Forum > Licht

movitec sl250 draaiuren en lampuren

(55 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
5-5-2018 12:38
Ik heb een partij movitec sl250 gekocht en heb even bij eentje gekeken naar de aantal uren en dat is 4200 uur voor de hele head en 304 uur voor de lamp. Nou kan ik begrijpen dat hij wel de uren kan onthouden voor de hele head, maar hoe zit dat met de uren vd lamp?
Worden de branduren van de lamp vanzelf gereset als er een nieuwe in komt?
Verder maken de gobo's een beetje geluid, en die zijn van kogellagers voorzien en gortdroog, en vertelde de verkoper dat ik gewoon WD40 moet gebruiken, maar dat word een vettige boel en lijkt mij dat te gaan roken en stinken totdat die meuk verdampt is van de hitte, dus heb ik elders iets gelezen over dit product
www.innotec.nl/smeermiddelen/olian-nl/food-grade/dry-lube/
wat smeert en stof afstotend is en tot 280 graden kan hebben, dus is dat een goede keus?
En weet iemand wat de zwakke punten zijn van deze heads, en waar ik de goedkoopste lampen kan krijgen? (MSD/HSD230V/250WGY-9.5)

Btw, ik ga ze dus schoonmaken en zou dan remmenreiniger willen gebruiken, en wel omdat dat erg vluchtig spul is dat vet
oplost en mee laat verdampen, maar ik dacht ooit begrepen te hebben dat er ook aceton in zit, dus kan dat dan geen kwaad als dat bv
op bedrading komt?
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
5-5-2018 15:42
Zeker geen WD40 gebruiken, da's rommel. Kogellagers worden over het algemeen met vet of olie gesmeerd. Voor zaken die heel heet worden kun je een speciale olie of speciaal vet gebruiken, maar of dat in dit geval nodig is, daar durf ik mij niet over uit te laten. Een beetje olie moet eigenlijk temperaturen tot 110 graden probleemloos aankunnen, toch zeker voor een paar lichte lagertjes.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
5-5-2018 16:15
gobo en kleurenwielen kunnen in dis soort lapjes wel een stuk heet vrees ik.
Dus olie die bij zo'n hoog mogelijke temp blijft smeren kan zeker geen kwaad.
Siliconen basis is niet slim want als dat op je kleurenglaasjes komt, krijg je het er nooit meer af.

Met ontvetters moet je goed oppassen, kleurenfilters zijn er niet altijd tegen bestand en ook heel veel print en andere elektronica wordt er niet blij van.
Wasbenzine verwijderd vrijwel alles en is een van de meest voorzichtige ontvetters die meestal prima werkt.
Nicotineaanslag kan je het handigste verwijderen met een oplossing van 1 deel ammoniak op delen 4 water.
Verder doet een bad met doodgewoon Dreft en warm water ook wonderen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
5-5-2018 19:46

Hollender schreef:

Zeker geen WD40 gebruiken, da's rommel. Kogellagers worden over het algemeen met vet of olie gesmeerd. Voor zaken die heel heet worden kun je een speciale olie of speciaal vet gebruiken, maar of dat in dit geval nodig is, daar durf ik mij niet over uit te laten. Een beetje olie moet eigenlijk temperaturen tot 110 graden probleemloos aankunnen, toch zeker voor een paar lichte lagertjes.
Ik gebruik wel WD40, maar dan alleen bij m'n auto's en uit ervaring weet ik wat voor vette zooi dat is. Perfect voor auto onderdelen
mee te smeren, maar vooral niet in moving heads, want aangezien die alle kanten op zwaaien, kan het niet anders dan dat die
zooi dan binnen de kortste keren door heel de head verspreid zit. Ik zal dan zeker eens die spuitbus gaan bestellen in de link,
want bestand tegen hoge temperaturen, en stof werend, dus ik ben benieuwd.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
5-5-2018 20:41

Tom schreef:

gobo en kleurenwielen kunnen in dis soort lapjes wel een stuk heet vrees ik.
Dus olie die bij zo'n hoog mogelijke temp blijft smeren kan zeker geen kwaad.
Siliconen basis is niet slim want als dat op je kleurenglaasjes komt, krijg je het er nooit meer af.

