Forum > Algemeen Forum

Crestron

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
3-2-2016 16:28
Wie is er hier bekend met Crestron en kan dit ook programmeren?
Ik heb de indruk dat er vaak onnodig ingewikkeld wordt gedaan over Crestron en het programmeren hiervan.
Is het echt zo moeilijk of valt dat eigenlijk allemaal wel mee?
Het systeem kan veel tegelijk aansturen via RS232 of anderszins, maar is daardoor tegelijk kwetsbaar.
Mijn ervaring is dat Crestron dealers/programmeurs liefst de WC nog doortrekken met Crestron, terwijl een bewegingssensor minstens zo effectief is.

Wellicht dat iemand in het kort uit kan leggen hoe de programmering eruit ziet? (simpele ASCII codes/dos/weetikhetwat)
Is eenvoudig aanpassen zelf te doen?
Hoe zijn de ervaringen met de systemen in het algemeen?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
3-2-2016 16:41
Ik ken de systemen niet, maar het lijkt mij dat ze qua programmering lijken op PLC systemen.
Op de website kun je toch handleidingen vinden, daar moet je toch uit kunnen halen hoe de opbouw en programmering is?
Ik neem aan dat je het wilt gebruiken om een show te automatiseren?
Niet goed, wel hard!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
3-2-2016 21:58
Tip: kijk eens naar Loxone. Zijn veel extensies voor te krijgen en is een gemakkelijk te programmeren domoticasysteem. Ik heb het zelf in mijn woning en ben er erg tevreden van. Heb de DMX-extensie erbij genomen en dus DMX door de hele hut liggen. Fantastisch systeem.
Ook hier kan úw reclame staan!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
4-2-2016 08:34
Een vervanger is geen optie, is ook niet om een show te programmeren.
Gaat om een presentatieruimte die geheel (licht, geluid, schermen, beamers, klimaat) gestuurd is door Crestron waar wat aanpassingen aan nodig zijn.
Wil weten in hoeverre ik dat ook zelf zou kunnen leren of dat het rocket Science is, want daar lijkt het wel op als je de verhalen moet geloven....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
4-2-2016 09:52
De cursus bij Epatra omvat meerdere dagen, en dan weet je nog maar de helft als je het al kan onthoudenlaugh :D

Het is zo uitgebreid dat ik er het geduld niet voor heb om de steeds maar weer wijzigende materie me eigen te maken.
Ik heb er een Epatra mannetje voor.
En zelfs die moet iedere keer weer kijken hoe "deze" nu weer geprogrammeerd is.
Want iedereen heeft zijn eigen maniertjes om dingen dingen te laten doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
4-2-2016 10:12
Dus toch zeer lastige materie.
Kan jouw "Epatra" mannetje wel in alle installaties? Heb begrepen dat er een gedeelte "custom build" is, waardoor alleen de oorspronkelijk ontwerper erin kan, ofwel de hele installatie moet terug naar factory settings.
En dan is er een boel werk.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
4-2-2016 22:08
het is soms beveiligd met een wachtwoord.
Ik heb zelf wel de meeste software van Extron, maar daar moet je dealer voor zijn........

Je kunt het beste gewoon Epatra bellen zitten in ALBLASSERDAM.

Zij kunnen je met een local in verbinding stellen met de juiste kennis.
Je kan het beste iemand in de buurt nemen, want dat scheelt je een hoop voorrijkosten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DbserviceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2016
Laatste: 31-10-2016
Berichten: 1
30-10-2016 20:41
Topic is wat ouder al, wat zal ik zeggen het is zo complex als je t zelf maakt. In hoofdzaak 3 programma's simpl en simpl+ voor de centrale en vt-pro voor panels

Programmering is in blokken of custom in soort c+. Beetje serieel iets aan en uit is simpel te maken heb je custom dingen nodig wordt het wat lastiger. Met geen ervaring kan het aardig tegenvallen. En laatste versies soft en firmware krijg je alleen als dealer of programmeur.

Zelf programmeer ik ook crestron en vele ander systemen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)