Forum > Algemeen Forum

Pro Sound &Light Frankfurt 2015

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
30-4-2015 13:36

YourLiVe schreef:

Hollender schreef:

een van de organiserende mensen die daarop een heftige discussie met mij aanging
En is de boeking voor volgend jaar alweer bevestigd? laugh :D Een discussie aangaan met de organisatie moet je natuurlijk altijd proberen te voorkomen, bij mij is het in principe altijd zo "wie betaalt, bepaalt" - binnen redelijke grenzen natuurlijk. Maar dingen als geluidslimieten is niet mijn probleem, als de organisatie het harder wil hebben dan de toegestane geluidslimiet zal mij dat een zorg wezen. Ik hoef de boete niet te betalen...

Als de eigenaar van de locatie niet de organiserende partij is en de organisatie wil het harder hebben vechten ze het maar lekker samen uit. Zeker bij die idioten die hun locatie verhuren voor feesten terwijl ze een geluidslimiet van 85 of 90 db hebben shut up :X
Ik behoor zelf tot de organiserende partij maar houd me enkel met de technische aspecten bezig. De discussie ging er ook niet zozeer om of het te luid stond of niet, daar waren we het bijna allemaal wel over eens. Hij was van mening dat hij ingeschakeld had moeten worden om de artiest te waarschuwen en eventueel te bemiddelen.
Mijn vraag was dan ook of zijn Vlaamsch/Nederlands beter verstaanbaar was als het mijne. Daarop werd de discussie een beetje bitsiger maar ik heb hem uiteindelijk kunnen overtuigen dat als ik verantwoordelijk ben voor het geluid, ik ook alles regel wat betreft geluid. Dat wil zeggen opbouw, afbouw, geluidssterkte, aanpassingen, maar ook eventuele communicatie naar artiesten over aanpassingen voor eventuele verbeteringen en als het moet waarschuwingen en in uiterste nood eventueel sancties. Daar heb ik niemand anders voor nodig.
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-4-2015 15:50
Ah ok, dat verduidelijkt de situatie wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
1-5-2015 00:22
dat als ik verantwoordelijk ben voor het geluid, ik ook alles regel wat betreft geluid.
Ik vind niet dat een geluidsechnieker zich als een dictator kan gedragen tav de artiest/DJ/uitbater/publiek. Het is mijn installatie dus ik bepaal alles. Het is ook de artiest/DJ zijn optreden, de uitbater zijn zaal en het publiek hun avond. Ideaal werken deze drie partijen tesamen om er een leuke avond van te maken, zeker voor het publiek. Wanneer één partij alles wil beslissen dan lukt het niet.

Wat weer niet wil zeggen dat je mogelijke schade aan de installatie of geluidsoverlast moet toelaten.

Best lijkt me nog dat er vooraf overleg plaatsvind tussen deze drie partijen om tot een zo goed mogelijk optreden te komen. Spijtig dat het bij veel muzikanten/DJ's/uitbaters vaak aan elementaire basiskennis geluid ontbreekt om dit gesprek te kunnen voeren.
If you can't beat them join them...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
1-5-2015 09:56
We hadden het in dit stukje over het maximum volume.
En dat is toch echt voor de gene waar de installatie van is om te bepalen.

Als we het gaan hebben over de mix en alles, is dat natuurlijk in overleg, maar er zijn wel grenzen.
Dictators worden uiteindelijk over het algemeen vermoord of op non actief gezet....

Het is bij mij altijd de toon die de muziek maakt; Letterlijk en figuurlijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
1-5-2015 13:24
Het heeft niets met dictator zijn te maken. Ze hebben mij aangesteld om het geluid te regelen, dan regel ik ook het geluid. Alles in teken van de goede sfeer en vermaak en liefst alle partijen tevreden. Maar als ik het geluid doe hoort daar ook de communicatie naar artiesten toe over juist gebruik van de installatie bij.
Free beats!
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
1-5-2015 20:09
Als ik zelf mix doe ik alles zelf, dat is het idee van zelf mixen. razz :p Als er iemand bij de band hoort die mixt dan mag hij/zij alles doen zolang de apparatuur heel blijft. Eventuele dB-limieten zal ik uiteraard een paar keer duidelijk maken aan de bezoekende technicus, maar 'het gaat nu zachter of je mag naar huis' is aan de organisatie om te besluiten. Ik ben geluidstechnicus en geen stagemanager, politieagent of productiemuts.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
1-5-2015 23:03
Toch wel op het moment dat je het idee hebt dat er materiaal gaat sneuvelen. Ik neem trouwens aan dat een organisator iemand voor het geluid inhuurt zodat hij/zij er zelf geen omkijken naar heeft. Vergelijk het een beetje met security, een uitsmijter bepaalt zelf wie er in komt en wie niet en wanneer er ingegrepen moet worden om problemen te voorkomen.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)