Forum > Algemeen Forum

Welke (budget) flightcase voor welke fixture / utility

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
30-5-2010 23:07
Intussen zijn er tientallen merken die budget flightcases leveren, waaronder; DAP, ADJ, Roadready, Flyhtpro, Accucase, Prodjuser, JB Systems etc etc..

Ondanks dat Dre in de shop vaak netjes erbij zet welke apparaten waar goed in passen, alsmede dat de maten er overal netjes bij staan, is het soms moeilijk om door de bomen het bos te zien.
Vaak zijn er voor hetzelfde product ook meerdere types budgetcases die het doel dienen, maar welke is het best voor jouw doeleinde?
Ook zijn sommige kisten door het wegsnijden van wat schuim vaak ineens wel geschikt voor apparaten, die op papier met de maten er niet in zouden passen.

Daarvoor dus dit topic; Welk apparaat in welke kist?

Om maar alvast af te trappen, ik ben op zoek naar de beste oplossing voor de volgende apparaten;

- Big Dipper 1000+ Laser
- American DJ UV Panel
- Showtec Bat One / JB Systems Puma
- American DJ Revo 2
- Geni 1800F
- JEM Magnum 550
- Elation LED Operator
- JB Systems LEDcon 02
- Martin Audio F15
- Yamaha MG 124C
- BenQ 515ST

Op alle lichteffecten zitten standaard haken.
De Yamaha MG124C past niet in de budgetkist van de OEM P.A. tafeltjes van ADJ (niet diep genoeg), en tevens zit hier een flinke adapter bij.

Ik ben benieuwd welke cases ik over het hoofd heb gezien, of welke na wat customizen toch bruikbaar zijn!

P.S. Het is dus niet de bedoeling dat er antwoorden komen als; ' Ik ken een goedkope kistenboer hier en daar... ' Het gaat hierbij om fabriekscases, geen maatkisten.
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
30-5-2010 23:11
Ik vervoer mijn Geni FL1800 strobe in een DAP Universal foam case 2. Niet de meest stevige case maar de strobe is niet zo zwaar en past er prima met G-haak in.
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
30-5-2010 23:23
Ik stop tegenwoordig de tamelijk goedkope apparaten die niet al te fragiel zijn in tassen van Arriba Cases en DAP. Tot nu toe geen problemen gehad op die manier.
En Gaan!!!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
31-5-2010 20:33
Uit nieuwsgierigheid: voor zover ik weet laat je wel eens cases op maat bouwen. Deze apparaten vind je niet de moeite om in custom cases te stoppen? Van een aantal apparaten kan ik me dat prima voorstellen, maar voor dingen als (dure) speakers en beamers lijkt me dat opzich wel de moeite waard.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DiscoverhuurdelftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2009
Laatste: 19-7-2015
Berichten: 26
31-5-2010 20:40
Voor die Revo's bestaan kisten voor. Je hebt ze voor 1 of voor 2 revo's. Heb ze hier zelf ook staan.
Het maakt niet uit welke Revo je er in stopt omdat de 2,3 en vier de zelfde maat hebben.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
31-5-2010 21:51

Martijn schreef:

Uit nieuwsgierigheid: voor zover ik weet laat je wel eens cases op maat bouwen. Deze apparaten vind je niet de moeite om in custom cases te stoppen? Van een aantal apparaten kan ik me dat prima voorstellen, maar voor dingen als (dure) speakers en beamers lijkt me dat opzich wel de moeite waard.
Dat klopt, praktisch al mijn kisten zijn maatbouw. Voor niet alle apparaten vind ik het inderdaad waard om er een dure custom case omheen te zetten.
De speakers hebben normaal speakerhoezen, en hebben meer een kist nodig voor als ik weet dat de locatie een flink stuk lopen is. Ik heb voor al mijn toppen zowel kisten als speakerhoezen, mede omdat veel particulieren bij losse verhuur niet een grote kist mee kunnen nemen in hun auto.

Ik heb reeds beamers in maatkisten, maar niet alle beamers zijn evenveel weg. En het is altijd interessant af te wegen of er geen goed betaalbaar alternatief is, in de vorm van een fabriekskist.

discoverhuurdelft schreef:

Voor die Revo's bestaan kisten voor. Je hebt ze voor 1 of voor 2 revo's. Heb ze hier zelf ook staan.
Het maakt niet uit welke Revo je er in stopt omdat de 2,3 en vier de zelfde maat hebben.
Welke kist is dit? Heb nergens een kist met tekst 'geschikt voor Revo' erbij zien staan. Ben benieuwd, want dan kunnen ze meteen in kist.

Alle andere reacties, bedankt alvast!

Ik ben tevens nog op zoek naar kisten voor ADJ LED PAR 1/4 watt. Graag een stuk of 6 of 8 per case.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
1-6-2010 00:06
Even zoeken op Flyht Pro, die heeft cases voor de Revo. Zelfde geldt trouwens ook voor de ledparren; is een case met 8 afzonderlijke vakken voor. Stom genoeg heeft de distributeur van dat merk (B&K in Duitsland) niet de moeite genomen om de site hoog in de zoekmachine te krijgen, waardoor het nogal raadselachtig lijkt waar Flyht Pro vandaan komt.

Flyht Pro cases Mocht je moeite hebben met een verkoopadres vinden, dan is er altijd nog iemand waar je op terug kunt vallen. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
1-6-2010 02:58
Ik had laatst een prodjuser kistje gekocht bij newline, tot mijn grote verbazing zijn de sloten en handvaten (rest van het profiel weet ik niet) van penn fabrication!

Voor de big dipper heb ik nog wel een kistje staan.. die van mij is toch half dood.
I Love House Music!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-6-2010 08:26

Yoghurt schreef:

De speakers hebben normaal speakerhoezen, en hebben meer een kist nodig voor als ik weet dat de locatie een flink stuk lopen is. Ik heb voor al mijn toppen zowel kisten als speakerhoezen, mede omdat veel particulieren bij losse verhuur niet een grote kist mee kunnen nemen in hun auto.
Als het budget "moet" kun je er wellicht ook wielplanken voor maken waar ze netjes met hoes oppassen...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
1-6-2010 09:16

Mifex schreef:

Ik had laatst een prodjuser kistje gekocht bij newline, tot mijn grote verbazing zijn de sloten en handvaten (rest van het profiel weet ik niet) van penn fabrication!

Voor de big dipper heb ik nog wel een kistje staan.. die van mij is toch half dood.
Heb je foto van dat kistje?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)