Forum > Licht

Creator 1024 pro

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
StiniboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2016
Laatste: 29-10-2016
Berichten: 1
3-10-2016 09:41
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het werken met de showtec 1024 pro. Het meeste lukt me met deze tafel maar toch heb ik nog een aantal vragen.

Ik zie deze tafel als een soort broertje van de avolites. Alleen ben ik benieuwd of de volgende functies ook aanwezig zijn:

1. Als ik een shape generator gebruik op de tafel, kan ik hierbij de size en de speed onder een fader plaatsen? Zo ja, hoe? (Deze optie ken ik van de avolites, maar kan hem tot heden niet vinden in de 1024 pro).

2. Als ik de rollerbank gebruik, en ik wil dezelfde fader gebruiken, maar op verschillende pagina's.
Stel, ik heb op fader 1, pagina 1 van de rollerbank een dimmer staan, en op fader 1, pagina 2 een andere dimmer. Op het moment heb ik fader 1, pagina 1 open staan en ik ga naar pagina 2 van de rollerbank. Dan moet ik eerst fader 1 uitschakelen, voordat ik fader 1 van de pagina 2 kan gebruiken.
De vraag is: kan ik de fader 1, pagina 2 ook gebruiken terwijl fader 1, pagina 1 aan staat. Zo ja, hoe?

Bedankt vast voor de antwoorden,
Groet, Stijn
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
4-10-2016 02:29
1. Als ik een shape generator gebruik op de tafel, kan ik hierbij de size en de speed onder een fader plaatsen? Zo ja, hoe? (Deze optie ken ik van de avolites, maar kan hem tot heden niet vinden in de 1024 pro).
Ja dat kan, als je de betreffende fixtures hebt geselecteerd en hierop je shape selecteert en eventueel de shape eigenschappen aanpast, druk je 1x op de exit toets. Daarna druk je op de memory cue toets, deze zal vervolgens oplichten, nu druk je op het blauwe knopje boven de fader van 1 vd 10 playbacks en de shape zit onder de fader. Druk nu op clear, gevolgd door exit (je programmer is nu weer leeg en de lampjes bij de geselecteerde fixtures zijn uit) druk nu naast je scherm op de softkey [ E ] playback shapes en hierna op de blauwe knop vd fader waar de playback onder staat, nu zie je in je scherm 2 items staan: 1 size=static [ A ] en 2 speed=static [ B ] door nu op A en of B te drukken verandert static in time, nadat je de keuze hebt gemaakt welke of beide je op time zet , druk je enter en dan clear en exit.
Als je nu bijv bij een pan saw shape, de size op static laat staan en de speed op time, verandert de snelheid vd shape met de stand vd playback fader, de grote blijft dan gelijk.
Time is dan gekoppeld aan je fader. Static is gewoon aan of uit, ongeacht je fader stand. Bij beide op time, verandert niet alleen je snelheid maar ook de grote simultaat met je fader. Houdt er rekening mee, dat als je een shape selecteert en de waardes hebt aangepast, dit ook de waardes zijn die onder je playback hebt opgeslagen, dus als je speed op 65 staat of je grootte op 180, zijn dit de maximale waardes die je dan opslaat onder je playback, je playback zal dan van 0 naar 65/180 gaan.
2. Als ik de rollerbank gebruik, en ik wil dezelfde fader gebruiken, maar op verschillende pagina's.
Stel, ik heb op fader 1, pagina 1 van de rollerbank een dimmer staan, en op fader 1, pagina 2 een andere dimmer. Op het moment heb ik fader 1, pagina 1 open staan en ik ga naar pagina 2 van de rollerbank. Dan moet ik eerst fader 1 uitschakelen, voordat ik fader 1 van de pagina 2 kan gebruiken.
De vraag is: kan ik de fader 1, pagina 2 ook gebruiken terwijl fader 1, pagina 1 aan staat. Zo ja, hoe?
Nee, dat kan niet. Maximaal 20 tegelijk uit te voeren playbacks, 10 faders en 10 knoppen. Andere pagina kiezen en dan faders uit en weer op, betekent einde vd playback op die fader, die al actief was en bij mijn weten doet de pearl tafel dat ook.
Without a lightengineer, it will be dark.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
15-5-2019 13:53
Ik heb deze tafel sinds kort in mijn bezit en ben even aan het testen met een MH.

Het koppelen van size en speed aan de fader lukt bij mij niet. Software versie 2.3.19.4. Het aanpassen van een parameter naar Time heeft totaal geen invloed.

Iemand enig idee?

En nog een belangrijke vraag: hoe stel ik de working area in voor het intelligent licht? Ook dat kan ik niet vinden in de wel erg beknopte handleiding.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
21-5-2019 16:18

Eric schreef:

Het koppelen van size en speed aan de fader lukt bij mij niet. Software versie 2.3.19.4. Het aanpassen van een parameter naar Time heeft totaal geen invloed.
Deze heb ik gevonden. Bij het opslaan van de playback is er een parameter "Mode" die standaard op 0 staat. Zet die op 2 en het lukt wel zoals het hoort shut up :X Wat is de mode? Staat niet in de handleiding...

