Forum > Algemeen Forum

Pas op voor oplichting

(68 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
6-10-2011 00:12
Hallo Allen,

ik wil jullie attent maken op het volgende:
Er is een persoon actief die herhaaldelijk mensen oplicht via online advertenties.

''Hij reageert op gevraagd advertenties en heeft een mooi verhaal: zie onderstaand:
ik ben mijn dj onderdelen aan het verkopen en dat is een hele hoop maar dat krijg je ook als je 13 jaar in het vak heb gezeten. toevallig heb ik ook zo'n controller (bcf2000) in het wit, u mag hem van mij overnemen voor 100 euro. hij is 2 jaar oud maar hij ziet er nog net zo goed uit als toen ik hem kocht. ik ga heel zuinig om met mijn spullen en dat is aan deze ook zeker te zien. u kunt hem komen testen en dan hopen dat we elkaar blij kunnen maken. ik hoor graag van u,
groetjes june

Namen die hij gebruikt:
H. Beijen
June Hultermans
Robert van Driessen
june hultermans
william uit Neede

Rekeningnummers:
Rekening 109123867 loopt bij Rabobank Utrecht
Raborekening 360284140 staat op naam van: A.A. Solomova

Heeft mij 96,75 gekost!
Maar ook iemand anders voor dikke 1000 voor EV CP4000.

Vraag door en probeer eventueel een afspraak te maken mocht je met deze man in contact komen. (graag ook bericht naar mij, en de politie).
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
6-10-2011 08:23
Heb je zijn wederzijdse adres?

Even met Rabobank van desbetreffende plaats bellen, en vragen, of DIT bedrag, op DEZE datum, op DIT rekeningnummer gestort is.
(Mag officieel niet, maar kleinere kantoren helpen je hier zo mee :-))

En dan uiteraard aangifte doen.
Nu ook op internet!
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
6-10-2011 12:08
Daarom altijd via paypal betalen als je mensen niet kent en nooit direct overmaken.. hoe aardig zo ook klinken :)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
6-10-2011 12:18
En wat schiet je daar dan mee op, behalve extra kosten voor de ontvangende partij?
Kopersverzekering heb je alleen bij Ebay icm. paypal.
Niet goed, wel hard!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-10-2011 12:53
Niet noodzakelijk, heb ook al prima mijn geld teruggekregen van direct stortingen met paypal omdat de tegenpartij na het indienen van een claim geen transportbewijs kon voorleggen.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
6-10-2011 20:05

rutvanelk schreef:

Daarom altijd via paypal betalen als je mensen niet kent en nooit direct overmaken.. hoe aardig zo ook klinken :)
Typ is paypal oplichting in op google, nu snap ik dat de OP de koper is maar wilde even aantonen dat je dus ook moet oppassen bij paypal. Trouwens, wat nou als jij het apparaat wilde testen?
I Love House Music!
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
6-10-2011 23:08
Hallo,

Ik ben helaas de gene die voor 1000 euro is opgelicht. Ik kan alleen maar zeggen om voor deze persoon uit te kijken! Ik weet zelf dat het ontzettend stom is om dit bedrag over te maken maar het kwam overtuigend over, hij vertelde mij ook over zijn jaren lange ervaring en dat hij met pijn in zijn hart zijn dj set aan het verkopen is met een cp3000s en een cp4000s in zijn amp racken. Ik mocht de versterker komen testen maar heb uiteindelijk zelf gevraagd of hij hem op kon sturen omdat de afstand nogal groot was. Doordat de versterker niet al te groot en niet zo zwaar is dacht ik dat het wel goed zou komen.
Ik heb helaas de versterker niet ontvangen. Zo zie je maar dat ik iets te goed van vertrouwen ben geweest en zal door deze persoon ook nooit meer iets via marktplaats kopen en degene het geld overmaken om het te laten verzenden, ook al heb ik voorheen dit wel vaker gedaan maar dan wel met minder grote bedragen.Ik heb aangifte gedaan maar ben bang dat het geld moeilijk terug te krijgen is.
Ik kan jullie verder alleen waarschuwen en hopen op een goede afloop.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-10-2011 09:04
Jullie maken 1000 euro over en je hebt geen adres van de verkoper?
Ook geen telefoonnummer?

Maar zelfs alleen met een banknummer moet je toch via de politie wat kunnen doen,
heb je marktplaats al op de hoogte gesteld?
Die hebben daar een aparte afdeling voor....

Als je met telefoonnummers of banknummers googelt, komt er soms zomaar leuke informatie te voorschijn....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
7-10-2011 14:42
helaas doen MP en politie NIETS.
Heb eenzelfde gevalletje met een verkoper van een Yamaha eq, weliswaar maar 80 euro ofzo, maar ondanks de digitale aangifte doen ze niks.
MP geeft aan dat ze eerst meerdere (lees heel veel ) klachten krijgen.
Heb ook Speurders benaderd en die hebben gelijk de verkoper van hun site gegooid, op MP gaat ie leuk door met adverteren.
Ik heb zelfs naam, adres, telefoonnummers etc en nog doen ze niks na een aangifte.
Aan de telefoon ontkent ie zelfs dat hij meneer @@@ is, terwijl bij navraag (ook ik heb mijn kanalen) blijkt dat het nummer wel degelijk op zijn naam staat..
Dus als er iemand hier in Farmsum of omgeving woont, PM me even, kan je even geld of de eq voor me ophalen!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
7-10-2011 14:51
Ik had een adres en telefoon nummer. heb van te voren nog gegoogled op zijn naam en adres en kon er geen bijzonderheden over vinden. adres en telefoon nummer blijken zo ergens vandaan te zijn gehaald. het adres is volgens mij na nog wat googlen een huis die te koop staat en is waarschijlijk zo ergens vandaan geplukt. Ik heb aangifte gedaan bij politie en meldingbij marktplaats. kan momenteel denk ik niet veel meer doen. Heb deoplichter nog wel een paar keer gemaild met het verzoek mij het geld terug te storten maar krijg geen reactie meer. vorige week was er over deze persoon nog niets te vinden, ik had van het weekend mijn twijfels al omdat ik gevraagd had of hij mij het track en trace nummer wou mailen. kreeg geen reactie heb geprobeerd te bellen maar telefoon nummer bestaat niet of niet meer. ben maandag opnieuw gaan zoeken naar deze persoon en toen bleek al dat er meer gedupeerden waren. wanneer je nu googled kun je er ook al genoeg over vinden en weet je meteen dat je met een oplichter te maken hebt mocht deze persoon je benaderen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)