Forum > Geluid

MicW i436 Calibrated Measurement Mini Microphone for iPad, iPhone e.d.

(63 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
24-2-2015 11:01
Hallo,

Inmiddels Smaart v7 DI aangeschaft bij Timo Beckman, die ik ga gebruiken onder Windows en OS X (licentie geeft recht op twee "seats", en kan/mag dan op twee PC's/Mac's worden geïnstalleerd) .

In negen van de tien gevallen zal ik mijn Neutrik gaan gebruiken i.c.m. de iRig Pre, maar mij lijkt het ook wel handig als ik de MicW i436 kan gebruiken op de MacBook Pro.

Via de gecombineerde headphone/mic mini-jack op de Mac is geen optie, daar er dan zowel signaal op Links en Rechts (zie afbeelding onder, waar de interne mic word gebruikt van de MacBook, met het zelfde resultaat, mic neemt beide kanalen in beslag) komt te zitten en het "lompe" OS X geen mogelijkheid geeft om Rechts uit te schakelen.

https://www.dropbox.com/s/d63hbjtbqoefxtj/Input%20Mic%20Apple.jpg?dl=1

Word het dus de Line-IN. Om de mic op lijnniveau te brengen moet er dus iets tussen, zoals de iRig Pre (48v fantoom) en de Audac CMP401 (om het weer terug te brengen naar 1,5v).

Nu mijn vraag is er een schakeling/apparaat die de MicW i436 in een keer op lijn-niveau kan brengen (en met het frequentie-bereik: 20Hz - 20kHz)?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
25-2-2015 00:43
Misschien is dit tzt iets voor je? Heb er nog geen definitieve prijs voor maar denk dat de 125dB versie niet al te lang meer op zich laat wachten ;-)

www.facebook.com/photo.php?fbid=10205710997682274&set=a.4589470022856.2181275.1475271891&type=1&theater
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
4-3-2015 11:06
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 4-3-2015 11:18
Hallo,

Na heel wat zoekwerk een klein USB geluidskaartje gevonden met een 5v microfoon ingang.
Werkt goed onder Smaart v7 DI, Windows en Mac.

https://sgcdn.startech.com/005329/media/products/gallery_large/ICUSBAUDIOMH.main.jpg

Ik zit alleen met minimaal een "20dB te hard" stimulus signaal (komend vanuit de hoofdtelefoonuitgang van het zelfde apparaatje).
Daar de MicW en de stimulus op de zelfde mic ingang zitten zouden beide signalen ongeveer op het zelfde niveau moeten gaan zitten.

Welke van onderstaande schema's moet/kan ik gebruiken?
www.epanorama.net/circuits/line_to_mic.html

Heb de max output van de hoofdtelefoon-uitgang gemeten: 500mV

Specs MicW i436:
Specifications:
Type Electret Condenser
Capsule Diameter 7.0mm
Principle of operation Pressure
Polar Pattern Omni-Directional (360°)
Sensitivity (±3 dB) -44 dB(0dB=1V/pa,1kHz)
Frequency Response 20 Hz ~ 20 kHz
S/N ratio More than 62dB
impedance Less than 2.2k
Power Source Plug-in power capability,Plug and play
Operating Temperature -20℃-+50℃
Length 55mm
Weight 8g
Connector 3.5mm 4-Pole headset interface


Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
4-3-2015 11:11
Dan zet je de sig-gen in smaart toch 20dB lager?
Ik snap alleen niet meer waarom je je in dit soort bochten aan het wringen bent, koop een Presonus Audiobox met Behringer meetmic en je hebt iets dat werkt.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
4-3-2015 11:24
Hallo JadJong,

jadjong schreef:

Dan zet je de sig-gen in smaart toch 20dB lager?
Dat kon in de oude versie inderdaad, alleen zit dit niet in Smaart v7 DI (ik kan het nergens vinden tenminste, help en handleiding doorlopen).
Ik snap alleen niet meer waarom je je in dit soort bochten aan het wringen bent, koop een Presonus Audiobox met Behringer meetmic en je hebt iets dat werkt.
Gewoon een probeerseltje om ook de MicW bruikbaar te maken onder Smaart (Mac/Windows).
Ik heb een "gewone" meetset met een Neutrik microfoon en de M-audio C600, dat werkt perfect.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
4-3-2015 12:47

