Forum > Off-Zone

Truss aan plafond op kamer (het vervolg na 8 jaar)

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
11-1-2013 06:54
Ok beste mensen, wie kan mijn topic uit 2004 nog herinneren?
www.new-line.nl/forum/read/?t=9858

Aangezien het topic op slot is, zal ik jullie via deze weg updaten.
3x raden hoe het met de truss is....

De truss hangt nog steeds! Nog steeds met dezelfde haken, aan hetzelfde plafond. En we zijn inmiddels toch wel ruim 8 jaar verder.
En er hangt ook nog wat aan! Namelijk een stekkerdoos, een simpel tl balkje en een lichtslang.
Zoals in het oude topic is te lezen wilde ik er scans aan hangen. Dat heeft er ook een tijd aan gehangen zonder enige problemen.
Echter het ging vervelen en ik stootte mijn hoofd regelmatig. Op die manier heeft het dus geen jaren gehangen.
Momenteel gebruik ik de truss nog slechts incidenteel als ik bepaalde apparatuur even wil testen of ergens mee wil spelen. Daarvoor blijft het toch wel verdomd handig.

Owja en for the record: dit zo ophangen is leuk voor thuis, waar het enkel op je eigen kop terecht kan komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een vaste installatie op een publieke locatie zo wordt opgehangen. shut up :X
pom pom
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
12-1-2013 00:04
Nou leuk voor je.
Tóóóm.... oh nee die is geen mod. meer laugh :D
Alles komt goed....
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
12-1-2013 22:25
Dat andere topic is zo te lezen dan ook niet voor niets op slot gegaan. Heb het even zitten doorlezen omdat ik hier 8 jaar geleden nog niet was. Dat jij hier met een "stalen" gezicht dan dit topic durft te openen na alle in de wind geslagen adviezen. Kan mij voorstellen dat het niemand, met name de mensen die jou toen advies gaven, geen ene moer kan schelen dat jij tot nu toe mazzel hebt gehad.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
13-1-2013 14:41
Had je het ook laten weten als de truss door welke reden dan ook naar beneden was gekomen?
dus...
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
13-1-2013 14:49
natuurlijk niet. Compleet kansloos topic dit verder, lekker niet meer op reageren.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
13-1-2013 15:32
Ik denk toch dat we nu kunnen concluderen dat de richtlijnen op evenementen gebied compleet overbodig zijn. Bedoel dit is toch HET bewijs dat men met een paar haakjes ook een truss omhoog kan houden? Het hangt nog steeds!
Dat wij nog steeds zoveel berekeken aan veiligheidsmarges is toch echt compleet onzin, dit is revolutionair.
Ik denk dat het tijd word om prolyte te bellen dat zei de belasting tabellen kunnen aan passen. Kan iemand anders Eurotruss mailen? Dit moet zo snel mogelijk naar buiten. Let wel even op dat je bij het mailen de TS benoemt en zijn waargebeurde, wetenschappelijke ondervindingen bedoel wij kunnen nu niet zomaar vandoor gaan met de eer die hij op persoonlijke titel behaald heeft.

Hulde, Hulde, Revolutionair!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
13-1-2013 15:39
1 x bewerkt. Laatst door Frank76 op 13-1-2013 17:18
Bekijk het eens van de andere kant. Als we een keukenkastje zouden moeten maken en ophangen volgens de eisen van een truss. Moet je eens kijken hoe je keukenkastje eruit ziet.
Enige idee hoe walgelijk veel gewicht aan borden, pannen, kopjes etc daar in zit en hangt aan 2 schroefduimen?
Ik verbaas me erover dat dat blijft hangen.

Het is goed dat er regels zijn, negeer je die, dan moet je dealen met de consequenties. Rijd je te hard, dan krijg je een bon. Hang je een truss in een zaaltje aan een paar haakjes en die dondert op iemand die daardoor letsel heeft (of erger), dan keert je verzekeraar niet uit en zit jij met de kosten en ellende.
Ik neem het risico niet. (maar zit wel eens boven de max snelheid)

edit: tikfout hersteld
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
13-1-2013 15:48

Frank76 schreef:

Het is goed dat er regels zijn, negeer je die, dan moet je dealen met de consequenties. Rijd je te hard, dan krijg je een bon. Hang je een truss in een zaaltje aan een paar haakjes en die dondert op iemand die letsel heeft (of erger), dan keert je verzekeraar niet uit en zit jij met de kosten.
Ik neem het risico niet. (maar zit wel eens boven de max snelheid)
Auch...
Ik zie kosten als materiële schade.
Letsel, voornamelijk onherstelbaar letsel. in welke vorm dan ook zijn geen kosten, hiervoor krijg je een boete, kun je waarschijnlijk je hobby/werk opzeggen ben je failliet. Maar dit alles is eigenlijk nog niks in vergelijking wat je iemands lichaam hebt aangedaan.

Uiteraard ga ik er nu misschien ver in, ik probeer alleen duidelijk te maken dat iedere movinghead vervangbaar is. Maar letsel is iets blijvends, niet tegen een prijs weg te kopen, te vervangen oid.

Hiermee trek ik mij verder wijselijk terug uit dit topic.

(ja ik begrijp dat dit om een thuis situatie gaat, ja ik heb ook wel eens thuis dingen opgehangen die niet volgens de regels waren, maar dat was voornamelijk voor ik beter wist, én ik zou zeker niet na 8 jaar vol trots vertellen dat mijn slechte constructie nog steeds hangt. Ik zou er wel verbaasd over kunnen zijn.)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
13-1-2013 15:55

Frank76 schreef:

Het is goed dat er regels zijn, negeer je die, dan moet je dealen met de consequenties. Rijd je te hard, dan krijg je een bon. Hang je een truss in een zaaltje aan een paar haakjes en die dondert op iemand die letsel heeft (of erger), dan keert je verzekeraar niet uit en zit jij met de kosten.
Ik vindt dit een bizarre uitspraak! Lijkt mij dat dit moet zijn:

"Hang je een truss in een zaaltje aan een paar haakjes en die dondert op iemand die letsel heeft (of erger), dan heeft er iemand letsel (of erger)."

Wanneer er iemands gezondheid of leven in het spel is praat je niet meer over een kosten-baten analyse in termen van geld maar hebben we het gewoon over iemands gezondheid. Ik ben goed bevriend met iemand die met het in een rolstoel komen zijn sportcarriere en droom in één ogenblik zag verdwijnen doordat iemand het te duur vond om een goed statief voor z'n plasmascherm in te huren. Dit maak je niet goed met een paar euro's.

Mijn post heeft geen enkele relevantie met het topic aangezien hier alleen de topicstarter onder zijn aluminium doorloopt en dan zal het mij worst zijn of het naar beneden komt of niet, maar de bovenstaande opmerking schoot me even in het verkeerde keelgat.

Edit: ik zie dat Watje me voor was.
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
13-1-2013 16:00
ik rij al jaren ieder weekeind met twintig biertjes op, en het is altijd goed gegaan sneaky :V

lekker puh
shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)