Forum > Licht

Avolites Pearl tafels uitgespeeld

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
4-10-2017 08:58
Goedendag,

Gebruik nu ruim 2jr naar alle tevredenheid mijn showtec ceator 1024pro, vindt dit zelf tot nu toe een fijne tafel voor live (bij bands) .
Nadeel: chases, hier loopt hij op vast, als je niet alle info in je chase mee progt, muv de dimmer. Ga je live in een chase bijv. je gobo of prisma aanpassen, grote kans dat hij vastloopt en je hebt geen mogelijkheid tot sound to light
Presets en shapes oid gaan prima live, ook meerdere tegelijk.
Nog een voordeel zijn de 20 playbacks (10x fader, 10 knop) en de roller dat werkt fijn. Ook een voordeel: de fixture faders, kunnen als puur intensity faders gebruikt worden, maar ook als fixture control faders.

Toch kijk ik uit naar iets anders, ivm de chasers en de sound tot light. Nu heb ik gekeken naar de pearl tiger, omdat die qua bediening etc sterk lijkt op de creator en de genoemde tekortkomingen niet heeft, maar die heeft maar 10 playbacks. Zero 88, met zijn solution serie, ook na gekeken, maar die schiet te kort met zijn fixtures.
Na wat ingelezen te hebben, kom ik tot de conclusie, dat de meeste tafels nu gebruik maken van cuelists, wat compleet anders werkt, of heb ik dat mis?
En hoe zit het dan met live?

Ik was altijd een avo fan. De tiger touch II, zit beduidend ver boven mijn budget, 2e hands touch 1, zou kunnen. Toch lees ik ook over deze tafels , dat het nadeel is, bij live, dat door de vele mogelijkheden vd tafel, je niet 1 2 3 iets terug kan vinden cq aan/uit zetten.

Heb ook gekeken naar de nieuwe van highlite, de infinity chimp 300, die sinds begin dit jaar op de markt is, echter zag dat onze vrienden deze alweer uit het assortiment is (waarom??) en ook bij een andere site op moment niet leverbaar, is reden hier, de levertijd of blijken er toch (grote) problemen met de tafels zelf te zijn?

Wat ik zoek:
Tafel met faders
Geen pc of pc gekoppeld.
Voldoende playbacks
Mogelijkheid van sound to light
Makkelijk live in te grijpen/aanpassen

wat stuur ik aan:
mh:
8× briteq bt 60ls 14ch
4x coef mp 300 13ch
4x briteq bt 70ls 14ch
8x conv. par ( 4 dimmer ch )
4 × upsmoker (4× 1ch)
1 x rook 1ch
2x front (2x1ch)
2x blinders (2x 1ch)

Huidige bezetting playbacks:
Faders
1. Dimmerchases vd parren
2. Dimmers bt 60ls (en de 70ls)
3. Dimmers mp 300
4. Dimmer shapes briteqs
5.
6. P/T shapes briteqs
7. P/T shapes briteqs
8. P/T shapes mp300
9. P/T shapes mp 300
10. Strobe speed

Playback buttons:
1 Front licht
2 Blinders
3
4
5
6 shutter shapes briteq
7 color shapes briteq
8 shutter shapes coef
9 color shapes coef
10 dimmer strobe

De upsmokers en rookmachine, stuur ik nu via de fixture control faders aan, waarbij de upsmokers groepsgewijs (in 2 paren)

Wil dimmers vd fixture type graag apart houden houden, mogelijkheid hebben om ook fixtures achter wege te laten, zonder hiervoor nieuw programma te maken. (Doe dit nu door de fixtures in groepen te verdelen en de groepen iedentiek te programmeren en deze dan te mergen onder dezelfde plyback als de andere groep vd zelfde fixture)
Wil ook graag de fixture types apart kunnen aansturen.

Suggesties voor een tafel?
Budget ca 5000.
Without a lightengineer, it will be dark.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
5-10-2017 12:46

Hanzie schreef:

Heb ook gekeken naar de nieuwe van highlite, de infinity chimp 300, die sinds begin dit jaar op de markt is, echter zag dat onze vrienden deze alweer uit het assortiment is (waarom??) en ook bij een andere site op moment niet leverbaar, is reden hier, de levertijd of blijken er toch (grote) problemen met de tafels zelf te zijn?

