Forum > Geluid

PA voor DJ / Drive in show

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
28-2-2010 18:31

eddy wally schreef:

En dat noem jij hanteerbaar en makkelijk te vervoeren,Heb toevallig beide ik denk niet dat je ooit al een source set op elkaar gestapeld hebt,de topkast is amper met 2 man te tillen en hoe ja alleen en zonder laadbrug een GT set in een wagen zet wil ik oog wel eens zien.
GT-setje is prima handelbaar.. zeker het topkastje verwissel je denk ik met een ander?
Is een simpel hoorngeladen kastje en hoef ik er zeker niet met zn 2'en op te tillen..

Doe je een SP3M met 3/4 man dan? ( flauw ;-))
If it ain't Dutch it ain't much...
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
8-3-2010 07:49
Even een kickje omhoog!

Ik heb ook nog naar de DB Technologies opera zitten kijken.. Zijn deze ook goed? de 402 of 405?
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
9-3-2010 19:54
Ik heb enkel positieve ervaring met deze boxen.
Ikzelf heb de 405, om de simpele reden dat ik liever 2 * 15" heb ipv 2 * 12" voor kleine feestjes waar ik geen extra sub's gebruik.
ze zijn makkelijk draagbaar, installeerbaar, ...

1 nadeel, deze boxen zijn als ik me niet vergis uit productie.
Dit nadeel heeft wel als voordeel dat ik de prijs de afgelopen tijd heb zien dalen (zeker dan de 405, die op sommige plaatsen bijna voor de prijs van de 402 weggaat)
Ze worden geleidelijk aan vervangen door de digitale broertjes en zusjes...
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
9-3-2010 22:51

haas2 schreef:

Ik heb enkel positieve ervaring met deze boxen.
Ikzelf heb de 405, om de simpele reden dat ik liever 2 * 15" heb ipv 2 * 12" voor kleine feestjes waar ik geen extra sub's gebruik.
ze zijn makkelijk draagbaar, installeerbaar, ...

1 nadeel, deze boxen zijn als ik me niet vergis uit productie.
Dit nadeel heeft wel als voordeel dat ik de prijs de afgelopen tijd heb zien dalen (zeker dan de 405, die op sommige plaatsen bijna voor de prijs van de 402 weggaat)
Ze worden geleidelijk aan vervangen door de digitale broertjes en zusjes...
Dat ze uit de productie zijn is geen probleem, aangezien ik het ook best 2ehands aan wil schaffen.
Ik heb hier op het forum gelezen dat de 402 strakker klinkt met een baskastje als de 405 met een bassert eronder.. Aangezien ik een "beuk"-set wil raden jullie me dan een 12 of 15 inch set aan?

Enne, ervaringen en tips zijn altijd welkom! wink ;)
DjaibStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2007
Laatste: 8-5-2014
Berichten: 18
10-3-2010 10:44
Sosa!

Is ons setje weer niet goed genoeg voor jou?! razz :p Ik heb even voor je rondgezocht, is dit (zonder logo's) niet iets voor jou, Dré is altijd heel positief geweest over de SM3 mkII! Per sé geen DAP: het grote voorbeeld van de SM3, de HK Actor.

Of dit LEM setje, qua vermogen vergelijkbaar met onze Mackies, maar dan met een processor aan boord die de klank kan regelen. Dus is het hoog te agressief? Gewoon even een andere instelling kiezen en je komt al een heel eind zonder EQ.

Verder zijn er nog keuzemogelijkheden genoeg, zoals bijvoorbeeld de actieve range van DB en natuurlijk nog vele anderen.

Alles hierboven valt binnen je budget, aan jou de keus!

PS je moet met ons mee op 23 mei, 12 juni, 19 juni, 7 juli en 21 augustus wink ;)
Wie wijzer wil worden moet aan de klok gaan hangen...
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
10-3-2010 14:24

djaib schreef:

Sosa!

Is ons setje weer niet goed genoeg voor jou?! razz :p Ik heb even voor je rondgezocht, is dit (zonder logo's) niet iets voor jou, Dré is altijd heel positief geweest over de SM3 mkII! Per sé geen DAP: het grote voorbeeld van de SM3, de HK Actor.

Of dit LEM setje, qua vermogen vergelijkbaar met onze Mackies, maar dan met een processor aan boord die de klank kan regelen. Dus is het hoog te agressief? Gewoon even een andere instelling kiezen en je komt al een heel eind zonder EQ.

Verder zijn er nog keuzemogelijkheden genoeg, zoals bijvoorbeeld de actieve range van DB en natuurlijk nog vele anderen.

Alles hierboven valt binnen je budget, aan jou de keus!

PS je moet met ons mee op 23 mei, 12 juni, 19 juni, 7 juli en 21 augustus wink ;)
Djaib!

Ja ik ga komende week even naar de dap serie luisteren. Misschien er toch maar een keer aan beginnen razz :p
Ik zal de rest nog even bekijken en wie weet ga ik daar binnenkort ook naar luisteren!
Bedankt in ieder geval voor de info en het zoeken wink ;)
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
23-3-2010 23:16
Ik ben deze week naar een Dapsetje gaan luisteren en het klinkt wel klasse! Alleen zijn ze wat groot vond ik. Heb nu ook een aanhangwagentje gecharterd. Ik heb hem ook even opgemeten hij is dus : BXLXH 95X150X45 CM
Nogal klein dus en heb even de maten van de subs van Dap opgezocht.. Enne dat gaat niet passen.

Nu dacht ik misschien van: Laat ik nu eens 2 hele toffe topkasten kopen die prima uit de voeten kunnen, En dan later nog subs bijkopen als ik een nieuw aanhangwagentje heb waar meer in kan! Nu zat ik te denken aan dubbel 15" toppen om toch dik mid te krijgen.

Hoe denken jullie hierover.. VB: SynQ RS-15, JBL JRX 115 (Die trouwens heel wat goedkoper is), etc..
Of is dit niet slim?
Ik hoor graag van jullie! wink ;)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
24-3-2010 07:35
Er staan op MP nog een paar LEM LPS 15.3 speakers te koop en ik dacht zelfs nog op het forum ook.
hele aardige kasten voor een nette prijs.

Dubbel 15 inch is loodzwaar, past vaak niet op een statiefje en op de grond zetten is niks voor je spreiding/hoog.
Blijft op een tafel zetten over... shut up :X
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DjaibStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2007
Laatste: 8-5-2014
Berichten: 18
24-3-2010 09:10
Nope, geen dubbel 15" topkasten shocked 8O

Dat wordt echt loodzwaar en kun je straks als nieuw aanhanger beter een vrachtwagen kopen razz :p Pak dan gewoon twee goede actieve topkastjes en leen zolang onze baskastjes. Mochten er binnekort goede baskasten te koop komen, neem je die en je bent klaar.

Je hebt niet echt haast om iets nieuws te kopen, dus zorg dan iig dat wat je koopt goed is.
Wie wijzer wil worden moet aan de klok gaan hangen...
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
25-3-2010 08:26
Dan gaan het toch mackies worden denk ik!
2x 18" subjes en 2x 12" topjes.
evt. later nog 2 subjes bijkopen.

Geen verkeerde keuze denk ik happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)