Forum > PC related Forum

Apple Mac Mini bij drive-in show

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
5-7-2011 08:19

JeroenVDV schreef:

- Natuurlijk zit er niets bijzonders in. Maar: De bouwkwaliteit en constructie van de meeste "Windows" laptops en mini-PC's is om te janken. Apple heeft laten zien dat het veel steviger, netter en mooier kan.
- Mac OS is mij (en vele anderen) het prijsverschil zonder meer waard. Al helemaal nu Windows 7 "de standaard" is geworden; XP vond ik prima acceptabel en ben ik erg snel mee, maar Windows 7 is wat betreft usability een drama geworden. Tenzij jij mij kan uitleggen waarom ik 3 klikken verder verwijderd ben van IP-settings dan vroeger, moet kiezen of ik een "Publiek", "Werk" of "Prive" netwerk heb zodra ik een wireless kies of een kabel insteek, ik "Bibliotheken" Documenten/afbeeldingen/etc heb, en eigen Documenten/afbeeldingen, EN public documenten/etc. En dan noem ik even slechts de eerste dingen die in me opkomen, NA het volledig uitzetten van User Account Control en alle mogelijke Firewalls.
Apple heeft her en der ook behoorlijke hardwareflaters begaan, ze laten vooral zien dat het mooier kan. Niet dat het beter kan... (Accu's met gedonder, iPhone's die je qua bereik voor de gek houden)

Ik ben toevallig vorige week op mijn belangrijkste werk-pc overgestapt van XP naar 7. Heb er nog geen minuut spijt van. Het is alleen precies wat Cyberdance zegt: In een goede pc met goede componenten is instabiliteit totaal geen issue meer. Een PC van een paar knaken met yokopoko merk-onderdelen is al op papier gedoemd te mislukken. Niet meteen, maar meestal na een jaartje gebruik, als componentjes op de prints qua specificaties gaan afwijken van het oorspronkelijke ontwerp...

Ik vind het toch nog wel jammer, dat in het Apple kamp zoveel mensen zijn, die al bij voorbaat een PC afschrijven. Als je al dermate bevooroordeeld bent, dat het troep is, dan zul je altijd wel iets vinden dat je als troep kunt aanmerken, al was het alleen omdat bepaalde dingetjes net op een andere manier worden geregeld.

Ik werk met 4 verschillende OS'en (Mac OS, XP, 7, Ubuntu), allemaal hebben ze hun eigenaardigheden...plussen en minnen.
I am a TimeDriver!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-7-2011 20:42
Kwaliteit, kom he seg. Mijn vader en zus hebben al lange tijd een macbook pro. Dat ding wordt foorheet, die batterij is elk anderhalf jar gewoon op (en in de nieuwe niet meer vervangbaar) en ze claimen een zeer lange accuduur en een alu behuizing als unieke features.

IBM (tegenwoordig lenovo) heeft al jaar en dag stevige laptops, zelfs tablets, met magnesium rollcage en spillfree keyboard. Zeer snel degelijke toestellen, die in mijn T43p zelfs 9u op batterij kon trekken met een 9cell en waarvan de nieuwe Xserie met LED scherm zelfs 20 uur haalt. Ik heb zelf een X61 tablet van 4-5 jaar oud, en dat ding ziet er nog 10 keer beter uit dan de meeste fancy schmancy macs (en werkt ook nog steeds verdomd snel).

Mac is design en marketing, en daar stopt het. Voor de rest zit er tegenwoordig standaard cheapass pc hardware in, die in de Chinese Foxconn fabrieken in een design jasje gestopt wordt. Uiteraard met zo weinig mogelijk zaken user replaceable, zodat er steeds lekker snel een nieuw toestel gekocht moet worden.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
5-7-2011 21:50
Lenovo laptops, qua design lopen ze 20 jaar achter.. ..maar dát is wel pas kwaliteit! laugh :D
Overigens, ik ben niet iemand uit het Apple-kamp die iedereen met een Windows pc gelijk uit lacht, maar ik snap de keuze om wel/niet voor Mac te gaan ;-)
Nu ook op internet!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-7-2011 12:20
Bwa, hangt af van welke lenovo reeks natuurlijk ;)
Maar het thinkpad design is net wat ze sterk maakt, ziet er gewoon sober en zakelijk uit en vooral: zelfs toen mijn T43p nog 3500EUR moest kosten dacht iedereen dat het een oud versleten wrak was, lekker diefstalproof dus :)
Nu die Mac's hebben ze op mijn aanraden, puur omdat het OS redelijk prutserproof is op vlak van spyware en trojans ed (hoewel ik verwacht dat dat ook wel nog zal omslaan). De hardware is echt helemaal niet op het niveau van de prijs naar mijn mening. Veel geblaat en weinig wol, grotendeels design en daar stopt het. Het mag dan bv alu zijn die casing, echt stevig alu is het ook niet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)