Forum > Newbie Forum

hoe aan werk geraken

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TriplebeatzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2013
Laatste: 26-5-2013
Berichten: 17
16-2-2013 02:48
hoi allemaal
wij zijn een team van dj's (3 mensen in totaal)
we zijn ongeveer een jaar bezig en hebben al enkele malen op feesten gedraaid
(trouw comunnie, enz)
dit was altijd in familie of vrienden kring
maar we zouden graag wat meer willen doen (niet voor het geld het namelijk een hobby)
we hebben een site en kaartjes en reclame op onze wagen
maar ik had graag wat tips gehad om meer op de weg te geraken
aan ons zal het niet liggen (mensen zijn behoorlijk tevreden na afloop)

MVG
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
16-2-2013 09:09
Geduld hebben, als je goed draait dan zullen de jobs wel beetje bij beetje komen, draai je niet goed dan zal je nog vlugger zonder werk zitten wink ;)
In de eerste 3 jaar moet je niet verwachten dat je elke week op de baan kunt, laat ons zeggen dat je het eerste jaar 5 klanten zal hebben, het 2de jaar moet je dat kunnen verdubbelen en het derde jaar moet je toch aan een 30 klanten zitten.
Gewoon je ding zo goed mogelijk doen, goed geluid en een goede lichtshow neerzetten, geen irritant geknipper met kermislichten van 50 euro en geduld hebben.

Nu gaan mensen eerst rondvragen aan vrienden en op internet wie goed en slecht is en als je pas begint kennen de mensen je nog niet en boeken je ook niet, daar gaat dus heel wat tijd over.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 9469
16-2-2013 10:19
netwerken.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 694
16-2-2013 10:54
Zorg dat je duidelijk zichtbaar op je site een paar goede foto`s van jullie shows hebt, dus niet met alleen maar feestende mensen, maar juist ook van de lichtshow/opstellingen zelf tijdens het feestje.
Dan hebben potentiële klanten gelijk een beeld bij wat ze kunnen verwachten als ze jullie boeken.
Probeer duidelijk zichtbaar te zijn/naamsbekendheid op te bouwen, zoals met bergen visitekaartjes uitdelen, of desnoods ga je een keertje voor weinig een feestavondje van de locale scouting/voetbal/damclub of wat dan ook verzorgen.

En heel belangrijk: een goede naam opbouwen kost heeel veel moeite, een slechte naam is zo geregeld!
Probeer geen stomme fouten te maken, zorg dat je voorbereiding goed is en dat je backupplannen hebt voor het geval dat er bv een versterker/mixer/lichttafel stuk gaat.
Je kan nooit alles uitsluiten, maar 8 toppen op 1 versterkertje willen draaien omdat je te lui bent om er 2 mee te nemen...
Er is niets erger dan midden op de avond zonder geluid te komen zitten.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
16-2-2013 11:29
Als je andere dj's kent dan moet je proberen om samen te werken, hiermee bedoel ik dat je dubbele boekings naar elkaar doorstuurt en in jou geval zal dat nog niet kunnen dus een alternatief is om dan per boeking die je krijgt van een collega drive in show 50 euro commesie te geven, zo heb ik het ook gedaan tot ik die collega's mijn dubbele boekings kon doorsturen en op die manier ben ik heel snel aan de bak gekomen, na 1 jaar ben ik van 3 boekings naar 40 boekings gegaan wink ;)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
21-2-2013 01:54

Tom schreef:

netwerken.....
ja, 'tis net werken razz :p
Alles komt goed....
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
21-2-2013 11:13
En hoe zie jullie netwerken via social media als Facebook en LinkedIn?
Goede contacten houden met je relaties is naar mijn mening totaal iets anders dan "dierenplaatjes sparen" op de genoemde media.
Naar mijn idee dus niet klakkeloos de halve wereld toevoegen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 9469
21-2-2013 11:45
tevreden klanten dragen nieuwe klanten aan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
21-2-2013 11:59
Daar ben ik het absoluut mee eens, maar dat staat helemaal los van Facebook en LinkedIn.
Ik zie veel mensen op met name LinkedIn die vriendjes met iemand worden omdat die zo lekker belangrijk is.
Sparen van dierenplaatjes is blijkbaar belangrijk maar niet mijn hobby.
Heeft iemand al eens van een relatie van een relatie van LinkedIn een job binnen gekregen omdat ze toevallig zo leuk vriendjes zijn?
Alle ex zakenrelaties hoor ik namelijk nu ik geen baan meer heb helemaal NIKS meer van. Dus of een netwerk nu echt zo belangrijk is... Wel een netwerk van goede klanten overigens!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-2-2013 13:18
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 25-2-2013 13:25
Als je social media wilt inzetten moet je natuurlijk wel een aparte account aanmaken voor je zakelijke activiteiten. Of je er ook echt wat aan hebt? Dat ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat.

Je volgers (of connecties) zien wel iedere keer je naam voorbij komen als je iets post. Het is dan de kunst om alleen dingen te posten die interessant voor hen zijn, en dat je laat blijken dat je kennis van zaken hebt. Dan wordt de kans dat ze jou bellen als ze eens iets nodig hebben wat jij aanbiedt steeds groter. Eigenlijk is dat dus hetzelfde als op dit forum.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)