Forum > Off-Zone

Laserpen kopen

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
thijs1991Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2016
Laatste: 1-10-2016
Berichten: 1
1-10-2016 09:42
Hallo ik wil dus een laserpen kopen, op aanraden moet onze poes hier meer beweging krijgen. Dus ik wil even haar spelen dmv een laserpen dat prima op korte afstand kan schijnen. Ik vond deze winkel door Google: [link verwijderd], maar dat lijkt een beetje duur en te krachtig.

Ik weet niet of iemand hier ook een laserpen heeft ?

Alvast bedankt. happy :)
Edit Mod: Dré: Link verwijderd. Laserpennen zijn op diverse plaatsen te koop.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
1-10-2016 14:00
Is deze niet veel handiger.
Kan je zelf wel blijven zitten razz :p
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
2-10-2016 10:26
Als dierenvriend en werkzaam in een dierenasiel, raad ik je af om een laserpen te gebruiken om je poes wat beweging te geven.
De poes zal er gek van worden, de poes jaagt op iets wat ze nooit kan pakken? er is beter en diervriendelijker speelgoed op de markt te verkrijgen.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
2-10-2016 13:32
Er zijn wel enkele dingen waarvoor je moet uitkijken wanneer je met laserlichtjes speelt. Schijnen op het lichaam van mens of dier zal nooit schadelijk zijn, maar je doet er wel goed aan altijd uit te kijken voor de ogen. Let ook op het soort lichtje dat je gebruikt. Rode lasers zijn in de regel een stuk veiliger dan hun groene variant. Zij zullen nooit schade op lange termijn toebrengen wanneer je iemand niet langer dan een minuut in de ogen schijnt, maar ze kunnen wel flashblindheid of vlekkerig zicht veroorzaken, ook bij katten. Dat kan je kat onnodige stress veroorzaken. Daarbij is het niet ondenkbaar dat het laserlicht een sterker effect op het kattenoog zal hebben, aangezien het licht een tweede keer op de retina gereflecteerd wordt - een handig trucje dat hen helpt zo goed te zien in het bijna-donker - ook al is daar nog geen specifiek onderzoek naar gedaan. Voel je dus vrij om rode lasers te gebruiken, maar wees dubbel gewaarschuwd bij groene!

Vanuit wetenschappelijk oogpunt hebben deze altijd minstens de dubbele frequentie van rode, wat hen meteen een stuk gevaarlijker maakt. Daarbij worden die varianten vaak geïmporteerd uit Azië, waar men lakser is in de veiligheidsvoorschriften. Dat betekent dat ze soms geen infraroodfilter hebben en dat maakt het licht wèl met zekerheid gevaarlijk voor het oog. Tegenwoordig kan je veilige laserlichtjes vinden in dierenspeciaalzaken, of je kan opteren voor een ledlichtje in plaats van een laser. Deze laatste zijn veilig online te verkrijgen.

Het belangrijkste aandachtspunt voor het welzijn van je kat, is echter dat je de jacht die je simuleert niet telkens laat falen. Je kat krijgt immers niet het voldane gevoel dat hoort bij het vangen van een prooi omdat ze het lichtje nooit echt kan vastgrijpen. Volgens Raf kan dat leiden tot frustratie, wat zich dan gaat uiten in ongewenst gedrag. Uitzonderlijk kan dat gedrag, dat overspronggedrag genoemd wordt, agressief zijn, met name tegenover andere katten of huisdieren, vaker gaat het om 'plots' optredend of overdreven verzorgingsgedrag. Als je kat bijvoorbeeld vlak na het spel steeds haar pootjes gaat likken, kan je daaruit afleiden dat er frustraties aanwezig zijn. Zulke frustraties kunnen leiden tot (chronische) stress, wat dan weer kan leiden tot ziektes, omdat dat het immunsysteem kan aantasten. Gelukkig is dit soort stress eenvoudig te vermijden door ervoor te zorgen dat je steeds een fysiek speeltje of een snoepje hebt klaarliggen waarmee je het spel dan kan laten eindigen. Laat na een vijftal minuten het lichtje daarop rusten en je kat zal de jacht als geslaagd beschouwen omdat ze haar prooi in haar klauwen heeft.

(gejat van www.weetjesoverkatten.nl/laser.htm).
Alles komt goed....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
4-10-2016 10:52
In een laatste poging om die dikke kat van ons in beweging te krijgen heb ik een tijd geleden ook een laserpen gekocht. Dat werkt maar heel even: ze vliegt er achteraan maar besluit na een minuut dat ze ook kan wachten tot de stip naar haar komt in plaats van andersom. Stress heeft ze er volgens mij allerminst van.

Dit is een groene laserpen <1mW, uit China. Een tientje inclusief verzenden. Het ding heeft nog een flink bereik. Mijn lpm kan dit soort lage vermogens helaas niet meten, maar ik zou denken dat de output wel meer is dan 1mW.

Laatst lagen er ook laserpointers bij de Lidl. Rood, voor een paar euro.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 281
4-10-2016 14:40
Bij ons was ie de eerste tien minuten nieuwsgierig maar dat duurde maar even, tegenwoordig blaast hij een keertje als het ding aan gaat en kruipt vervolgens een uur achter de bank, vind het dus allerminst leuk en ik vermoed dat hij dat ook als stressvol ervaart :D
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 2057
4-10-2016 17:14
Sjonge, ik wist niet dat er zoveel katten met lasers bezig waren laugh :D
Ik vond de openingspost een beetje vreemd, maar het blijkt dus heel gangbaar te zijn?

Wij hebben konijnen, maar die zijn prima in staat om zichzelf te vermaken en in beweging te blijven gelukkig razz :p
Niet goed, wel hard!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
4-10-2016 18:33
Als die dik worden weet ik nog wel een andere mogelijkheid razz :p razz :p shut up :X
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
4-10-2016 19:42

Joepurlings schreef:

Sjonge, ik wist niet dat er zoveel katten met lasers bezig waren laugh :D
Ik vond de openingspost een beetje vreemd, maar het blijkt dus heel gangbaar te zijn?

Wij hebben konijnen, maar die zijn prima in staat om zichzelf te vermaken en in beweging te blijven gelukkig razz :p
https://artikelen.foobie.nl/images/thumbs/fc39fb26b4190ee2ec18c3a80e7019d9.png
Free beats!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
4-10-2016 23:27
Facebook zou dit al verwijderen geloof ik razz :p
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)