Forum > Geluid

PA voor DJ / Drive in show

(55 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 276
4-7-2011 02:15
Hoi Ruben,

Mijn vorige set bestond uit 4x X-15(B)HL en 4x X-12T met als versterking een vision 3500 voor het laag en vision 1600 op het hoog. Een DCX 2496 van behringer verzorgde de processing.
Set is ook goed enkel te gebruiken, mits de limiter goed is ingesteld, dus 1200 rms op 1 sub is dan geen probleem.
Naderhand ook een tijdje de X-15 gehad, maar vooral het hoog van de X-12T is een stuk beter dan de X-15, persoonlijk.
Mijn ervaringen zijn erg positief, de subjes hebben een hoog rendement en drukken ook nog lekker door op grotere afstanden(dubbele set), maar door de soort hybride plaatsing ook veel laag op korte afstand.
Zelf heb ik geen tophat aansluiting op de subjes gehad, maar een m20 plaatje is goed te monteren.

Of je de set voor 2000 euro compleet krijgt, goede vraag, zal lastig worden denk ik.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
4-7-2011 08:40
Ik zou zeggen: zoek deze set 2de hands. Ben je in een keer klaar, en bij kleinere feesten kun je 2 of 3 baskasten thuislaten.

Als je je budget iets opschroeft en een beetje kunt onderhandelen met je dealer zou je m misschien zelfs nieuw kunnen kopen happy :).

Neem wel de MK2 versie, die klinkt eens stuk beter als de eerste versie.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
4-7-2011 11:44
Bedankt voor de reacties.

Soundmate 3 setje komt inderdaad prima geluid uit. Ik vind wel dat de subs soms wat te kort komen. Ik draai op dit moment op kleinere feesten met de soundmate 2 mk2, maar die bassen gaan soms niet hard genoeg. Met 4 van deze kasten zal dit wel anders zijn, maar met de nieuwe set wordt dan natuurlijk ook meer man mee bespeeld, dus ik ben bang dat het weer het zelfde verhaal wordt.
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
4-7-2011 20:07

mc-sjeng schreef:

Hoi Ruben,

Mijn vorige set bestond uit 4x X-15(B)HL en 4x X-12T met als versterking een vision 3500 voor het laag en vision 1600 op het hoog. Een DCX 2496 van behringer verzorgde de processing.
Set is ook goed enkel te gebruiken, mits de limiter goed is ingesteld, dus 1200 rms op 1 sub is dan geen probleem..............

..

...
Of je de set voor 2000 euro compleet krijgt, goede vraag, zal lastig worden denk ik.

Groet Jeroen.
Ik vroeg me af Jeroen of je de set ook wel eens met 4 bassen en 2 toppen gebruikt hebt? Hoe bevalt dat? Gaan de toppen dan echt over hun nek?

En hoeveel man bespeelde je ongeveer met een enkele en met een dubbele set?
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
5-7-2011 08:45
De toppen houden redelijk 2x 18G50/kant bij (die wel maar een 900watt/stuk krijgen)

Er komt best een bak geluid uit die toppen hoor, maar ik zet er nu toch die van Dré boven ;-)
www.bigsoundsystems.be
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 276
5-7-2011 10:37

SoSa schreef:

mc-sjeng schreef:

Hoi Ruben,

Mijn vorige set bestond uit 4x X-15(B)HL en 4x X-12T met als versterking een vision 3500 voor het laag en vision 1600 op het hoog. Een DCX 2496 van behringer verzorgde de processing.
Set is ook goed enkel te gebruiken, mits de limiter goed is ingesteld, dus 1200 rms op 1 sub is dan geen probleem..............

..

...
Of je de set voor 2000 euro compleet krijgt, goede vraag, zal lastig worden denk ik.

Groet Jeroen.
Ik vroeg me af Jeroen of je de set ook wel eens met 4 bassen en 2 toppen gebruikt hebt? Hoe bevalt dat? Gaan de toppen dan echt over hun nek?

En hoeveel man bespeelde je ongeveer met een enkele en met een dubbele set?
Heb de ervaring dat zowel de X-12T als de X-15 het vermogen van de vision 1600, 620 rms(8 ohm 1 per kanaal), prima kunnen verhapstukken. De laatste keer dat ik ze gebruik heb was tijdens het uitroepen van prinscarnaval in wolder, een man of 300 in de zaal en de boel was goed te verstaan, ging zeker hard genoeg. de top amp gaf alleen bij een uithaal van de presentator af en toe een clip ledje.

Als je per kant enkele top en dubbele bass gaat gebruiken heb je zeker genoeg 'body', is lekker bij dance enz.
Enkele bass per kant is ook prima te doen, kan dan alleen een beetje mager aanvoelen, 1 top kan prima 2 subjes hebben.

Tijdens carnaval heb ik de set, 2x top, 2x bass per kant, 1 dag in een feesttent gebruikt, ging ook goed, de tent was ongeveer 12 bij 20 en achter in de tent was de bass nog goed voelbaar op de borst, mijn Db meter gaf rond de 110 Db aan op die plaats. Ook de toppen zijn voor die afstand prima geschikt.

Even ter vergelijk, op dit moment gebruik ik een 18-sound 21" sub per kant, met hezelfde vermogen blaast de X-15HL de 21"-er er met gemak uit, de 21" gaat natuurlijk lager maar voor normaal drive-inn gebruik gaat de X-15HL laag zat.

Je vraagt je dan natuurlijk af waarom ik de X-15HL's heb verkocht, er was niemand geintresseerd in de 21"subjes en aangezien ik ze zelf gebouwd heb vond ik het zonde om ze voor een appel en een ei weg te doen. Die DAP-jes verkochten een stuk beter, een collega hier op het forum heeft een enkele set gekocht.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)