Forum > PC related Forum

eenvoudige softwarematige speler

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
20-7-2012 11:01
omdat er dan weer een apparaat bij komt, en media spelers moeten ook op een pc aangesloten worden om een beetje overzichtelijke database te geven.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 57
20-7-2012 11:16
Indien je een touchscreen gebruikt, kijk dan eens naar touchtone... programma kost bizar weinig en is door de grote knoppen en simpele interface erg makkelijk te bedienen. Enige wat erg belangrijk is zijn je tags maar dat is in de meeste gevallen.
It's the beat that makes the music!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
7-8-2012 06:08
Mixxx is gratis en voor niets te downloaden. Stabiel, pakt weinig resources, poepsimpele skin die (bij mijn weten) vrij makkelijk is aan te passen en er is een Linux en Windows versie van.

www.mixxx.org/

Ik zie trouweens net dat ze ondertussen geëvolueerd zijn. Desalniettemin de moeite om eens te bekijken...
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
7-8-2012 07:19
ik zal er morgen eens naar kijken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
7-8-2012 13:30
Logitech Media Server (SqueezeBox Server) is gratis en is bedoelt voor hun SqueezeBoxen uiteraard maar...

Je zet op dezelfde computer de gratis SoftSqueeze (SqueezeBox simulator) waarmee men de muziek kan selecteren en afspelen net als een CD-speler. Je kunt deze muziekcomputer vervolgens ook met de gratis Logitech SqueezeBox remote ap (die herkend de simulator als een SqueezeBox) op je Android telefoon/tablet bedienen alsof dat de remote is mits er een lokaal (WiFi) netwerk(je) aanwezig is waaraan deze computer en de telefoon/tablet hangen. Heb je een touchscreen aan de computer dan is het heel makkelijk met de vingers te bedienen zonder keyboard en/of muis.

Nieuwe muziek zet je gewoon in de map op de harddisk erbij en de Media Server neemt ze automatisch op in de database zodat het beschikbaar komt in de player. Wat al eerder is aangegeven is het goed taggen van je muziek belangrijk maar dat geld voor elke software speler.

Kip simpel in gebruik, heb dit thuis in mijn domotica hangen (mijn Synology NAS had al de Logitech Media Server aan boord) en zelfs mijn vrouw (totaal niet technisch en/of handig met apparaten en computers) kan dit bedienen.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
11-8-2012 01:32
Serato Itch.
Nadeel, om 2 spelers te krijgen moet je er een itch compatible controller aan hangen. Ding heeft vrij weinig knoppen in beeld, maar is stiekem best krachtige en goede software.
vaj-ta-lie-tie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
15-3-2013 13:26
Ik ben hier nog steeds mee bezig.

Uiteindelijk is mijn ervaring dat een programma als VDJ eigenlijk alles biedt,
alleen zijn de skins meer voor dj's
En zitten er dus een hoop knoppen in beeld wat een kerk bijvoorbeeld niet op zit te wachten.

Het systeem moet namelijk vooral toegepast worden bij uitvaarten.
En dan zitten we niet te wachten op sample, crossfade, autofade, pitch, cue enz.
Wat vdj wel handig maakt is de uitstekend werkende database met playlist aanmaken enz.
Ook het invoegen van nieuwe nummers is uiterst gebruiksvriendelijk voor de gebruiker.

Zelf ben ik niet zo handig met proggen,
daarom nu mijn vragen:
Is er iemand die ervaring heeft met het maken van skins, en zou deze persoon het mij willen leren, of misschien eventueel tegen betaling een goede skin kunnen maken die voldoet aan mijn eisen?

Of weet iemand wel een goede skin die er al is, waar alleen de Basics op zitten?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)