Forum > Off-Zone

Tomorrowland 2009

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
29-7-2009 20:16
Tja, ik kan er niet meer vrolijk van worden. Blijft een leuke plaat, maar verwacht van een DJ als David Guetta dat die op z'n minst een nieuwe edit/remix draait. Allemaal original mixes van z'n eigen platen wat voorbij komt.

Dat de massa het leuk vindt is natuurlijk wel logisch.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
3-8-2009 00:40
Ik heb er gewerkt dit jaar (als security/steward) en heb heel wat leuke dingen gezien en gehoord, vooral de mainstage zag er echt geweldig uit!
Véél Atomics gezien
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
3-8-2009 00:43

marijn schreef:

Ik heb er gewerkt dit jaar (als security/steward) en heb heel wat leuke dingen gezien en gehoord, vooral de mainstage zag er echt geweldig uit!
Véél Atomics gezien
Aan de mainstage 10 als ik mij niet vergis ?

Verder zag ik ook van die gigantische heads (lees: +- 1m50 hoog) van Procon.. Iemand hier die het merk/type weet ?
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
3-8-2009 00:48
Geen idee, ik stond achteraan bovenop de berg aan het vuurwerk aan de hekken, maar heb er toch een heel pak zien flikkeren..ook aan de Q-dance stage als ik mij niet vergis, constant strobo chases, grappig!

Die heads heb ik zien staan aan de mainstage, 6 vooraan en 2 tussen publiek dacht ik?

Wat ik wel een schande vond is dat er niemand iets deed tegen mensen die in de stukken bos allerlei dringen afbraken..Citycolors omduwen, dimmers uittreken, multieparren in de struiken duwen, enz. oké, ik geef toe dat alles er niet zo strategisch stond, maar toch zo onrespectvol!

Ohja, toen het zondag afgelopen was stond ik bij de uitgang om de doorgang vlot te laten verlopen enz.
2 kerels kwamen af met elk iets onder hun arm met hun trui omgewikkeld, bleek het een CDJ en DJM te zijn.. gelukkig op tijd gezien.

Dan vraag ik mij af? hoe kan dat in godsnaam dat je zomaar even als fesitvalganger achter de dj booth stapt en een CDJ en DJM neemeemt?
Trekken die stage managers / verhuurders zich dan van niets aan? "de verzekering betaald ons wel een nieuwe?" wss?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-8-2009 01:05

marijn schreef:

Wat ik wel een schande vond is dat er niemand iets deed tegen mensen die in de stukken bos allerlei dringen afbraken..Citycolors omduwen, dimmers uittreken, multieparren in de struiken duwen, enz. oké, ik geef toe dat alles er niet zo strategisch stond, maar toch zo onrespectvol!
Volgens je vorige post was jij een van de mensen die daar iets tegen moest doen? Security?

(Er is dus niet nagedacht over "hufterproof terrein maken" en de security deed niks)
Ohja, toen het zondag afgelopen was stond ik bij de uitgang om de doorgang vlot te laten verlopen enz.
2 kerels kwamen af met elk iets onder hun arm met hun trui omgewikkeld, bleek het een CDJ en DJM te zijn.. gelukkig op tijd gezien.

Dan vraag ik mij af? hoe kan dat in godsnaam dat je zomaar even als fesitvalganger achter de dj booth stapt en een CDJ en DJM neemeemt?
Trekken die stage managers / verhuurders zich dan van niets aan? "de verzekering betaald ons wel een nieuwe?" wss?
Wederom gevalletje onervaren organisatie/security? Risico is ALTIJD het grootst bij sluiten van event, dan moet er ook bij elke stage voldoende security hiervoor zijn! Dat is algemene kennis, weet elke verhuurder EN elk fatsoenlijk security-bedrijf EN elke organisatie, maar verhuurder is niet altijd bij z'n stage of heeft genoeg mannetjes om daar iets tegen te doen of op te letten! Is uiteindelijk ook probleem van organisatie!!

Allemaal gevalletje "zou je moeten weten als je vaker dit soort events doet", zowel voor organisatie als security. Komt beetje als een amateuristisch zootje over?
Light Image
OversoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2007
Laatste: 20-2-2016
Berichten: 22
3-8-2009 08:53
standaard bij ons pakt de geluidsman van de stage ( elke heeft er wel 1tje) even de booth in en zorgt dat deze veilig opgeborgen wordt op centrale plek of niet zomaar voor het grijpen staat.
Maar ja je hoort wel vaker dat dit gebeurt en niet alleen bij de kleine feesten dus ja je hebt altijd associale festivalgangers die vinden dat ze aandenken mee moeten nemen angry
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
3-8-2009 16:48

marijn schreef:

Ohja, toen het zondag afgelopen was stond ik bij de uitgang om de doorgang vlot te laten verlopen enz.
2 kerels kwamen af met elk iets onder hun arm met hun trui omgewikkeld, bleek het een CDJ en DJM te zijn.. gelukkig op tijd gezien.
Gebeurt vaker de laatste tijd...
Hier proberen mensen het nog te verbergen, ik hoor verhalen dat mensen lachend met kistjes naar buiten lopen, dat de security ze helpt en nog een fijne dag wenst.....

Laatst nog Emporuim, iemand die met 3 DVJ1000's wegliep, die onderverhuurd waren en dus NIET van het verhuurbedrijf waren.

Jeroen, veel beveiligers denken "goed volk" als je een shirtje aan hebt met 'licht en geluid/producties/verhuur/crew' of iets in die richting, of dat je overkomt als zo iemand (qua gedrag/houding).
Hiervoor zijn polsbandjes uitgevonden, maar daar moet dan wel op gecontroleerd worden.....
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-8-2009 18:20

LJ DaAn schreef:

Jeroen, veel beveiligers denken "goed volk" als je een shirtje aan hebt met 'licht en geluid/producties/verhuur/crew' of iets in die richting, of dat je overkomt als zo iemand (qua gedrag/houding).
Nee, blijkbaar denk jij dat, en dat is toch heel wat anders.
Gelukkig is een fatsoenlijke beveiliger opgeleid en weet waar hij naar moet kijken.

Martin.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
3-8-2009 19:11

KVM schreef:

Nee, blijkbaar denk jij dat, en dat is toch heel wat anders.
Gelukkig is een fatsoenlijke beveiliger opgeleid en weet waar hij naar moet kijken.
Martin.
Helaas is dit zo, je kan een bakwagen kisten ophalen, als jij met de goede instelling, een zwarte vrachtwagen
en het meest belangrijke, een paar mensen die je 'on site' kunt bellen voor accreditatie, bij een backstage uitgang.

Okay, ik kwam die kisten ook echt ophalen, het was wel m'n eerste freelance klusje voor dat bedrijf dus ik kende niemand.
Als iemand een half uur eerder was geweest?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-8-2009 20:15

Douwe schreef:

en het meest belangrijke, een paar mensen die je 'on site' kunt bellen voor accreditatie, bij een backstage uitgang.
Als je daadwerkelijk kwade intenties had waren die mensen je niet komen helpen OF waren ze zelf de lul geweest en hadden ze voor hun eigen bestwil jou ook verlinkt.

Mensen die via de bezoekersingang met CDJ's weg kunnen lopen of al zelfs met CDJ's richting die uitgang kunnen lopen betekent een grof falen van de beveiliging....!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)