Forum > Algemeen Forum

Facebook

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
27-4-2012 16:32
Voorzichtig babystapjes aan het zetten op die "sociale" media...

Eerste stapje (struikel struikel) is facebook

Het schijnt dat het "liken" een belangrijk iets is. Dus... Like je ons (likken mag niet van betere helft), druk dan op de leuk/like/ofzo button ;-)

Of was het nu "vriend worden"???

Anyway... Het gros van de forumleden zal van deze materie vast meer kaas gegeten hebben dan ik ;-)

Alvast bedankt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-4-2012 17:40
Vrienden worden kan je enkel met personen, een pagina moet je liken en van een groep moet je lid worden :)
DJ ZamaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-11-2009
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 8
27-4-2012 19:50
Had al de indruk dat New-Line met een Facebook actie begonnen was happy :)
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
28-4-2012 11:02
En wat is het voordeel nu eigenlijk van veel likes te hebben? Buiten dat het misschien een goede reputatie aantoont.
www.bigsoundsystems.be
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
28-4-2012 12:17
Het is natuurlijk gratis reclame als er toevallig iemand New Line tegenkomt via Facebook.. Dus dat is een voordeel.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
28-4-2012 14:20
Er zijn diverse correlaties gevonden tussen de twee, maar je moet wel goed opletten bij de interpretatie van deze correlaties.
www.marketingfacts.nl/berichten/onderzoek-the-facebook-factor/

Overigens denk ik persoonlijk dat het wel iets toevoegt, sommige bedrijven posten interessante foto's die een kijkje achter de schermen geven. Mensen zullen dus geneigd zijn deze bedrijven te volgen en een band op te bouwen met het desbetreffende bedrijf. Bij de eerste nieuwe aankoopbeslissing zul je waarschijnlijk dat bedrijf sowieso meenemen in je overweging.
Focus on the customer and the rest will follow.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-4-2012 15:13
Als je iets "liked" op facebook komt dat op het prikbord van diegene te staan, waardoor je in beeld komt bij al zijn/haar vrienden. Die bezoeken je site misschien ook en wie weet "liken" die je ook, waardoor je weer in de picture komt te staan bij nieuwe mensen enzovoorts. Op die manier kan dat best veel nieuwe klanten opleveren.

Dat effect is natuurlijk veel sterker als er iets te winnen valt door iets te liken. Zo ben ik wel eens acties tegengekomen waarbij je de actiepagina pas te zien kreeg als je op een like button drukt, dat werkt meestal erg goed aangezien mensen nu eenmaal erg nieuwsgierig zijn.

Belangrijk is ook dat Google steeds meer waarde hecht aan social media. Bij iedere like staat namelijk ook een link naar de pagina die geliked wordt, en hoe meer linkjes, hoe beter. Zeker als dat linkjes zijn op pagina's van echte mensen, facebook pagina's dus.

Dit alles geldt overigens niet alleen voor facebook maar wordt ook regelmatig gedaan met twitter (waarbij je dan een bericht moet retweeten en het bedrijf moet volgen om te kunnen winnen) en natuurlijk met Google Plus, het eigen social media network van Google.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
1-5-2012 20:19
Probleem is dat je als bedrijf, zeker met wat meer klanten als een New-Line, bijna niet om social media heen kan. Zeker niet als concurrenten het ook oppikken. Nadeel is ook dat het momenteel als een malle loopt en je er op tijd in moet springen.

Waar je voor op moet passen is dat je goed na moet denken welke boodschap je wil verspreiden. Alleen reclame/aanbiedingen dumpen is iedereen snel beu... Wordt je weer ge-un-liked enzo.
Facebook is echt community, bij sommige dingen worden zelfs fora al weggeduwd door Facebook. Probeer daar iets op te vinden wat aansluit bij de webshop, nieuwtjes/video's zijn al aardig, mensen die wat gekocht hebben hun spullen laten zien kan ook enz enz.

Belangrijk is iig om het ook sociaal te laten zijn, komt er een keer wat negatiefs, reageer daarop, publiek. Er zijn bedrijven die niet reageren, negatieve dingen weghalen of kwaad reageren. Niet doen... Hoe slechter je reageert, hoe sneller dat bericht rondgaat, doet je shop geen goed :p

Ander ding, maak een twitter account, zover die er nog niet is, al is het maar om te monitoren of je naam ergens genoemd wordt, zo kan je ook daar op negatieve dingen inspringen en er een positieve draai aan geven.
vaj-ta-lie-tie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
5-5-2012 09:43
Ik geloof dat ik te oud ben voor deze shit, maar wat ik gisteren wel op de tv zag is dat je likes ook gewoon kan kopen. Al valt het dan misschien wel op dat je veel geliked wordt door gasten uit India in de leeftijd van 13 tot 17.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-5-2012 09:48
Dat kan inderdaad, maar dat soort praktijken is niet aan te raden. Zo kun je ook duizenden links naar je site kopen. Dat soort dingen werkte vroeger prima om goed gevonden te worden in Google, maar Google wordt ook steeds slimmer en er is laatst nog een grote update geweest om dit soort "webspam" aan te pakken.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)