Forum > Licht

Avolites Pearl 2000

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DavernoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2002
Laatste: 14-6-2010
Berichten: 54
24-10-2003 17:04

alcatraz schreef:

Hey!
Ik kan tot zover gobo's wisselen, dimmer aanzetten, blackout gebruiken, kleuren wisselen en pan/tilt besturen, zij het heel langzaam.
het hele langzame komt omdat je waarschijnlijk de pan tyilt knop aan de rechtstekan ingedrukt heb dat ie gaat knipperen als je hem nog keer indrukt zal je zien dat je pan en tilt van je scan en of mh lekker soepel gaat.
groeten
Howarddev@hetnet.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2007
Laatste: 27-1-2007
Berichten: 1
16-1-2007 13:11
hoi howard hier,
had ook een vraag over de pearl en hoop dat iemand hem wil beantwoorden nl:

op de pearl simulator 2004 en avo visualiser wil ik graag (om een bestaande opstelling na te bootsen),
20 simpele parren aan het `branden` krijgen en deze patchen met dimmers onder swop 1t/m20. hoe doe ik dit?. moving heads kan ik wel patchen via choose fixture maar het lukt me niet om via -DIMMER- iets te patchen,

groet howard
PhilippeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-5-2004
Laatste: 5-11-2009
Berichten: 3
17-1-2007 13:45
Ok, even alles stap voor stap.

Patchen van dimmerkanalen op een pearl (idem voor sim)
(ik ga hier uit van een 'cleane' pearl => key op 'system' => bovenste softbutton 'service' => dan de 6e 'wipe' => terug de 6e 'wipeall'
Vervolgens even wachten en niet vergeten de key terug op 'program' te zetten.

Dan het eigenlijke patchen:
1)ga naar het patchmenu door op 'patch' te drukken
2)druk op de bovenste softbutton 'dimmer'
3)druk op de 'swop'-knop van het gewenste kanaal, en ga zo verder
4)om te eindigen, druk op 'quit this menu' (6e softbutton) en vervolgens op 'exit'
*)voor het drukken op de swopknop kan je, indien gewenst, manueel het DMX-kanaalnummer intypen

=> je kan je patch checken via 'view' en daarna 'DMX patch' of 'fixture patch' (een dimmer is dan een fixture met slechts 1 kanaal)
=> zet vervolgens het scherm terug op normaal via 'view' => 'channel output'

Als je nu je kanaalfaders beweegt, moeten de outputwaarden op het scherm komen.

Hoop dat je hiermee bent verder geholpen, anders hoor ik het wel... (mailtje)
StofffelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2008
Laatste: 2-4-2008
Berichten: 1
2-4-2008 21:15
Hey Alcatraz, ik stel voor om toch even iemand te zoeken met iets meer ervaring want dit is niet op 1 2 3 uitgelegd natuurlijk maar meestal leer je nog het beste door zelf te zoeken, wat niet altijd makkelijk is.

nu ik hier toch op reageer is er misschien iemand die mij kan helpen met mijn probleempje; bij het maken van presets gaat altijd alles prima maar wanneer ik cmy wil programmeren dan vergeet de tafel blijkbaar zijn vorige gegevens, heeft dit niet iets te meken met wel of niet over wit te gaan???? (pearl 2004) thnx
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
2-4-2008 22:35
1 x bewerkt. Laatst door TimD op 3-4-2008 14:25
Edit: verwijderd, niet goed gelezen shut up :X
Ook hier kan úw reclame staan!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
3-4-2008 01:45

djtim schreef:

Topic is een dik jaar oud...
En hij stelt een vraag.

@stoffel, hoe bedoel je, de vorige gegevens?
En wat bedoel je met wit?

Ik heb redelijk prog. kennis van Avo. als je een duidelijke vraag stelt,
krijg je op dit forum absoluut een duidelijk antwoord. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
FelixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2009
Laatste: 17-11-2009
Berichten: 3
17-11-2009 20:45
Hey Stoffel,
je vraag is een beetje onduidelijk maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt.
Probeer je tafel eens op Record by Channel te zetten en dan je preset op nieuw te programmeren.
Als je tafel op record by fixture staat record hij alle waardes van alle parameters.
(Hij slaat dus precies op wat je de lamp ziet doen op het moment dat je hem saved)
Groeten, Felix
FelixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2009
Laatste: 17-11-2009
Berichten: 3
17-11-2009 20:58
Tip voor alcatraz:
Wat je ook nog kan proberen voor de zekerheid is je lamp patchen als dimmer kanalen.
Dus als je 10 parameters hebt (gobo, goborot, pan, tilt etc) patch je die allemaal los per dmx kanaal op 10 faders op dezelfde manier als je 10 parren zou patchen.
Als je dus je dmx adres van je spot op 001 zet patch je gewoon als dimmer 001 op fader 1 en dan 002 op fader 2 etc.
Zo kan je met zekerheid controleren of de volgorde van je parameters klopt.
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
17-11-2009 23:06
Ik denk niet dat ze dit nog lezen aangezien beide leden niet meer actief zijn op het forum, en het een erg oud topic is. Ik zie dat je nieuw bent op het forum, tip: Probeer niet onnodig oude topics te kicken.
De laatste doet het licht uit
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-5-2010 10:43
Hallo,

Gister was ik Hedon Zwolle hier stond een pearl 2010 hier heb ik een (voor mij) nieuwe manier van programeren gezien en was dus wel even benieuwd wat jullie ervaringen hier mee waren. (dit omdat ik de programering wel slim vond, maar de show erg hyperactief en vooral het LED soms erg irritant)

Er was als volgt geprogrameerd:
In plaats van de roller bank te gebruiken, werden de "page's" gebruikt. Dus die 3 knopjes boven de master faders. Dat je op die manier niet hoeft te rollen maar door te switchen van pagina je naar een andere bank gaat is er iemand die zo programeert?
wat zijn de voordelen, en wat de nadelen?
(ja ik ga het uiteraard ook zelf proberen maar was benieuwd naar jullie bevindingen)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)