Webbie schreef:

Hallo JadJong,

jadjong schreef:

Dan zet je de sig-gen in smaart toch 20dB lager?
Dat kon in de oude versie inderdaad, alleen zit dit niet in Smaart v7 DI (ik kan het nergens vinden tenminste, help en handleiding doorlopen).
Ik snap alleen niet meer waarom je je in dit soort bochten aan het wringen bent, koop een Presonus Audiobox met Behringer meetmic en je hebt iets dat werkt.
Gewoon een probeerseltje om ook de MicW bruikbaar te maken onder Smaart (Mac/Windows).
Ik heb een "gewone" meetset met een Neutrik microfoon en de M-audio C600, dat werkt perfect.

Greetz Webbie...
Aah, knutselen om te knutselen, dan snap ik het. laugh :D In het screenshot van Smaart wat je hierboven hebt geplaatst zie ik gewoon de signal generator en het level wat je uitstuurt. Is dat in de laatste update er uit gesloopt?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
4-3-2015 13:19
Hallo JadJong,

jadjong schreef:

Is dat in de laatste update er uit gesloopt?
Ik heb ze beide even opgestart, ik was abuis.
Het kan bij beide versies niet, alleen kon je bij de oude versie de INPUT en OUTPUT (nu heb je twee INPUTS in de nieuwe versie), waar je dus twee verschillende bronnen (apparaten) kan selecteren selecteren en zo via Windows de gain kan instellen.

Bij de nieuwe versie kun je maar één apparaat selecteren, dus bijvoorbeeld de line-in of de mic-in waarbij je dus niet voor beide kan kiezen met een het linkse en de andere het rechtse signaal.

Voor de MicW moet ik dus de mic-in selecteren, en daar de stimulus ook daar dan op moet komen is er een behoorlijke onbalans, het stimulus signaal komt veel te "heet" binnen wat natuurlijk logisch is.
De mic balans om te middelen is geen optie , omdat die er niet is en als hij er wel was niet wenselijk (stimulus blijft te "heet").

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
4-3-2015 15:54
Op welk level staat de signal generator nu ingesteld in Smaart? Kan je het volume van de koptelefoonuitgang niet verlagen?
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
4-3-2015 22:23
Als je options - signal generator kiest kun je het level van de generator iig naar beneden bijstellen (twijfel een beetje of je dit bedoelt maar goed).

Short cut is Alt + N (ik moet alleen om de een of andere reden vaak 2 maal die short cut indrukken om er te komen (geen idee waarom).
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2129
5-3-2015 08:29
Hallo JadJong,

Heel erg bedankt voor je input in deze.

jadjong schreef:

Op welk level staat de signal generator nu ingesteld in Smaart? Kan je het volume van de koptelefoonuitgang niet verlagen?
Die kan ik inderdaad verlagen (begrijp nu pas dat je met sig-gen de signal generator bedoelde laugh :D, die je overigens wel over een ander device en/of uitgang kan laten lopen), maar omdat ik de hoofdtelefoon-uitgang ook gebruik als "voeding" om een paar hoofdtelefoonsetjes te meten is het verzwakken van de generator output geen optie.
Door de generator (de stimulus) te verzwakken verzwak je ook het geluid wat word gevoerd naar de hoofdtelefoon, dus het gemeten niveau (in de oorschelp van de hoofdtelefoon) gaat dan ook naar beneden.

Daarbij komt nog bij als ik de ruisjes en piepjes beu ben ik gewoon een stukje muziek kan draaien als stimulus, wat inhoud dat ik de twee INPUTS moet gebruiken, en dus de verbinding nodig heb "hoofdtelefoon-R-OUT=>mic-R-IN" (op Links zit dan de MicW i436).

Probleem is volgens mij makkelijk op te lossen gewoon d.m.v. het gemeten signaal (MicW) en de stimulus (uitgang hoofdtelefoon) op het zelfde niveau te brengen, daarom dus mijn vraag welk schema ik moet hebben uit mijn eerdere post.

Ik zal vanavond wat foto's (van mijn stukje huisvlijt (hoofdtelefoon-test-bank) laugh :D ) en metingen (zowel met de MicW i436 en de Neutrik 3382 i.c.m. de iRig Pre) posten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)