendeels hier voor ervaringen en info.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
20-12-2018 16:22
Patch van de Led Commander is inderdaad nagenoeg compleet vrij te kiezen. Een 5-kanaals identity (hoe deze z'n kanalen ook verdeeld heeft) is geen probleem. Even met een simpel 6-kanaals fadertafeltje (of zo) uitvlooien wat de kanalen allemaal doen als er op het net niets over te vinden is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)