Forum > Newbie Forum

advies gevraagt aankoop midi controller

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
cosmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2017
Laatste: 22-5-2017
Berichten: 7
17-5-2017 22:59
wat is nu een beetje een mooie controller in het midden segment ?
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 1230
18-5-2017 06:00
Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Er zijn zoveel verschillende controllers tegenwoordig, met zoveel verschillenden configuraties, dat het erg lastig is om daar een of enkele specifieke modellen uit te pikken als zijnde "goed" of "gangbaar".
Het ligt er maar helemaal aan wat jij wil. Wil je met een dubbele controller en losse mixer werken, twee losse controllers en een losse mixer, controller met ingebouwde mixer... Zodra jij weet welke configuratie je wil kun je daar iets bij gaan zoeken.
Traktor heeft zo bijvoorbeeld een leuke controller (type ontgaat me even) die naar volle tevredenheid wordt gebruikt door een vriend van mij. Ik zelf zou dat ding dan nooit gebruiken omdat er bijvoorbeeld geen pitch meer op zit, alles gaat automatisch...
Zoals ik eerder al zei, als het voor thuis is en je hebt graag vinyl feeling, gewoon lekker voor een timecode systeem gaan. Ga je veel op lokatie en moet je je eigen gear meenemen? Neem dan een controller met ingebouwde mixer en koop daar een passende flightcase bij.
Ik heb in het verleden goede ervaringen opgedaan met Denon en Numark. Die maken/maakten alletwee mooie degelijke controllers die fijn werkten en stevig aanvoelden, maar er zullen er vast nog wel een hoop meer zijn.
Free beats!
cosmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2017
Laatste: 22-5-2017
Berichten: 7
18-5-2017 21:17
ontzettend bedankt voor je bericht weer het wordt me helder en duidelijk. Ik ga voor de Numark NV bij New-line bestellen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
19-5-2017 09:01
Wat mij opvalt aan haast al dit soort decks,
is dat je ze niet fatsoenlijk vast in een case kunt bouwen vanwege de aansluitingen aan de voorkant.
Je moet het dan heel ruim inbouwen, waardoor er aan de voorkant een loze ruimte ontstaat, of je moet hem er altijd uit halen, wat weer tijd kost en risico's op beschadigen met zich mee brengt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-5-2017 11:01
Daar zijn wel oplossingen voor te bedenken toch.... een (afneembaar) klepje aan de voorkant, de voorkant vastmaken aan de deksel... dat zie je zo vaak bij cdj's want daar moet immers ook een cd voorin kunnen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
19-5-2017 11:35
Een los klepje raakt kwijt.
Bij een gewone CD speler met midi mogelijkheid, ligt de cd ingang meestal wat hoger, zodat je met aan lage rand case zonder losse klepjes prima uit de voeten kan.
En een klepje voor dit soort moderne controllers, moet dan wel heel breed worden, want die aansluitingen en bedieningsknoppen zitten tot aan de buitenkant aan toe. Dat komt de stevigheid van zo'n case ook niet ten goede.

Waarbij ik dus min of meer denk dat dit soort apparaten toch meer ontworpen zijn voor de slaapkamer, of om lekker vaak uit de veilige behuizing te halen, zodat ze uiteindelijk wat eerder stuk kunnen gaan door de vele handling.

Want als je echt iets voor "on the road" ontwerpt, vind ik dat je er ook rekening mee moet houden dat het netjes ingebouwd moet kunnen worden.
Maar dat is mijn bescheiden praktijk mening wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-5-2017 13:03
De CDJ2000's zijn toch echt ontworpen voor "on the road" gebruik, maar de meeste flightcases daarvoor werken toch echt met een klepje of een stukje extra aan de deksel. Van die laatste ben ik persoonlijk overigens geen fan omdat het dan een stuk lastiger is om de deksels op te bergen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
19-5-2017 23:06
De CDJ 2000 kan nog cd's laden als er een lage opstaande rand aan je case zit.
Er zijn ook cases zonder los klepje waar ze in passen en dan kan je ze prima gebruiken.
Een midi desk heb je tot op de bodem nodig op te bedienen en je hoofdtelefoon vaak aan te sluiten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 1230
20-5-2017 08:47
Voor veel controllers worden vaak bijbehorende flightcases verkocht. De controller past daar dan perfect in en na openen van de case is de controller ook klaar voor gebruik zonder verder geklooi. Het enige nadeel is dat er vaak maar 1 flightcases voor de controller te krijgen is, te nemen of te laten dus.
Ik zie er het probleem alleszins niet van in.
Free beats!
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
20-5-2017 13:45

Tom schreef:

Wat mij opvalt aan haast al dit soort decks,
is dat je ze niet fatsoenlijk vast in een case kunt bouwen vanwege de aansluitingen aan de voorkant.
Je moet het dan heel ruim inbouwen, waardoor er aan de voorkant een loze ruimte ontstaat, of je moet hem er altijd uit halen, wat weer tijd kost en risico's op beschadigen met zich mee brengt.
Ik heb een kistje op maat laten maken voor mijn denon mcx 8000 en heel tevreden over, vooraan is er een uitsparing zonder klepje.
Voor de connectors heb ik gekozen om ze bovenaan te plaatsen, zo verlies ik geen plaats in de diepte en kan hij nog mooi op mijn booth staan.
Denon zit er heel vast in.

https://i65.tinypic.com/igj7dg.jpg

https://i67.tinypic.com/i2678l.jpg

https://i67.tinypic.com/fodcw2.jpg

Terug naar forum Reageer (zonder quote)