Forum > Licht

draadloos dmx ervaringen

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
13-6-2018 21:42
zijn er mensen die al ervaringen hebben met budget gerichte draadloze dmx zenders en ontvangers .
Lijk ayra , showtec , eurolite .

Waar het zoal voor gebruikt zou worden voor ledbars die in zalen dienen als uplight aan te sturen .
Max afstand een 40 a 50 m

alvast vriendelijk bedankt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
14-6-2018 08:36
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb zeer mijn twijfels er over als je iets betrouwbaars wilt hebben.

Veel van dit soort devices werkt op 2,4 Ghz,
het zelfde gebied waar alle telefoons, wifi, deurbellen, babyfoons, camera's, afstandsbedieningen enz op werken.
Het is een van de drukst gebruikte banden in het frequentiespectrum.

Wil je het gebruiken voor feestjes tussen de schuifdeuren, dan zou het wel kunnen wat mij betreft.
Als er dan een effect af en toe een beetje raar doet, maakt dat niet zoveel uit.
Maar als je echt serieuze feesten doet dan zou ik mij nooit afhankelijk stellen van de ether.

Ik heb een keer een draadloze microfoon van een A merk op de 2,4 getest.
In gebruiksaanwijzingen wordt geroepen tot wel 500 meter bereik.
De praktijk is dat je in een volle zaal er een nulletje vanaf mag halen, en dan moet er een goede zichtlijn zijn tussen je zender en ontvanger.
zodra er een aantal mensen tussen die zichtlijn staat, dan is het bereik nog minder, en een stuk minder zeker.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 281
14-6-2018 14:16
Ik heb vorig jaar een setje besteld bij de bekende chinees, dit om de ingebouwde led parren in de DJ booth aan te sturen, scheelt weer een kabeltje.