Forum > Algemeen Forum

Te huur gevraagd: "low fog" machine

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-1-2017 16:40

Greendiek schreef:

Het resultaat was (op basis van een foto en verhalen van bekende) aardig. Of het is wat de klant specifiek aan mij vroeg...nee. Of de klant toch tevreden was met het resultaat? Ik weet het niet, ik heb de klant niet gesproken.
Volgende keer wellicht 2 offertes neerleggen, 1 voor een acceptabel resultaat (met bijbehorende scherpe prijs) en een met een prima resultaat (met bijbehorende hogere prijs). Vaak geven mensen aan dat ze het beste willen maar als puntje bij het paaltje komt dan bedoelen ze vaak het goedkoopste (die woorden lijken ook zo op elkaar)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
12-1-2017 16:45
Nee, wat ze willen is het beste, maar dan voor de prijs van het goedkoopste wink ;) laugh :D
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
12-1-2017 16:45
Haha je weet het toch altijd zo passend te verwoorden Dré laugh :D

Laatst ook nog iets dergelijks gehad, er moesten en zouden 12 headsets voor een koor voorzien worden. In het eerste gesprek al een hint richting de extra kosten per stuk gegeven, maar zou geen probleem zijn.
Offerte opgevraagd voor inhuur, was in de richting die ik al aangaf, maar vond het zelf toch een beetje belachelijk voor wat er echt nodig was.

Toen inderdaad op eigen initiatief 2 offertes gemaakt, en uiteindelijk toch opdracht gekregen voor het alternatief met 4 condensatorpijpjes (wat ook prima gelukt is).
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
13-1-2017 00:00

Joepurlings schreef:

Laatst ook nog iets dergelijks gehad, er moesten en zouden 12 headsets voor een koor voorzien worden. In het eerste gesprek al een hint richting de extra kosten per stuk gegeven, maar zou geen probleem zijn.
Had ik hier ook in de buurt met een klant.
Wilde maar liefst 20 headsets.....PERSÉ!
Was niet aan te tornen.

Ok, prijsjes gemaakt, vonden ze toch wel duur.
Collega gesproken, had ook een prijsje voor deze opdracht gemaakt 3x zoveel als moi.
Enfin, er heeft iemand gestaan, maar geen idee wie en wat voor prijs.
Interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
Mijn prijs is gewoon de prijs en ik heb tenminste nooit klachten over het geleverde wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
13-1-2017 06:56
Men beseft inderdaad vaak niet wat dingen kosten en wat voor ellende het met zich mee brengt, ik heb carnavals zittingen meegemaakt waarbij bijvoorbeeld de collega's van de prins een liedje hebben ingestudeerd en perse alle 12 een draadloze microfoon moesten hebben, vervolgens staat de helft ermee boven hun hoofd te zwaaien, het geluid van hun navel op te vangen, sommige vinden het toch te spannend en leggen hem vast weg op de sub, tegen de monitor of op de houten vloer, het ding valt 3x waarna men hem lachend aanrijkt met een blik van "kan gebeuren toch!", uiteraard staan de "navel zingers" het hele nummertje te wuiven dat ze zichzelf niet goed horen sad :( shut up :X maarja dit is meer voor het ergernis hoekje laugh :D

Heb ook al enkele keren aanvragen gehad waarbij men low fog wenste "zoals op tv" ik ben elke keer uitgekomen op een gewone rookmachine of hazer.
De kosten van low fog wegen meestal niet op tegen het effect wat het uiteindelijk brengt.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
13-1-2017 11:58
De kosten van een droogijsmachine, zijn de kosten van machine met verbruik.
Ik ben het volledig met je eens dat het gros van de mensen het niet doorhebben wat iets kost.
Een rigger kost gewoon €350 een vidioot gaat daar nog 50€ overheen. En dan heb ik het over de mensen.

Materiaal is gewoon kostbaar of voor veel mensen duur
De meeste mensen snappen dat gewoon niet, het is een kwestie van opvoeden.
Spullen met goede mensen = kostbaar (ik vermijd hierbij het woord duur expres).
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
13-1-2017 12:42
Het referentiekader ligt teveel bij de speelgoed aanbiedingen van onder andere onze roze vrienden.
Als ze 75 euro incl BTW te duur vinden voor de huur van een compact setje omdat ze voor dat bedrag ook een speaker kunnen kopen bij die webshop, dan houd het op.
Mensen komen te laat bij halen, bij brengen en je moet nog een factuur en contract maken ook. Per saldo kan het niet eens voor 75 euro.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
13-1-2017 13:26
€75,- ? Ik doe voor minder!
wink ;)
Free beats!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
13-1-2017 14:12
Dat ja!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
18-1-2017 15:34

Bestek schreef:

...het geluid van hun navel op te vangen...
Ah de buiksprekers razz :p
Niet iedereen is Jeff Dunham laugh :D
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)