Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 2 van 37)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
14-10-2003 22:25
Ook ik ben naar de studiebeurs geweest eens een beetje rondvragen ; In Hilversum zit een richting..maar dat is niet de technische kant en ook niet de zakelijke maar vooral de culturele kant van muziek... Hij zit trouwens iets voorbij Station Sportpark en is een onderdeel van de Hoge School van Utrecht.

Persoonlijk was ik ook aan het informeren naar de nieuwe studie MEM... Media entertainment management....Maar blijkt dat dit per school heeeeel verschillend is, de ene gaat echt meer in op de filmwereld ( Breda ) de ander op management (In Holland Diemen / Haarlem ) en weer een ander op evenementen gedeelte.

grtz,
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
15-10-2003 12:01
In hilversum niet de technische kant? Een vriend van mij doet er nu een 'proefperiode' en die vertelt dat ze geluiden tot op de bodum afbreken en weer opnieuw opbouwen... ook leer je met studioapp. om te gaan.

Maar je moet inderdaad ook zelf je geluid creëeren én creatief zijn natuurlijk.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
15-10-2003 12:18
De basis is creatief...er zit inderdaad een technische kant van de studie erbij kan je voor kiezen geloof ik. Maar het blijft hoge school van kunsten...

grtz,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
15-10-2003 12:25
niet echt in de buurt maargoed happy :)

ik doe GLR (grafisch lyceum rotterdam) theatertechniek, opzich leer je hier best veel, maar ook natuurlijk ovr het theater zelf, en dat is echtttt te saai laugh :D maargoed, weinig les deze periode, gemiddeld 14/15uur in de week, duurt 3jaar, bevalt me tot nu toe wel, hoop alleen dat we wat meer in geluid gaan krijgen happy :)
DJ ScuffStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 30-3-2011
Berichten: 23
16-10-2003 01:15
Ik ben bezig met de opleiding in rotterdam! (zie www.soundseminar.nl)
Lessen zijn zoveel mogelijk in nederlands (sommige gastleraren zijn echter
of engels/amerikaans). Alleen geen erkende opleiding (in de zin van
studiefinanciering), maar ja je moet er wat voor over hebben niet waar?
If all the nations in the world are in debt, where did all the money go? Meedoen is belangrijker dan gewonnen hebben.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
1-11-2003 11:51
Roc utrecht is niet de enige. In zwolle zit ook een opleiding centrum daarvoor ze hebben daar vanalles bijv.
Theater technicus dit hpudt in dat je met licht en geluidapparatuur leert omgaan maar ook de opbouw. Voor als je in eenverhuur bedrijf wilt gaan werken. Ook in Friesland zit zo'n opleiding. Het nadeel aan zwolle is dat op het hoogste MBO niveau niet echt van die opleidingen zijn de theater opleiding is bol 3.(Bol 4 is het hoogste)
Ik ga zelf waarschijnlijk naar Sound en vision omdat ik Bol 4 moet hebben ik heb alle benodigde vakken nu maar hopen dat ik wordt geplaatst.

Groet,

Nathan
Pearl 2000 in da house!!
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
1-11-2003 14:56
Ik zit nu op SAE (Brussel), bevalt tot nu toe ERG goed. Alleen de prijs is wat minder.
Heb gekozen voor de Sound Engineer Diploma.
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
D@@NStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 15-10-2004
Berichten: 25
4-11-2003 21:53
heyz,

lijkt wel interessant maar heeft die opleiding ook een website?

dankje
mzzl wink ;)
muziek is techniek, techniek is evolutie, evolutie is leven, muziek is leven!
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 123
4-11-2003 23:51
die van sae bedoel je? www.sae.edu
DavernoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2002
Laatste: 14-6-2010
Berichten: 54
5-11-2003 18:31
hey ,
ik zit op het dudok college in hilversum.
deze opleiding is er in een 3 en 4jarige vorm.
je word op deze opleidingklaargestoomd voor licht geluid beeld en camera tchniek.
de meeste leraren zijn mensen die zelf in het vak gezeten hebben en wel degelijk weten waar ze over praten.
deze school heeft ook zeer goede contacten in de media wereld waaronder dutchvieuw(hett vroegere nob) (( nu op geslitst in ciris dutchswvieuw en nob met iets nieuws erachter))
verder ben ik met school naar lowlands geweest waar je veel leerd over aanpak ook ijn ze vorig jaar naar HET concert van onze beste dj van de wereld(tiësto)
ook is er elke week een programma op de tv( RAM) waar elke week leerlingen van deze opleiding ervaring op doen. je kan tijdens opbouwen mett cameras stoeien licht bekijken en een montageruimte en alles bekijken.
verder ga je elk jaar ook naar sinterklaas en koninginndag( wat een woord pffff laugh :D )
als je vragen hebt over deze opleiding kan je me mailen of op www.dudokcollege.nl kijken.
hoop je hiermede genoeg mee geinformeerd te hebben
met vriendelijke groet,
robbertjanvernooy

Terug naar forum Reageer (zonder quote)