Forum > Algemeen Forum

Hoe problemen met potmeter herstellen.

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
23-2-2017 16:10
Mijn geluid valt rechts weg door een probleem op mijn Reloop rmx 40 dsp met de balance potmeter.

Staat hij in het midden op 12uur dan valt het geluid weg rechts. Als ik er lichtjes op druk werkt rechts wel weer.
Wanneer ik de balance potmeter op 3uur zet werkt rechts en links (maar links is uiteraard veel stiller)
Wiebelen met de knop helpt niet, het is dus echt druk van bovenaf die het hem doet.

Hoe kan ik dit oplossen?
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 694
23-2-2017 16:43
Mixer uit elkaar schroeven en potmeter aansluitingen checken op contactbreuk. Zo ja doorsolderen, zo nee nieuwe potmeter organiseren?
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
23-2-2017 17:03
Je kunt nog proberen om de potmeter met contactspray te reinigen. Dit wil vaak nog wel helpen, helaas is dat wel maar tijdelijk. Ook kun je proberen om de haakjes, waarmee de behuizing van de potmeter in elkaar zit geklemd, nog wat vaster aan te drukken zodanig dat eventuele speling op de behuizing verdwijnt en de contactjes binnenin wat meer contactdruk krijgen. Ik heb zo ook al eens dergelijke storingen weten te verhelpen. Ook hier is dat meestal weer van tijdelijke aard en zul je alsnog een nieuwe potmeter moeten plaatsen.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)