Forum > Geluid

MicW i436 Calibrated Measurement Mini Microphone for iPad, iPhone e.d.

(63 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
18-3-2016 16:55
Hallo Dré,

Dré schreef:

Kun je na de installatie het systeem wel weer in standje veilig zetten (dus alleen nog signed drivers toelaten) of gaat het systeem dan proesten vanwege de aanwezigheid van een bestaande unsigned driver? Als na afloop weer aanzetten van dit extra stukje veiligheid wel kan dan zou ik dat ALTIJD onderdeel maken van mijn uitleg!
De blokkade op not-signed drivers staat na de volgende Windows herstart automatisch weer aan (maar laat de eerder "foute" driver verder met rust en kan dus normaal worden gebruikt), als je het via de manier doet zoals ik eerder hier opgaf.
(via de "command prompt" en het "bcdedit" commando kun je het ook definitief uitzetten)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
20-3-2016 16:59
Hallo,

Webbie schreef:

Binnenkort komt het article online met nieuwe metingen (Timo Beckman heeft mij nuttige tips gegeven om microfoons te vergelijken, die ik dan voor de eerste keer toepas) tussen de eerder genoemde meetmicrofoons, namelijk: de MicW i436, iSEMic 725TR en Neutrik 3382.
Het heeft even geduurd, vandaag dan toch eindelijk een begin gemaakt om een plaatsje te maken voor de meetmicrofoon shoutout op mijn blog.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
23-3-2016 19:19
Hallo Dré,

Vandaag zijn de Dayton iMM-6 meetmicrofoon en DATS V2 meetset (die zonder problemen installeert onder Windows 10, de hardware word hier ook als "USB AUDIO CODEC" (Generic) herkend) netjes verpakt binnengekomen.

Had die gisteren besteld bij SoundImports in Nederland.

Eerste indruk is goed.
Komende dagen eens de producten aan hun tand voelen, slachtoffer is een hagelnieuwe Stage Accompany SA1513 woofer :-)

Dré schreef:

Jammer dat er op de productpagina zelf niet een gemiddelde curve te vinden is. Ook hier is het afwachten of de calibratiegegevens echt van de microfoon zelf zijn en niet een soort van gimmick. Gezien de prijs is het wellicht een gokje waard. Koptelefoonaansluiting had van mij wel haaks mogen staan of wellicht zelfs met een draadje in plaats van massief (komt nu erg dicht bij het kapsel terecht).
Nou, ik heb de correctiebestanden van drie verschillende iMM-6 serienummers gedownload en met VacsViewer in een grafiekje gezet.
Zoals je ziet zijn ze toch allen verschillend.

Let op: dit zijn de dus de "kale" correcties zelf die je ziet, dus niet de weergavekarakteristiek van de microfoon zelf en ook niet met of zonder die correcties.

https://www.dropbox.com/s/n9g64dun1c88be7/imm-6-corrections-files.jpg?dl=1
(klik op afbeelding voor grotere weergave)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
7-4-2016 11:40
Hallo,

Vandaag op mijn blog de resultaten van de mini meetmicrofoon shootout tussen de iSEMic 725TR, MicW i436 en Dayton iMM-6 waarbij een Neutrik 3382 is gebruikt als referentie.

Affordable Measuring Microphones Shootout – Part-1

Binnenkort ook een review van de DATS v2.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)