Forum > Algemeen Forum

[GESTOLEN] Aanhanger Hapert Stark + Licht&geluids apparatuur

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-9-2015 09:41
Ik had mijn hapert aanhanger altijd "beveiligd" met een wielklem. Groot lomp ding maar ik had wel het idee dat het enige vertraging op zou leveren. Met een betonschaar (meest gebruikte stuk gereedschap) begin je namelijk niets tegen zo'n ding.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
8-9-2015 13:43
Wat ze ook doen (lukt niet met mijn klem) is de band plat zetten en dan haal je sommige klemmen er zo af.
Ander wiel erop en rijden maar.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
8-9-2015 15:39
Deze gebruik ik zelf:

https://doublelock.com/wp-content/uploads/2015/02/Buffalo-RED-SCM.jpg.
Je kunt bij deze wielklem als deze is gemonteerd de bouten niet meer benaderen. Leeg laten lopen van banden werkt eveneens niet en is zeer snel te bevestigen. Tevens SCM gekeurd voor een eventuele verzekering, aanrader!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-9-2015 19:42
is dat uitstekende anti wegrij stokje massief dan?
Dan ben je met een 23cm slijper wel ff bezig, maar na een minuut of 5 is tie toch wel door hoor sneaky :V
En dan zeg je, dat ziet iedereen toch rijden? Hup zilveren spuitbus erop.....dan zie je er al een stuk minder van.

En als dat niet lukt, weet je wat ze dan doen?
Gewoon autoambulance met elektrische lier.
Trekken met grof geweld gewoon met geblokkeerd wie en al de aanhanger erop, en rijden maar.

en dan zeg je, dat ziet iedereen toch rijden?
Nou en wie zegt er dan wat van?
Wat is de pakkans snachts?

En ook voor het zicht is weer een oplossing, dan sleep je hem toch gewoon een bakwagentje in laugh :D

Nee, er is bijna geen verdediging mogelijk voor een onbeheerde aanhanger te parkeren op een beetje verlaten plaats.

als wij onze lege aanhanger bij een gig moesten parkeren op de Amsterdamse grachten (toen kon dat nog) dan lieten wij de sloten van de klep eraf, zodat je junk er even in kon kijken of hij leeg was.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
9-9-2015 05:40
Zelfs overdag zal men er weinig van zeggen.
Wie heeft niet al eens iemand met een afgesloten fiets zien lopen? Als je dan wat vraagt zijn ze het sleuteltje kwijt. Idem voor zo'n aanhanger, hoeveel mensen denk je dat daar op reageren?
Free beats!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
9-9-2015 08:54

Tom schreef:

is dat uitstekende anti wegrij stokje massief dan?
Dan ben je met een 23cm slijper wel ff bezig, maar na een minuut of 5 is tie toch wel door hoor sneaky :V
En dan zeg je, dat ziet iedereen toch rijden? Hup zilveren spuitbus erop.....dan zie je er al een stuk minder van.

En als dat niet lukt, weet je wat ze dan doen?
Gewoon autoambulance met elektrische lier.
Trekken met grof geweld gewoon met geblokkeerd wie en al de aanhanger erop, en rijden maar.

en dan zeg je, dat ziet iedereen toch rijden?
Nou en wie zegt er dan wat van?
Wat is de pakkans snachts?

En ook voor het zicht is weer een oplossing, dan sleep je hem toch gewoon een bakwagentje in laugh :D

Nee, er is bijna geen verdediging mogelijk voor een onbeheerde aanhanger te parkeren op een beetje verlaten plaats.

als wij onze lege aanhanger bij een gig moesten parkeren op de Amsterdamse grachten (toen kon dat nog) dan lieten wij de sloten van de klep eraf, zodat je junk er even in kon kijken of hij leeg was.
Je moet je maar al die moeite willen doen voor een aanhanger die misschien leeg is... Ik vind het wat vergezocht, want zoals jij 't schrijft werkt geen enkele beveiliging en kunnen we net zo goed geen sloten erop maken?
Ook hier kan úw reclame staan!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
9-9-2015 08:59
Ben het absoluut met Tom eens, als men iets mee wil nemen, doen ze dat ook.
Je kan je huis op en top beveiligen, maar een steen door de ruit is snel gebeurd en hoeft niet eens opgemerkt te worden (vraag maar aan onze buren)
Een aanhanger kost je nieuw toch al snel 5000 euro, dus alleen de aanhanger is al interessant.
Aanhangers zijn gewild en je vangt altijd wel een nette prijs voor een nette aanhanger.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
9-9-2015 09:25
Je kunt je amper of niet beschermen tegen de georganiseerde "op bestelling" dief. De kans dat je te maken krijgt met zo'n dief is echter vele vele vele malen kleiner dan de kans dat je te maken krijgt met de "die verpats ik wel weer in de kroeg" dief. Zo'n dief loopt niet rond met een flex (maakt ook nog eens een takkeherrie zo'n ding). Zo'n dief loopt wél rond met een koevoet en/of stevige schroevendraaier en soms met een betonschaar. Tegen zo'n dief werkt de wielklem prima (en een disselslot of reguliere ketting al een heel stuk minder).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-9-2015 13:07
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 9-9-2015 13:13

Frank76 schreef:

Je kan je huis op en top beveiligen, maar een steen door de ruit is snel gebeurd en hoeft niet eens opgemerkt te worden (vraag maar aan onze buren)
Als er ongemerkt een steen door de ruit gegooid kan worden is je huis niet op en top beveiligd. Een huis dat op en top beveiligd is heeft rolluiken, of toch minimaal een alarmsysteem (uiteraard met bewegingsensor die de steen opmerkt, en anders wel de inbreker die daarna binnenkomt wink ;) ).

Ik heb mijn bus en opslag op zich ook prima beveiligd; de bus heeft een klasse 3 alarmsysteem met startonderbreking en de opslag heeft ook een alarmsysteem dat automatisch mijn mobiel belt, een motor op de roldeur, een juweliershek achter de gewone deur, camerabewaking enzovoorts. Werkt prima tegen de gelegenheidsinbrekers, maar inderdaad, tegen professionele bendes begin je weinig...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
9-9-2015 13:08
Tom en Frank hebben gelijk als ze zeggen dat als iemand iets wil jatten hij het ook zal jatten, ook al zet je 10 sloten op de aanhanger.
Ik zei het eerder al, hier in mijn streek zijn onlangs op 1 maand tijd 37 aanhanger gestolen, op facebook zag ik de oproepen voorbijkomen en een deel aanhangers stonden achter een gesloten hek naast het huis en met wielslot, je ziet maar als het het willen dan nemen ze het mee.
Vorige maand een bestelwagen gejat op 500m van mijn deur, bestelwagen van een klein bouwbedrijf, 2 weken geleden hebben ze met die bus een ramkraak gepleegd in een tankstation, bestelwagen stond op de koer achter zijn huis met gesloten poort en om 6u zag de eigenaar dat de bus verdwenen was.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)