Forum > Newbie Forum

Nieuwe installatie studentenkroeg

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
25-12-2012 12:39
Weer de K-112, ik geloof niet dat ik die speaker echt begrijp.
Persoonlijk vind ik hem absoluut ruk klinken. Zeker fullrange niet bruikbaar, totaal geen laag en een heel dikke EQ nodig om het te pruimen te maken. Duurzaamheid kan ik niks over zeggen, ooit een paar K-112 hier gehad en binnen 5 minuten terug op Marktplaats. Verder hier sowieso nooit kapotte speakers.
Heb een aanbod gedaan voor een paar LEM speaker. Zeker een dikke slag beter in kwaliteit.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 9469
25-12-2012 15:24
Omdat er zoveel over geschreven word, zal het wel goed zijn sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
25-12-2012 18:32
Ligt helemaal aan de toepassing. Waar ga je de K-112 mee vergelijken? De meeste studenten hebben thuis muziek van de laptop. In dat geval klinken een stel echte luidsprekers al snel beter. Ga je ze vergelijken met andere 12 inch luidsprekers, weet ik niet of je voor hetzelfde geld luidsprekers vind die niet minder klinken en evengoed of beter zijn in heel blijven. Want de K-112 is vooral goed in heel blijven.

Verder vraag ik me af of de luidsprekers die je van marktplaats gehaald hebt nog 100% orgineel waren. Daar komen ook regelmatig luidsprekers voorbij welke niet meer 100% orgineel zijn en wat bij de advertentie niet vermeld word.
Lost in Music
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
26-12-2012 21:00

Sgrovert schreef:

Want de K-112 is vooral goed in heel blijven. -
Verder vraag ik me af of de luidsprekers die je van marktplaats gehaald hebt nog 100% orgineel waren. Daar komen ook regelmatig luidsprekers voorbij welke niet meer 100% orgineel zijn en wat bij de advertentie niet vermeld word.
Dat komt erg tegenstrijdig op mij over! Als ze goed zijn in heel blijven, waarom zouden degene die ik heb geluisterd niet origineel zijn? De koper die ze van me heeft gekocht had zelf al een paar en ze klonken volgens hem identiek.
Zoals Tom al schreef: omdat er veel over wordt gesproken zal het wel goed zijn...

Het lijkt inderdaad zo te zijn dat veel mensen hun totale referentie van kwaliteitsweergave kwijt zijn, maar dat is een andere discussie.
Ruk klinkende MP3 die thuis op de laptop of budget setje prima klinken. Zet ze op een kwaliteitsset en je begint spontaan te huilen...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
26-12-2012 21:07
Je kunt het ook anders stellen:

Omdat iedereen schrijft wat voor rukspeakers het zijn moet er toch een ontzettend grote massa idioten op deze aardkloot rondlopen. Blijkbaar is het aantal mensen dat ze slecht vinden in de minderheid.
Pech voor de minderheid, goed voor DAP.
Free beats!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
27-12-2012 16:38

Frank76 schreef:

Dat komt erg tegenstrijdig op mij over! Als ze goed zijn in heel blijven, waarom zouden degene die ik heb geluisterd niet origineel zijn?
Ik ben K-112 tegengekomen welke 2e hands aangeschaft waren en anders klonken toen mijn eigen kasten ernaast stonden. Bij openschroeven bleken er niet meer de orginele onderdelen in te zitten. Waarom? Geen idee, maar feit is dat op marktplaats niet alle verkopers even eerlijk zijn.
Over het heel blijven; buiten het feit dat dit op dit forum door meerdere mensen bevestigd word, strookt het ook met mijn eigen ervaring. De eerste K-112 zijn een jaar of 10 geleden aangeschaft. De afgelopen jaren hebben we al vaker klusjes gehad, waarbij onze verwachting was dat ze het niet zouden overleven. Tot onze verbazing hebben we de kastjes elke keer met werkende drivers terug gekregen. Daarbij verhuren wij ze heel veel aan particulieren voor een klein feestje thuis. Eigenlijk alle klanten zijn erg over de kastjes te spreken. Omdat de kastjes niet duur zijn, kunnen ze ook voor een leuke prijs de verhuur in, wat ook betekend dat als de kastjes beter presteren dan de thuis installatie de klant al snel enthousiast is.

Als ik zelf muziek luister, hebben de K-112 ook niet mijn voorkeur. Als ik ze zelf gebruik gaat er altijd een subje onder en met een processor word het hoog een beetje bijgeschaafd. Tegenwoordig neem ik ze alleen nog mee als er geen andere luidsprekers meer in de opslag staan, of als de alternatieven te lomp zijn. Vooral op statief ogen grotere luidsprekers al snel lomp. Kwa klank zijn de K-112 absoluut de minste waar ik mee gewerkt heb. Echter zijn alle andere luidsprekers minimaal een factor 2 duurder. (beginnende bij de X-12T). Al met al zal bij feestjes tot 150 personen 95% van het publiek tevreden zijn met de klank. (vooral omdat ze niks gewend zijn). De vraag is of het gerechtvaardigd is om 2x zoveel geld uit te geven om 99% tevreden te stellen.
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
27-12-2012 16:52
Ik omschrijf het geluid van de K-112 en K-115 altijd als "het is op het randje van pruimbaar" (en bij veel andere kastjes in deze prijsklasse is dat wel anders).

Maar, zoals al vaker gezegd, ik hoor graag over betere alternatieven (dus bijna pruimbaar geluid, redelijk goed beschermde HF driver, handzaam kastje en prijs vergelijkbaar met de K-112 en K-115).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)