Met ontvetters moet je goed oppassen, kleurenfilters zijn er niet altijd tegen bestand en ook heel veel print en andere elektronica wordt er niet blij van.
Wasbenzine verwijderd vrijwel alles en is een van de meest voorzichtige ontvetters die meestal prima werkt.
Nicotineaanslag kan je het handigste verwijderen met een oplossing van 1 deel ammoniak op delen 4 water.
Verder doet een bad met doodgewoon Dreft en warm water ook wonderen.
Ik heb gisteren even de buitenste lens even er uit gehaald en schoongemaakt en gewoon onder de kraan met
warm water en een beetje dreft, en dat werkte prima.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
5-5-2018 21:10
Bij de partij zitten ook 4 wl250 wash heads, en zojuist had ik er een draaien maar na een tijdje sprong de zekering in mijn
stroomkast, en toen ik die weer aanzette, sprong de glaszekering in de head. Ik heb de head en voet even open gemaakt,
en zag ik een condensator die nogal zweterig en plakkerig is, dus die is waarschijnlijk aan gort en de boosdoener,
want ik heb er ook wat reserve meuk bij gekregen, en daar zit nog zo'n plakkerig geval tussen, dus waarom ze die
dan niet gewoon weggegooid hebben, snap ik niet, maar goed. Ik heb even de gegevens op google ingegeven
en zie dat het ook in wasmachines zit, en compleet met filmpje op youtube, dus lijkt het mij wel verstandig om dan
bij alle heads dat ding te gaan vervangen.
Ik heb een paar foto's gemaakt, maar ik zie dat je dus hier geen foto's rechtstreeks uit je eigen bestanden kunt uploaden,
en sites als photobucket gebruik ik niet meer want die willen geld zien, en daar ga ik niet in mee, dus is er
een andere site waar je GRATIS foto's kunt uploaden? Want zonder foto's schiet het gewoon niet op.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
5-5-2018 21:24
Postimg.cc werkt prima en direct knippen plakken als forumcode.
Niet goed, wel hard!
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
5-5-2018 23:58
Het is de bovenste korte condensator die gewoon lek is.
postimg.cc/image/kml15k3gd/

Een foto van dezelfde met de gegevens er op
pp.userapi.com/c622627/v622627902/4a5d/ZmDKTNIZmiE.jpg
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
6-5-2018 09:30
Ik denk eerder dat de condensator ontploft is door de zeer gebrekkige montage en ontbrekende isolatie van de stekkertjes.
Een kortsluiting is makkelijk gemaakt met zo'n rommeltje.

Het lijkt me ook redelijk stug dat er een aarde draad op de condensator thuis hoort shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
6-5-2018 10:06
Hoi Tom,

Nee en nee (hoe laat je trouwens een condensator ploffen door hem kort te sluiten?). Dit is gewoon geploft vanwege einde levensduur, en is geen condensator, maar een compleet ontstoorfilter (of netfilter).
Hier zitten 2 spoelen, 1 weerstand en 3 condensators in, maar dat staat er natuurlijk ook netjes op.
Dergelijke filters zie je ook regelmatig in een blikken uitvoering en dan meestal rechthoekig, als je er qua montage mee wegkomt kan dat natuurlijk ook prima.

Om te testen kun je het filter gewoon even bypassen (bovenste en onderste lijn op het tekeningetje volgen, en linksboven met rechtsboven verbinden, linksonder met rechtsonder).
Daarna natuurlijk wel netjes vervangen, anders zou je best wel eens vreemde storingen op je geluid bijvoorbeeld kunnen krijgen.

Als je een nieuwe koopt, moet je vooral er op letten dat de stroomsterkte hetzelfde is, in dit geval 16A.
Verder lijkt het me niet verkeerd om ze meteen bij allemaal te vervangen...

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)