Suggesties voor een tafel?
Budget ca 5000.
Hoi Hanzie,

deze info is onjuist: de tafel is gewoon in het assortiment en de ontwikkelingen mbt de software voor dit product gaan gewoon door. Sterker nog, hij is zelfs ruimschoots op voorraad bij Highlite.

In Kerkrade vinden cursussen plaats waarmee je kennis kunt maken met de Chimp en waar je met al je vragen terecht kunt. Er zijn zowel beginners als gevorderden cursussen. Het is misschien eventjes rijden vanaf Groningen maar wel de moeite waard. De tafel sluit aan bij veel punten die je noemt en qua budget zit je ook goed.
Ook hier kan úw reclame staan!
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
5-10-2017 20:37
Dank je Tim,
deze info is onjuist: de tafel is gewoon in het assortiment en de ontwikkelingen mbt de software voor dit product gaan gewoon door. Sterker nog, hij is zelfs ruimschoots op voorraad bij Highlite. 
Zit mij eigen post net terug te lezen....... shocked 8O en zie dat er wat in de tekst ontbreekt..... ashamed :$ . Onze roze vrienden uit zeeland hebben hem alweer uit het assortiment gehaald en dat al zo vlug na de introductie en zag ook bij een andere site, dat hij (op moment) niet leverbaar is, is daar een reden voor?

Heb btw de manual reeds gedownload en eens door gelezen, ook o.a. van de zero88 solution, wie weet wat nog volgd om mij eens in te verdiepen.
Without a lightengineer, it will be dark.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
6-10-2017 09:59
Wijziging in verkoopbeleid; een dergelijk complexe tafel vraagt om een andere benadering dan een eenvoudige lichtcontroller voor 8 fixtures. Daarom zijn er slechts een klein aantal (web)shops waar de tafel te koop is. Alle ondersteuning en trainingen komen rechtstreeks vanuit Highlite.

Ook heeft het met het prijsniveau te maken. Er is een reden waarom bijv. een Clay Paky Sharpy nauwelijks in webshops te vinden is, en als ze er al in staan waarschijnlijk nauwelijks verkocht worden; ze worden rechtstreeks bij de importeur of fabrikant gekocht.
Ook hier kan úw reclame staan!
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
6-10-2017 16:06
Dank je Tim,

Viel mij alleen op, daar de avo touch II en de quartz er wel zijn bij de roze doze schuiver en de champ er in eens uit was, maar snap ook wel dat idd gezien de complexiteit zij er de kennis nog niet voor en van hebben en highlite dat zelf doet.
Zag dat highlite inmiddels ook een apart forum heeft voor de infinitylijn, na het lezen vd handleiding nu een aardig beeld vd chimp. Nadeel schijnt wel te zijn, dat bijmdaglicht het scherm moeilijk zichtbaar is en niet in te stellen is qua helderheid/contrast. (?)

Inmiddels ook de handleiding van de zero88 solution eens gelezen, in grote lijnen is dit gewoon de frog en qua werking gelijk aan de rollertafels van avo en wat ik zo gelezen heb is dat tov mijn creator geen verandering/verbetering, hooguit meer kanalen en mbv het screen wat overzichtelijker en voor gebruik vd palletten.
Uit ervaring weet ik ook, dat mij het werken met een systeem, waar diverse displays op zitten, mij niet bevalt. Geef mij maar 1 of 2 (grote) duidelijk afleesbare schermen.

Heb medio vorig jaar de training gevolgd voor de titan tafels van avo, helaas liggen deze tafels aardig buiten mijn budget, de quartz komt nog het dichste bij, nadeel vindt ik ook dat deze tafels nogal wat mogelijkheden hebben, waardoor je gauw wat over het hoofd ziet.
Without a lightengineer, it will be dark.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
6-10-2017 16:51
heeft Martin niet n passend alternatief in hun programma voor je?
(Al dan niet n recent gebruikt exemplaar, mocht t budget niet toereikend zijn voor nieuw)
Zo ja of nee, waarom wel/niet?
Ik probeer me n beetje een beeld te vormen wat n tafel allemaal moet kunnen in t huidige showtechniek wereldje.
Voor mij is er maar 1 tafel die voldoet aan mijn eisenpakket, ook al is die inmiddels compleet achterhaald... is geen enkele andere tafel die kan wat mijn caseproII doet.. zeker icm mijn arsenaal aan idiote ouwe Martin zooi dat ik er mee aanstuur. laugh :D laugh :D
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
12-10-2017 14:02
De kogel is door de kerk......

