Forum > Algemeen Forum

Pas op voor oplichting

(68 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-11-2013 14:51
Ik vind het niet zo'n vreemde aanvraag op het eerste gezicht. Het is eerder regel dan uitzondering dat mensen meerdere offertes aanvragen (en het mailtje gewoon copy / pasten), zeker op korte termijn om op safe te spelen. Misschien hebben ze pas last minute besloten dat een dj toch leuker is dan een standaard cd'tje tijdens de pauzes van de band.

Als er al een band is heeft die misschien wel geluid bij, maar natuurlijk geen dj gear (of er is al een geluidsinstallatie op de locatie). De specificaties (standaard dj gear en monitoren) lijken me gekopieerd van de "rider" van de dj.

Maar goed, niet bij mij aankomen als het toch nep blijkt te zijn en je spullen niet worden teruggebracht he razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
25-11-2013 14:54
De vorige mail was vrijwel hetzelfde, als ik me niet vergis is toen iemand hier op het forum zijn spullen kwijtgeraakt.
Heb nu (en ook toen) netjes geantwoord dat we om veiligheidsredenen dit soort sets alleen op locatie leveren en dat ik voor een exacte prijsopgave graag de feestlocatie zou weten.
Uiteraard aangeboden dat we ook graag de volledige PA leveren en de pietenband uitversterken.
Vorige keer niks meer gehoord en ook nu nog niet.

edit:
ik heb geen telefoonnummer, alleen een naam en hotmail adres.
edit2: zowel naam als hotmailadres komen nergens naar voren in google. Vrijwel iedereen is tegenwoordig wel vindbaar, zeker als ze iets organiseren voor een club, vereniging of wat dan ook. Al is het maar op de pagina van de club als activiteitencommissie.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
6-1-2014 08:09
Ben je er niet zelf om gereden?
Getest wil niet zeggen dat ze goed zijn! Zo creatief zijn verkopers ook weer wel.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
6-1-2014 09:19
kan mijn post niet meer editten.
Eventueel kan een mod de naam van de eerlijke huurder weghalen?
Edit Mod: Dré: Hele verhaal maar gewist.
www.bigsoundsystems.be
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
1-6-2016 15:31
Op een Duitse marktplaats-achtige site een RTi Impression laser te koop aangeboden gezien. Prachtig ding, ik heb er eentje en een tweede zou zeker welkom zijn. Wel verdacht: de superlage vraagprijs van € 1.400. Deze dingen kostten een paar jaar geleden € 17.000. Maar goed, het zou kunnen. Mailtje gestuurd of het ding nog beschikbaar is.

Antwoord:
Guten Tag,

Ja, es ist noch zu haben ! Preis beträgt 1400 €. Wenn Sie interessiert sind, bitte sagen Sie mir, wo Sie sich befinden (PLZ und Ort), damit ich die Kosten für den Transport berechnen kann. Ich bezahle die Kosten für die Lieferung. Nachdem ich berechne, wie viel es kostet, werde ich Sie informieren.

Ich warte auf Ihre Antwort.

Vielen Dank,
Thoms
Mijn reactie:
Hi Thoms,

Thanks for your reply. For a start, could you send me some pictures of the Impression? Is it working ok and how much output power is still left?

Thanks in advance,
Victor
Weer antwoord terug:
The laser is NEW ( completely in a technically and optically perfect condition, original packaging and accessories) ! Shipping costs are paid by me, as I said.
To start the delivery, I need your full name and address where you want to get the package.
For payment, I will give you my bank account and for your safety I will give you my identity card and my address. After payment is made, I will send the laser by DHL and delivery will take no more than 3-4 days.
It is also a refund possible, in case you are not satisfied with the laser, then you need to send it back and the money will be transferred back to your account.
If you agree, give me your confirmation and the full address to I can arrange the shipping.

have a nice day
Hmmm... geen foto. Geen woord over het apparaat behalve dat hij nieuw is (wat de vraagprijs nog verdachter maakt). En direct over de verzending. Fishy! Dan maar ophalen. Vlakbij Frankfurt, is wel een stukkie rijden, maar goed.
Hi Thoms,
I would like to collect in person. Would that be possible in one of the next weeks?
Regards, Victor
En dan de uitsmijter van vriend Thoms die nu ineens wat minder vriendelijk is:
Das sind meine Bedingungen, wenn Sie nicht erfüllt,Vielen Dank für Ihre Zeit!
Met andere woorden: blind € 1.400 overmaken aan een onbekende voor iets waarvan ik nog geen foto heb gezien. Anders gaat niet bij meneertje...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
1-6-2016 16:53
Meestal is het feit dat ze zelf de verzendkosten betalen ook al een teken aan de wand. Inderdaad altijd voorstellen om zelf af te halen en ze vallen al snel door de mand.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
1-6-2016 22:55
ow, ik maak ook heel vaak deals met klanten inclusief verzenden ashamed :$
Das dan zeker foute boel bij mij laugh :D

Vanuit China is het ook vaak met gratis verzending.
Als je met Paypal betaald, gaat het eigenlijk altijd goed.
Het is immers ook verzekerd via Paypal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
5-6-2016 08:47
Ik vraag me alleen af wat PayPal doet als je wel je pakket krijgt toegestuurd maar het is gevuld met oude kranten. De oplichter heeft dan bewijs dat hij heeft verzonden.

Verder haal ik voor dit soort bedragen toch liever zelf op (tenzij het gaat om nieuwe dingen van een officiële winkel natuurlijk). Niet alleen vanwege oplichtingsgevaar maar ook om het apparaat eerst nog te kunnen zien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
5-6-2016 14:15
misschien dat je het ze eens moet vragen, ik ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)