Forum > Licht

Showtec 1024 PRO

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Marc 68Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2017
Laatste: 29-8-2017
Berichten: 1
29-8-2017 18:47
Hallo, ik kan mijn opgeslagen bestanden vanop mijn USB niet meer opladen, beter nog hij vind ze blijkbaar niet meer
deze eindigen op .K1p

ik heb deze wel hernoemt op mijn PC met dezelfde extensie

kan iemand mij hiermee helpen ?

alvast bedankt
Showtec 1024 PRO
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
22-9-2017 22:35
Bestanden op usb herbenoemen, werkt niet helaas.
je pc oid ziet wel de nieuwe naam, maar de creator ziet en leest alleen de naam, die jij hebt ingevoerd bij het opslaan.
Without a lightengineer, it will be dark.
SupersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2019
Laatste: 18-4-2019
Berichten: 5
4-1-2019 00:57
Ik heb een vraag ik heb jongst leden een showtec creator 1024 pro aangeschaft en ik zit met een vraag.
Je kan er een audio jack in aansluiten zodanig denk ik, dat je de lichten kan bewegen door middel van het audio signaal
maar dat lukt niet moet er soms iets geprogrammeerd worden, of is het ergens een instelling, maar ik vind het niet ,het zou tof zijn moest er daar iemand mij kunnen in helpen er zit tevens ook nog een ingebouwde microfoon in
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
4-1-2019 11:27

Supersound schreef:

Ik heb een vraag ik heb jongst leden een showtec creator 1024 pro aangeschaft en ik zit met een vraag.
Je kan er een audio jack in aansluiten zodanig denk ik, dat je de lichten kan bewegen door middel van het audio signaal
maar dat lukt niet moet er soms iets geprogrammeerd worden, of is het ergens een instelling, maar ik vind het niet ,het zou tof zijn moest er daar iemand mij kunnen in helpen er zit tevens ook nog een ingebouwde microfoon in
Helaas werkt dat niet en gaat ook niet werken. Vanuit de chinese fabriek is de aansluiting wel gemaakt, maar de hardware (cpu en geheugen, zijn ontoereikend) om die reden voorziet de software er niet in en gaat ook niet gebeuren.
Without a lightengineer, it will be dark.
SupersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2019
Laatste: 18-4-2019
Berichten: 5
4-1-2019 21:47
ok maar kan ik deze software dan ergens kopen of upgraden of een ander cpu in steken dan
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
5-1-2019 12:38
nee.
wat jij wilt kan gewoon niet op deze tafel, de hard/software van deze (chinese redelijk low-budget) tafel is te beperkt, is ook niet te upgraden.
je zal echt n andere tafel moeten kopen die wel kan wat jij nodig hebt
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
SupersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2019
Laatste: 18-4-2019
Berichten: 5
5-1-2019 17:13
ok maar zo goedkoop was die tafel nu ook niet het wat toch 1500 Euro
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 281
6-1-2019 14:56
Maar het blijft een Chinese kopie van een bekende tafel, en ik heb tot op heden nog geen china spul gehad wat ook werkelijk met een nuttige firmware update kwam. Daarnaast is het ook de vraag of je zon functie nog wil gebruiken, sinds mijn gloeilampen lichtorgel heb ik het nooit meer ergens gebruikt laugh :D
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
11-1-2019 13:35
Zoals ik al aangaf en Soundpower, bevestigde er is geen mogelijkheid om de soundinput te gebruiken op de creator pro.

De tafel is idd gebaseerd op de welbekende avolites tiger, al ontkent highlite dat. sneaky :V
Er zijn van dit model nog een aantal chinese varianten, o.a. van King. Via ali wel te krijgen vrees ik, maar ook bij deze varianten werkt de soundinput niet.
Had je je vooraf beter moeten informeren.

Een alternatief zou kunnen zijn een 2e hands avolites tiger. Heb je meer aan.
Maar als je zonder die soundinput kan leven en niet te veel gekke dingen doet, is dit een leuk tafeltje voor zijn geld.
Wat hij niet leuk vindt (crashed hij geheid), als je een chase gemaakt hebt en je wil daarop variëren door er bijvoorbeeld een color shape of p/t shape overheen te gooien.
Chase, werkt prima, mits je alles wat je wil, in de chase mee programmeert. De enige uitzondering is de fixture/groupdimmer, mits als aparte playback, bij dimmer in een dimmershape bijvoorbeeld, gaat het ook fout.(tenzij je die dimmershape weer mee programmeert in de chase)

Mocht je sound echt belangrijk vinden en toch op zoek gaan naar een andere nieuwe tafel, kijk dan eens naar de
Infinity chimp 100 en een extern touchscreen. Erg gewild op het moment, daarom lange levertijd. (Hoorde wachttijd tot aan maart!)
Maar erg goede recensies over. Prijs is concurerent .
Al zullen vele hier zeggen, ga voor Chamsys -on pc-, MA on pc, etc., want highlite (showtec/infinity), is voor de budgetmarkt, maar ik ben van mening dat dat wel erg zwart/wit is.
Zet iig de minimale vereisten voor een tafel op een rijtje., voor je beslist.
Without a lightengineer, it will be dark.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
11-1-2019 21:09
Voor dat zelfde geld heb je ook een programma als Martin Light jockey.
En dat heb ik in al die jaren nog nooit zien crashen.

en proggen is een makkie, en uiteraard ook gleuid responce, wat je zelf kan kiezen op welk gedeelte van het geluid moet reageren, met een equilizer,
ook hoe snel, en hoe vaak.
En voor de knoppenruiters kan je er gemakkelijk een midi knoppen blokje aan vast maken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)