Ben er uit, wat het gaat worden: Het is de infinity chimp 300 geworden. Prijstechnisch een mooie deal gekregen met inruil van mijn huidige tafel (Showtec creator 1024pro) .
Zelf ook prettige ervaring met Highlite service etc.
MA, is nieuw te hoog gegrepen en 2e hands niet voorhanden in buurt te vinden en wil geen op pc draaiend systeem. (Persoonlijke voorkeur)
Geen zero88, omdat ik er dan nauwelijks op voor uit ga (solution 48, zou het dan worden), Avolites mij te duur, 2e hands zijn ze zo weg... als ze er al zijn (wie weet ooit..) , chamsys, hier nauwelijks tot niet in gebruik (ken niemand hier in de buurt die er mee draait).
Without a lightengineer, it will be dark.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
16-8-2018 11:41
Update,

Inmiddels bijna een jaar verder en weer veel veranderd. Ben inmiddels de trotse eigenaar van een infinity chimp 300 geworden en al verscheidene shows mee gewerkt, daar tot op heden nog geen moment spijt van gehad, veel tafel (=lees) mogelijkheden voor zijn prijs.
Ik hoef iig niet weer terug naar een roller tafel, het heeft even geduurd, maar het werken met cues/cuelists is toch wel fijner. Nu alleen het werken met de "magic sheets" onder de knie krijgen, die er sinds de laatste update (8-'18) bijgekomen is.
Wat ook zeker geholpen heeft is de chimp cursus bij highlite, die ik beide gevolgd heb.
Moet er ook bij zeggen, dat updates etc goed uitgevoerd/gecontroleerd worden tegenwoordig. (Versie 1.01 t/m 1.03, kwamen door toch wel wat tekortkomingen erg vlot achter elkaar aan) Na 1.04, kwam vrij vlot de 1.05 (eind vorig jaar) en dan nu 1.06, maar aangezien ze nog steeds in de 1.0x range zitten, mag je er van uitgaan denk ik, dat ze nog wel wat plannen hebben voor ze aan de 2.0x beginnen of hoger.
Er zijn zowel in de tafel (bijv geen gemotoriseerde faders) als softwarematig (multidimmer, pixelmapping) bepaalde keuzes gemaakt, die ze duidelijk onderbouwen (op verzoek)

Wat ik eerder hoopte/verwachtte, dat er naast de showtec creator 1024pro nog een 2048pro zal niet gebeuren denk ik, daar is nu de chimp 100 voor.
Naast de creator pro versie heb je nog wel de gewone 1024 en de 2048, maar deze zijn meer als theater tafel bedoeld.

Avolites/Fairlight is in iig sinds begin dit jaar gestopt met de Pearl Tiger en recentelijk ook met Pearl Expert, daar begint het nu met de dongle en daarna de Titan Quarts.
Met name de Quarts/Touch II kom je met regelmaat tegen.
Ben niet echt een avo kenner om hier hier genoeg van af te weten, ken daar de simpelweg de huidige serie niet goed genog voor.
Na mijn cursussen van de Titan nog geen avo weer onder de vingers gehad (oh wacht.... nog een x een pearl Tiger en dat was geen touch razz :p )

Zero88 is wat mijn inziens wel blijven hangen, met de solution serie en verwacht dan ook dat die over niet al te lange tijd uitgefaseerd wordt. De FLX serie komt in de buurt, maar ook die legt af tegen andere merken, (vooral qua mogelijkheden) zelfs tegen de infinity chimp, al was het maar om de prijs/kunnen verhouding, Ben benieuwd wat of waar zij mee komen gaan. Jaren terug zag je overal nog de frog, frog 2 en soms zelfs nog een serius, tijden van weleer...

Chamsys hier in het noorden? Nee nog amper, ook ik moet toch even opmerken, dat als er iemand vraagt "wat voor tafel zal ik.. " er altijd wel iemand is die direct Chamsys roept. Misschien omdat die geen andere tafels kent of wil kennen?
Ook voor mij, geldt dat ik soms het woord Chamsys beetje beu ben, gewoon omdat het zo vaak geroepen wordt en zonder duidlijke motivatie en ook wat hier al eens gezegd is, iemand vraagt wat en 2 dagen later is er weer een update. (Spreek niet uit eigen ervaring qua updates, maar lees dat toch wel op diverse fora)
Without a lightengineer, it will be dark.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)