Forum > Licht

Avolites Pearl 2000

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
AlcatrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 12-1-2004
Berichten: 16
7-10-2003 12:51
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 7-10-2003 15:34
Hey!

Ben gisteren even aan het stoeien geweest met de Avolites Pearl 2000 lichttafel (DMX), nu zitten er al een hoop programma's in, maar ik kom er gewoon niet uit!

www.avolites.co.uk/pearl2000/images/pearl.jpg

Ik kan tot zover gobo's wisselen, dimmer aanzetten, blackout gebruiken, kleuren wisselen en pan/tilt besturen, zij het heel langzaam.

De handleiding van 185 pagina's in het engels is mij totaal niet duidelijk.

Is er iemand die ervaring heeft met deze lichttafel en/of iemand die mij hiermee kan helpen of een NL handleiding heeft?

Gisteren uren mee lopen aanklooien, maar niets dat mij helpt het ding aan de gang te krijgen....

HELP...!

Wel handig ook te vermelden:

Hier zitten ook al programma's in, alleen hebben ik en mijn collega geen idee hoe we faders op functies moeten zetten, op faders 31-34 staan dimmerfuncties en die werken ook, maarja, hoe wijs je een functie toe aan een fader? We hebben van alles geprobeerd, handleiding erbij, niets dat ons wijzer maakte...

Elk beetje informatie is welkom!!!

We zijn hem nu aan het testen met 1 moving head erop, het is de bedoeling dat er dus een complete zaalvullende lichtshow op bestuurd wordt (en daar is deze tafel uitermate geschikt voor!) alleen nu nog weten hoe ;) en eigen programma's maken is natuurlijk ook super!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
7-10-2003 15:33
Als je de gebruiksaanwijzing hebt, waarom zouden wij hem hier dan nog helemaal voor je moeten gaan neertypen?
RTFM!!!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
AlcatrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 12-1-2004
Berichten: 16
7-10-2003 15:57
uhm misschien omdat ik hem niet snap?

leuke reactie, zeg dan niks.

ik heb 185 pagina's vage termen doorgespit, uitgeprobeerd en ik snap het niet...

er zal toch wel iemand zijn die ermee gewerkt heeft en mij het kan uitleggen...

wat is een SWOP? Waarom en waarvoor en waar personalities? ... etc....
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
7-10-2003 16:27
1 x bewerkt. Laatst door Einstijn op 7-10-2003 16:57
ik snap het wel, maar het is verekte veel werk om dat op te schrijven op een manier dat je het snapt, je kunt bijv. de add buttons een andere functie toewijzeen(bijv. een gobe of strobe of zo) kan ik je wel uitleggen maar het is geen slecht idee om zelf echt veel te lezen en te proberen.

dat met die add knop doe je door,
sleutel op program selecteer je lampen, kies bijv. kleur, draai de kleur naar waar je wil. en druk op store focus, dan druk je op de add button waar hij moet komen.

druk op clear(moet altijd als je iets hebt gedaan(erg belangrijk))

selecteer dimmer, draai de sleutel naar run, selecteer je lampen, zet ze aan(ik zou een ful on stand maken) en klik op de add button waar je de kleur hebt geprogt. dan gaat hij als je het hebt begrepen en goed hebt gedaan naar die kleur!

edit: het is makkelijk als je selectieve vragen hebt, dat geeft wat makelijker andwoord. dus maak een lijst met punten die je graag wil weten/ niet snapt.
soms zit het mee, maar meestal tegen
AlcatrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 12-1-2004
Berichten: 16
7-10-2003 16:45
kijk daar heb ik iets aan, ga het proberen, bedankt!!!
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
7-10-2003 16:58
Hey,

Als je al functies van je moving head kunt bedienen dan ben je al een eidje in de richting. Als het goed is heb je die MH op 1 van de blauwe swop buttons gepatcht.
Als je dus dingen wilt bedienen van je scan dan zul je de blauwe swop button moeten indouwen. Hierna kun je dus dimmers, colors gobo's bedienen. Als je bijvoorbeeld een kleurtje op wilt slaan dan gaat dat heel eenvoudig door op memory te drukken en dan op 1 van de 16 memory swop buttons te drukken. Bij alles waar in het display een m bij staat zal de tafel het opslaan. Wil je een beweging maken. dan selecteer je je scan weer ( in het program menu) dan druk je op de onderste knop naast het display ( shape generator) en dan kies je een shape, b.v. circle. nu zal je zien dat de MH begint te bewegen. In dit menu kan je dan de snelheid aanpassen en eventuele richtingen. Als je tevreden bent kan je het weer opslaan met memory button. Je kan het ook opslaan onder de add buttons. dat doe je met store focus en dan de betreffende add button indrukken waar je het plaatje, kleurtje wil hebben.

