Forum > Off-Zone

Klim jij even omhoog?

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2008
Laatste: 27-3-2014
Berichten: 10
21-9-2010 02:33

viero schreef:

watje schreef:

viero schreef:

Krijg al direct zin om er zelf in te gaan klimmen ^^
bluf.
Afgezien van het feit dat ze niet continue gezekerd zijn zou ik zoiets direct zien zitten happy :) I love height!
Ik sluit mij hier volledig bij aan : )
Hoewel dat nooit zo hoog is als in dit filmpje pak ik ook altijd elke kans aan om te klimmen (wel gezekerd ofcourse).
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-9-2010 10:03

Tov schreef:

Hoewel dat nooit zo hoog is als in dit filmpje pak ik ook altijd elke kans aan om te klimmen (wel gezekerd ofcourse).
Er is een heel erg groot verschil in hoogte dat "Wij" klimmen en dat daar geklommen word. Afgezien van de hoogte ook wel een verschil in de locatie. Wij klimmen vaak in Truss, Layer of andere constructies. Klimt toch een stuk fijner!

Ja, ik klim graag. Ja ik klim graag in een klimhal, maar nee die hoogte als op het filmpje is niet voor mij weg gelegd. En sorry TOV ook niet voor jou *denk ik zo ;P*
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
22-9-2010 02:02

Tov schreef:

Hoewel dat nooit zo hoog is als in dit filmpje pak ik ook altijd elke kans aan om te klimmen (wel gezekerd ofcourse).
Er is een gigantisch verschil tussen recreatief en beroepsmatig klimmen.
Het eerste en misschien belangrijkste verschil is dat het moet, soms in de meest verschrikkelijke weersomstandigheden.
Zelf heb ik op 20-30m hoogte over stalen buizen moeten balanceren bij -10 graden vorst, vlak na zonsopgang.

In de bergen (oid) heb je er zelf voor gekozen om daar te klimmen, in je eigen tempo en waneer je er zin in hebt.
Een maand of 4 terug was het 5 graden boven nul met windkracht 6, gevoelstemperatuur -10, ik kruip over riggeltjes in 'the Blue mountains'.

Bij welke situatie denk je dat ik me heb vermaakt?
In welke situatie was ik gezekerd... De eerste, prive maakt zekeren me niet zoveel uit.
Toen ik heb leren klimmen was zekeren niet verplicht.

Het tweede en belangrijkste verschil is, dat je aan het werk bent. Vaak onder tijdsdruk.
Denk je serieus dat ik 'veilig' heb geklommen op 35m hoogte, nadat een storm alles had verwoest en er een nieuwe i-com lijn naar de volgspots moest, 70 minuten voor show? (dat = 6x{klimmen up/down}toren van 35m)

En Nee!
Als het om een live uitzending van een wereldartiest gaat EN het is jouw werk tijdens die tour om o.a. de i-com werkend te houden.
Heb je geen keus. Of je moet gestrand zijn in zuid-amerika een goed plan vinden, met maar ±900€.

Soms moet je gewoon even het stapje maken. Het is echt niet anders dan op 0 meter. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
22-9-2010 23:21
Ik zou toch voorzichtig zijn met die uitspraken Douwe. Jij bent pro, dat weten we. Maar ik zie je laatste opmerking toch als een soort motivatie. Omdat jij het kan, kan iemand anders met 20 jaar minder ervaring het ook wel.

Vergeet niet, je kunt nog zo goed zijn, er is altijd nog zoiets als overmacht. Ik herinner me Arjen nog, die was ook pro, maar is toch naar beneden gekomen in de RAI. Iets met een ongezekerde overstap? Met alle respect voor diens nabestaanden en collega's uiteraard.
Vergeet niet te lachen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-9-2010 08:45
Daarom... en als er iemand naar beneden komt is het ook einde evenement, dus daar help je de artiest / organisatie ook niet bepaald mee.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
23-9-2010 10:42
nee, en toch begrijp ik Douwe ook wel.
Die zelfde opdrachtgever
geeft ook vaak de beperkingen in de veiligheid dmv budgetten waar men zich maar aan heeft te houden.
En voor één onzeker overstapje gaan ze toch niet telkens een extra hoogwerker of schaarlift bijhuren.
als je als bouwer over elk veiligheidsdetail dan gaat lopen "zeuren" dan zit je snel zonder werk.
Want alles precies volgens de regels is in de praktijk niet altijd werkbaar.

Ik heb familie in de stijgerbouw.
Als daar de Arbo komt controleren, lijkt het wel alsof ze het daar belangrijker vinden dat iedereen een hardhat op heeft, dan de feitelijke veiligheid met betrekking tot klimmiddelen en hoogwerk machines.

Hardhat is natuurlijk lekker makkelijk en snel te controleren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
23-9-2010 19:00
Het is niet mijn bedoeling om ongezekerd te klimmen. Ook ga ik niet andere mensen aanzetten om te doen wat ik doe.
Helaaas komt het in de praktijk soms voor dat je een overstap moet maken. Wanneer er geen mogenlijkheid is om dit veilig te doen,
doe ik het niet maar als het op een veilige manier kan, zie ik geen reden om het niet te doen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
26-9-2010 04:32
De Telegraaf heeft het filmpje ook ontdekt.... sensatie na de maaltijd

(weet niet of deze link blijft bestaan, anders lekker 'kan weg' ) wink ;)
Alles komt goed....
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
29-9-2010 10:31
Er zijn twee dingen waar je in dit vak meer respect voor moet hebben dan voor je ouders.

1. De zwaartekracht
2. (kracht) stroom
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
10-10-2010 14:41
maar gaat deze meneer nu dat hele stuk weer naar beneden klimmen?

Of gaat dat met een parachute?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)