Forum > Muziek

minidisc in een dj-setup?

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
26-5-2003 21:32

rick schreef:

Wij gebruikten het ook in onze set
Het is wel handig plus dat je de namen in beeld ziet?:-)
Ooit van CD-Text gehoord? happy :)
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
10-6-2003 17:16

BaztarD schreef:

Gewoon uit nieuwsgierigheid : zijn er dj's out there die minidisc-apparatuur gebruiken bij het draaien? Gezien de mogelijkheden van md's (naadloos loopen, knippen en plakken zoveel je wil,..) lijkt het mij toch nog tamelijk handig om daar gebruik van te maken, of niet?

Hoe doe je dat precies naadloos loopen ik snap dat niet helemaal
Wie kan dit uitleggen
Rigro
Forever Today
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
14-11-2003 02:45

Dré schreef:

Wij gebruiken MD alleen nog maar voor jingles en voor tape acts. Een MD speler waar je mee kunt mixen (met pitch en true instant start dus) is VEEL duurder dan een CD-speler.

En daarnaast is er natuurlijk nog het legale aspect. Het is NIET toegestaan met MD te draaien als je de originelen NIET bij je hebt!
Volgens de buma stemra is het ook niet toegstaan wanneer je de orginele wél bij je hebt: je maakt immers een nwe geluidsdrager.
Alles komt goed....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
14-11-2003 10:01
Het is toegestaan voor backup-doeleinden een kopie te maken. Of je die kopie vervolgens op een cd-rom of op een MD zet maakt natuurlijk niet uit.

Verder vraag ik me af of de eis dat je de originelen bij je moet hebben juridisch wel houdbaar is. Dit is in mijn ogen een onredelijk bezwarende eis. Als jij kan aantonen dat de rechten betaald zijn mag je gewoon draaien. Niet nodig om dan bakken met originelen (cd of nog erger: vinyl) mee te slepen.

Om nog maar te zwijgen van de mogelijkheid *legaal* MP3 te downloaden: in dat geval is het meenemen van originelen zelfs onmogelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)