Forum > Algemeen Forum

Gaffa tape test

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
6-6-2017 21:43
Je wilt dus eigenlijk een tape die makkelijk scheurbaar is, maar niet losscheurt bij belasting,
en een tape die plakt als een tierelier, maar ook makkelijk los te trekken is,
en dan ook nog een tape die geen lijmresten achterlaat ook al heeft de zon er een hele week op gestaan.
En dan ook nog een tape die niet duur is.......

Ja ja.....

Elke tape heeft zijn eigen eigenschappen, best of all worlds is onmogelijk.
Vandaar dat ik zelf ook met twee soorten werk zoals aangegeven.
en zelfs nog een derde voor semi permanente oplossingen.
Plak je die vast, dan krijg je hem niet zonder kleerscheuren en enorm gepeuter weer los laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
6-6-2017 22:35
Ik plak ook nooit gaffa op geverfde of gevoelige vlakken, en elke andere tape die daarvoor gemaakt is (schilderstape) is niet stevig genoeg om kabels vast te maken.
Kabels tegen kozijnen of iets dergelijks doe ik liever met kunststof marktkraamklemmen.

Wat de showtec tape betreft, het was inderdaad de goedkoopste van de twee. De theatertape zal ik nog wel eens proberen...

Bij de goed scheurbare tape, vind ik het vooral belangrijk dat deze vooral in de dwarsrichting goed scheurt. De lengterichting liever wat steviger inderdaad.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
26-1-2018 14:29
heeft er iemand al ervaring met de GaffGun?
Het is een apparaat om snel lange lengtes kabel aan de grond te tapen.

Het lijkt me een handig apparaat, maar het kost wel wat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
26-1-2018 14:59
Lijkt mij vooral handig met de tape zonder klevend middenstuk, maar inderdaad vrij prijzig.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik beperk de oversteek van kabels met looppaden liefst zover, dat het zich meestal beperkt tot maximaal 5 meter per klus. Nog niet eens interessant om zo een apparaat mee te slepen, laat staan aan te schaffen dus.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
26-1-2018 17:57
Ringleidingen leggen is toch iets anders dan een podium met kabeltjes leggen.
Een ringleiding ligt om de stoelen heen, dus absoluut in de loop.
En vaak in lengtes van 50 meter en meer.
En ik ben op zoek naar een manier om het sneller te kunnen doen dan op mijn ouwe knieën steeds maar rond te kruipen met een rol gaffe.

Misschien ga ik zelf wel iets fabrieken laugh :D
Want ik zie op filmpjes dat de Gaffer gun niet echt netjes kan werken met gewone rollen, je moet hun rollen kopen..... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
26-1-2018 21:29
Dunne rubber matten? Gebruik al een tijdje die van een Duitse webshop, erg tevreden mee, valt soepel over de kabel en nooit geen opstaande randjes
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
26-1-2018 22:48
als jij 1500 man in een zaal heb, wil je niks los hebben liggen waar je aansprakelijk voor kan gesteld worden.

Te lichte rubber matten hebben de nijging te verschuiven door de loop, en al helemaal op tapijt.
Nichiban gaffa zie ik zelden los raken na twee dagen gebruik.

De meeste andere oplossingen zie ik wel verschuiven.
Zelfs kabelgoten leggen ze aan twee kanten nog vast aan de vloer met gaffa laugh :D

Laatst nog een nieuwe oplossing geprobeerd op tapijt met een brede baan klitband...Tja dat werkt alleen als er ergens in gehaakt kan worden, dus het tapijt moet wel uit lusjes bestaan, en geen losse rechtopstaande vezels.

Het is niet zo eenvoudig sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
27-1-2018 11:15
//offtopic
Gebruiken nog mensen ringleiding lol?
Ik heb zelf een hoortoestel maar ringleiding is toch echt behoorlijk vervelend, alsof er iemand binnen in je hoofd staat te praten shut up :X

Overigens verlang ik terug naar de goeie oude toestellen, gewoon lekker analoog versterken zonder fratsen.
Van alle digitale "supertechnieken" blijven er toch altijd een 10% over die niet uit te schakelen zijn, net zoals bij tv's eigenlijk...

//ontopic
Tom, als je iemand met een 3D printer kent, kan die vast zo'n soort afroller voor je knutselen?
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
27-1-2018 14:00
Ik verhuur wel eens een ringleidinkje hier en daar
Ik durf wel te stellen dat ik daar een van de grotere ben in Nederland gezien de klanten razz :p
Er zijn maar een paar verhuurbedrijven die ze verhuren, en de meeste hebben er eentje.
Ik iets meer, en ik heb ook infra rood sets met een bereik tot wel 2500 vierkante meter,
en das een behoorlijk zaaltje.

Maar terug of het gaffa gedoe>>
Ik ben zelf ook wel een beetje handig, en met een draaibankje en een zaagje kom je ook een heel eind wink ;)

Ik ben ff zelf aan het knutselen geweest met een paar verpakkings tape dispencers
Vooraanzicht
zijaanzicht
Het resultaat naar een paar leermomentjes, tis even oefenen
en ik kan hem nog een beetje perfectioneren met de rolbreedte en diepte, maar voor die twee tientjes materiaal ben ik al heel vrolijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
27-1-2018 15:19
Aan de ingaande kant nog iets om de kabel naar het midden van het tape te geleiden en hij is perfect wink ;)
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)