Probeer het nog eens ff zou ik zeggen.

Greetz
>>Zo niet, dan toch!!<<
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
7-10-2003 17:13
overgens als je op je display kijkt zul je zien dat als je bijv. je moving head beweegt, dat hij er een M voor zet, hij slaat iets alleen op als die M ervoor staat, verder moet je er voor zorgen dat als je met die add buttons werkt dat je hem als je gaat draaien altijd op dimmer hebt staan anders werken ze niet.

een chase is ook heel makelijk, je draait de sleutel naar program, drukt op chase, klik op 1 van de kniperende programma buttons,
druk op clear, selecteer je licht, zet de fader er ook van open(als het goed is gaat de lamp branden), draai het zoals je ze wilt, druk op de knipperende prog butten en de 1ste stap is gemaakt, herhaal deze stap totdat je alles er in hebt, druk op clear, druk op chase, druk weer op dimmer, draai de sleutel terug naar run mode, selecteer je lampen, en je kunt je schuif openzetten, als het goed is komt er nu iets uit!

try it!
soms zit het mee, maar meestal tegen
AlcatrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 12-1-2004
Berichten: 16
8-10-2003 09:08
Eureka! Gisteren was het zover! Ik had hem aan de praat!

Je moet dus eerst de personalities downloaden van de effecten (fixtures dus) en die via de cache builder tot een cachefile omzetten (p2000per.cmp), die dan weer inlezen via de PATCH knop in PROGRAM mode. Daar kun je dan zeggen CHOOSE A FIXTURE (softbutton B), zoek dan het effect uit de lijst (in mijn geval had ik daar maar 1 ingezet). Dan zal deze vragen: ''AUTOMATICLY CREATE PRESET FOCUSES?'' heb ik op YES gedrukt en het werd allemaal duidelijk!

Als jullie dat nou even hadden verteld :P

Toen drukte ik op één van de FOCUS ADD knoppen (op de 3e, want daarop hadden wij hem gezet) en tegelijk op bvc. de PAN/TILT knop helemaal rechts en het werkte...

Het ging nu om de Pearl River Pilot 300 Moving Head.
Zagen we op de Pearl 2000 staan: GOBO, wisselde de pilot 300 kleur, goborot. veranderde de gobo, color was dimmer etc.

Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb dus de personality file voor deze MH gedownload...

Nu nog kijken hoe het met meerdere MHs gaat werken en dan..programmeren ;) Ik ben iig al veel verder want hij doet wat ik wil! :P

Maar met bovenstaande tips moet dat zeker lukken!

Maar het moge duidelijk zijn, voor maandag had ik alleen nog maar lichttafels gezien, nooit aangeraakt :P Nu ben ik al een stukje opweg (waarvoor dank!)
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
8-10-2003 09:30
Lijkt toch op een verkeerde personality.
Heb je wel de goede genomen? Sommige fixtures kunnen op verschillende modi werken.
Bij Martin kan je bijvoorbeeld een stuk of 4 modi hebben, en afhankelijk daarvan veranderd het aantal dmx adressen dat de fixture gebruikt.
Je hebt in de desk dan MMac500m1, MMac500m2 enz.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
AlcatrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 12-1-2004
Berichten: 16
8-10-2003 09:38
Ik heb hem van de avolitesdownload site gehaald, stond bij: Pearl River Pilot 300

www.avolitesdownload.com/database/pearl_river/split.htm

Dan de 2e van boven.

Is het niet zo dat ik dat met de hand moet aanpassen, heb even bekeken hoe zo'n personality eruit ziet, het is te editten...
Of zijn er goede sites met meer personalities dan die van Avolites zelf?

Ik vind trouwens wel dat de handleining tekort schiet op het gebied van laden van personalities, er staat nergens dat je ze via de cachebuiler moet omzetten en via het patchmenu moet inladen...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)