Dan dus nog de working area...
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
21-5-2019 16:35
Ik ken de tafel zelf niet...
Handleiding pagina 16 spreekt over 3 bedrijfsmodi, ik denk dat van de gebruiker zelf verwacht wordt te verzinnen dat deze als [0], [1] of [2] aan te roepen zijn? shut up :X
Niet goed, wel hard!
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
25-5-2019 14:21

Eric schreef:

Eric schreef:

Het koppelen van size en speed aan de fader lukt bij mij niet. Software versie 2.3.19.4. Het aanpassen van een parameter naar Time heeft totaal geen invloed.
Deze heb ik gevonden. Bij het opslaan van de playback is er een parameter "Mode" die standaard op 0 staat. Zet die op 2 en het lukt wel zoals het hoort shut up :X Wat is de mode? Staat niet in de handleiding...

Dan dus nog de working area...
Als ik tzt tijd heb zal ik eens voor je kijken. Staat namelijk wel degelijk in de handleiding. wink ;)
Niet heel duidelijk, masr staat er wel. Zijn 4 modi als ik het goed heb 0 tm 3. Deze modi geven aan hoe de fixtures reageren op ingestelde tijden en waardes.

Bedoel je met working area het dmx bereik van je moving head?
Dat kan wel, maar dat zou ik echt even op moeten zoeken. Je kan bijvoorbeeld idd aangeven hoe groot je dmx bereik is van pan/tilt.
Without a lightengineer, it will be dark.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
3-6-2019 13:16
Ik had de handleiding (35 pagina's) doorgescand op "mode" en vond enige uitleg over modes, maar voor mijn gevoel niet in de context waar ik naar op zoek was... Misschien heb jij een uitgebreidere handleiding? shocked 8O

Hanzie schreef:

Bedoel je met working area het dmx bereik van je moving head?
Dat kan wel, maar dat zou ik echt even op moeten zoeken. Je kan bijvoorbeeld idd aangeven hoe groot je dmx bereik is van pan/tilt.
Yes die bedoel ik! Als dat er inderdaad ook in staat, loop ik even langs Hans Anders shut up :X Ik weet wel dat het aangepast kan worden in een shape, maar het is uiteraard de bedoeling dat in 1 keer het hele bereik wordt beperkt (bv. omdat de ene keer de MH bovenin hangen en een pan-bereik van 360 graden hebben, en ze de andere keer op totems naast de DJ booth staan en dus maar 1 kant op moeten schijnen).
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2019 14:45
Handleiding Creator 1024 Pro
Wellicht wordt op pagina 15 en 16 (16 en 17 in de pdf vanwege het voorkantje) uitgelegd wat je bedoelt? De handleiding laat helaas geen copy/paste toe (maar is gelukkig wel doorzoekbaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
3-6-2019 15:07
Dank je voor het meedenken Dré. Op die pagina's gaat het inderdaad over de "bedrijfsmodi", maar dan voor de faders boven de fixtureknoppen...

In mijn geval maak ik een shape en die koppel ik aan een "playback" met al zijn parameters, zoals snelheid en grootte. Daarna wil ik de playback aanpassen zodat de fader niet (alleen) de dimmer aanstuurt, maar ook de snelheid van de beweging regelt. De tafel geeft via de display netjes aan dat dat inderdaad zal gebeuren, als je de stappen doorloopt... Maar vertikt het vervolgens laugh :D Die ene stap die ontbrak, is tijdens het koppelen aan de playback even die ene parameter modus op een andere waarde instellen... Ik vind het toch bijzonder...
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
3-6-2019 22:24
assets.highlite.com/attachments/MANUAL/50731_MANUAL_GB_V2.pdf
In de engelse handleiding V2 op pagina 27 vindt je de modi verklaring en werking.
In de NL versie 1 staat het idd niet.
Wat je ook kan doen, is de handleiding van de avolites pearl tiger (die met de roller, dus niet de tiger touch) downloaden, deze is veel uitgebreider, maar voor een groot deel werken die functies ook op de creator 1024pro. Qua werking etc en verklaringen of uitleg van functies, kun je die handleding prima gebruiken.
Bedoel je met working area het dmx bereik van je moving head?
Dat kan wel, maar dat zou ik echt even op moeten zoeken. Je kan bijvoorbeeld idd aangeven hoe groot je dmx bereik is van pan/tilt.
Sorry dat kan dus niet. ashamed :$
Maar je kan een pallette maken met hierin een p/t positie (record by channel) als basis positie en dan in je playback shape de maximale grote vastleggen.
Je kan als je de playback onder een fader zet en deze vervolgens op time ipv static instelt, is fader op 0 minimale uitslag (shape staat stil) en fader vol open is de maximale uitslag zoals je hebt vastgelegd.
Wat ook kan helpen om te zorgen dat de movingheads tijdens het proggen in dezelfde basisstand staan, is door in je fixture personality, de pan en tilt anders vast te leggen.
Pan: 0-255 op 127 (is dus midden in je draaibereik) en tilt: 0-255 op 84 of 170 vastlegt, dan is in je home stand de kop bij pan in zijn middenstand en de tilt in een hoek van ca 70gr of 110gr (vanuitgaande dat de mh op zijn kop hangt, dan is 90gr recht naar beneden).
Door nu steeds vanuit home stand te proggen, is je basis hetzelfde.

Voor vragen, vraag gerust. razz :p
Without a lightengineer, it will be dark.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)