Forum > Off-Zone

Zwarte Piet

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JRCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2008
Laatste: 14-1-2016
Berichten: 46
4-11-2011 10:19
Ik heb nog nooit problemen gehad met witte vlekken en vloeien. We gebruiken altijd fijn sponsje om te smincken. Ik zweet zelf ook behoorlijk als ik als zwarte piet weer ergens rond loop en dus altijd bang voor uitlopers. Gewoon je gezicht eerst goed reinigen en dan met een vochtig sponsje de sminck opbrengen.

Ik zal van de week eens kijken hoe het spul van de afdeklaag heet.

De schmink geeft wel af aan je koptelefoon maar Als je erg zweet kan het ook helpen om een kleine ventilator neer te zetten dan wordt je gezicht niet zo nat.

Edit:
Op de site van de leverancier staat een uitgebreide handleiding. Het is dus fixeer poeder van Grimas wat je erover kan doen.
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
4-11-2011 11:03
Hier ook wel is gedaan.
Gewoon In-ears gebruikt er voor werkte prima!
?Quote?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
4-11-2011 11:53
Heb je voor sinterklaasliedjes uberhaubt een koptelefoon nodig?
Moet je muziek (en geluid) verzorgen of een disco met beatmixing etc?
Als je je huiswerk goed doet zou ik muziekverzorging redden zonder koptelefoon.
Doe dat al jaren (en niet eens als Piet) op mijn werk.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
4-11-2011 15:24
dansje voor sinterklaas staat op deze CD.
Is dat liedje van Justin Bieber, maar ik weet niet welk nummer het is,.... ....

Toch handig als je dat even kan luisteren (al luister ik persoonlijk liever niet te veel naar Justin Bieber haha)
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
6-11-2011 20:38

JRC schreef:

Ik heb nog nooit problemen gehad met witte vlekken en vloeien. We gebruiken altijd fijn sponsje om te smincken. Ik zweet zelf ook behoorlijk als ik als zwarte piet weer ergens rond loop en dus altijd bang voor uitlopers. Gewoon je gezicht eerst goed reinigen en dan met een vochtig sponsje de sminck opbrengen.
Ik heb eens geinformeerd bij de vereniging. Wij hebben altijd de zelfde schmink, en eerder hadden ze nooit problemen.
Vermoedelijk hebben we afgelopen jaar een maandag ochtend product gehad ofzoiets wink ;)

Lunt schreef:

dansje voor sinterklaas staat op deze CD.
Is dat liedje van Justin Bieber, maar ik weet niet welk nummer het is,.... ....

Toch handig als je dat even kan luisteren (al luister ik persoonlijk liever niet te veel naar Justin Bieber haha)
Dat is inderdaad de reden (op Justin Bieber na dan).

Maar ik heb de oplossing gevonden denk ik. Ik heb een goedkope koptelefoon (€3,00 bij de action) gehaald. Daarnaast heb ik een andere pruik gekocht, met langer haar (tot over mijn oren). Hiermee hoop ik het toch van wat extra bescherming te voorzien.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-11-2011 00:12
Ik was vandaag ff in Belgie waar Sinterklaas al in een speelgoedwinkel zat. De zwarte pieten daar hadden gewoon een soort open bivakmuts over de oren, maar ik vond het er niet erg natuurlijk uitzien.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
7-11-2011 23:29
Inderdaad schminck van Cake. type Nx Deze werken erg goed. En inderdaad fixatiepoeder gebruiken. Geen spuitbusspray gebruiken voor de fixatie!

Je moet natuurlijk als je zweet niet gaan vegen aan je gezicht, gewoon het zweet laten zitten, als het goed is loopt het er gewoon vanaf zonder schminck mee te nemen!
Op het podium in het theater ook geen last van...

Dit kost misschien wel wat, maar ziet er profi uit. Laat het wel iemand anders bij jou aanbrengen !

O ja, nog een paar tips. Van te voren niet je gezicht met zeep etc wassen. Ook 's ochtends geen lotion op je gezicht smeren! Daarnaast je de avond van te voren scheren, niet op dezelfde dag of ochtend. Dit alles heeft namelijk met je poriën te maken waardoor de schminck minder goed blijft zitten!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
8-11-2011 07:38

YourLiVe schreef:

Ik was vandaag ff in Belgie waar Sinterklaas al in een speelgoedwinkel zat.
In bepaalde regio's word sinterklaas nu eenmaal op 11 nov.gevierd.vraag me niet waarom maar het is zo.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
8-11-2011 16:33

eddy wally schreef:

In bepaalde regio's word sinterklaas nu eenmaal op 11 nov.gevierd.vraag me niet waarom maar het is zo.
Dan is het niet Sinterklaas, maar Sint-Maarten dat ze vieren (die zijn allemaal ongeduldig en kunnen niet wachten tot 6 december razz :p )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
24-11-2011 14:24
Wij doen ook jaarlijks voor een groot bedrijf een sinterklaas viering met begleiding van een band. (erg leuk om te doen) En de pieten voeren een soort toneelstukje op, voorheen altijd een handmic gegeven, nu naar lang zoeken toch zwarte heathsets gevonden happy :) De huidskleur variant staat toch niet zo mooi (haha) Maar de schmink blijft dus wel normaal zitten. Het betreft alleen wat schoonmaakwerk van de heathsets na der hand als ik mij dat zo bekijk.

Altijd erg leuk dit soort opdrachtjes!
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus

Terug naar forum Reageer (zonder quote)