Forum > Licht

Showtec LED Operator 4 en Led Commander

(101 reacties. Pagina 8 van 11)
Moderator(s): Dré
Rick----1993Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2009
Laatste: 31-12-2010
Berichten: 45
30-8-2010 15:40
Het zou kunnen dat de tafel per ongeluk gereset is. In dat geval schijnt hij terug te moeten naar de fabriek voor een update..
Licht dat licht mij wel
Harry ManbackStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2003
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 3
8-9-2010 19:32
Kan iemand me al vertellen hoe ik chases kan proggen. Ik ben er al een tijd mee aan het stoeien geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik ga programmeren krijg ik keurig de knipperende ledjes op het paneel en de stappenteller geeft ook steeds wel de volgende stap aan. Echter ik krijg de chases niet afgespeeld.

Voor het maken van chases stel ik gewoon de faders in op de gewenste waarde vervolgens record knopje, en hup ik heb er weer een stapje bij. Afspelen zou moeten door gewoon de chase te selecteren' ledje licht dan op bij de betreffende chase, maar er gebeurd verder dus helemaal niks. Ook niet als ik de tafel overschakel op auto, music of manual )vraag me trouwens af waar de mic zit voor het audioverhaal, maar goed.

Als iemand me het chase verhaal zou kunnen uitleggen ben ik weer een frustratie armer laugh :D razz :p . Alvast bedankt.
Zal ik het pakje hier maar laten staan, zolang het tikt
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
19-7-2011 15:47
Hallo,
is deze controller geschikt voor het bedienen van deze ledstrip, natuurlijk in combinatie met deze dmx dimmer?
Kan ik dan de ledstrip dimmen?

En nog een vraag voor erbij; is deze voeding geschikt voor dit geheel?
En tot slot; kan ik dan de overige 3 kanalen gebruiken voor andere led fixtures, die ik vrij kan programmeren? (uiteraard in dezelfde chase).

Bedankt!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
19-7-2011 16:40
Volgens mij is de LED Operator 1 zelfs voldoende.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
19-7-2011 16:54
He bedankt Dré.
Opdrachtgever wil graag een 19" oplossing, dus twijfelt inderdaad tussen de 1 en de 4. Doorslaggevend zou kunnen zijn dat hij bij de 4 ook nog 3 andere led-fixtures aan zou kunnen sturen. (apart van de strip.)

Ik heb je volgens mij hierover ook telefonisch gesproken, maar ik twijfelde nog of ik het geheel wel helemaal snap, aangezien ik nog onbekend met dit led-gebeuren.
Vandaar dat ik via de Led-operator 4 in dit topic terecht kwam.

Maar die voeding heb je wel vertrouwen in dat dat gaat werken? Heb er te weinig verstand van, dus wil graag meteen de juiste spullen bestellen...

Bedankt!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
20-7-2011 09:05

timescape schreef:

Maar die voeding heb je wel vertrouwen in dat dat gaat werken? Heb er te weinig verstand van, dus wil graag meteen de juiste spullen bestellen...
Zoals gezegd: Bij twijfel is de "stel een vraag" optie bij _elk_ product verdomde handig. Handiger dan bellen. Erg vaak maak ik mee dat de klant aan het einde van het verhaal meer dan de helft alweer vergeten is (en het dan natuurlijk nog een keer telefonisch vraagt...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
21-7-2011 12:58
Oke. (heb inmiddels de artecta dmx dimmer besteld, eerst eens kijken wat dat doet)
Algemene vraag over het dimmen van leds: in mijn ogen dim je de kanalen RGB apart. Maar stel je maakt een programma of stap, waar bij de verdeling RGB 100%-50%-100% is. Als ik dan daarna ga dimmen met mijn master (op bijvoorbeeld een showmaster 24), dan zal de kleur groen eerder bij 0% zijn dan Rood en Blauw. Je krijgt dan dus een andere kleur als dat je master dimmer op 100% staat?

Waar het om gaat: ik wil (met bijvoorbeeld een showmaster 24 of SC-2412 een programma maken, waarbij een led-strip bijvoorbeeld een bepaalde kleur aanneemt door de RGB te mixen. Kan ik daarna met de master dimmer die kleur helemaal terugtrekken naar 0, of zal hij dan halverwege van kleur veranderen omdat 1 bepaalde kleur reeds op 0 zit, en een andere nog niet?

Of denk ik te moeilijk?
Enige manier waarop dit niet zou zijn, is dat de artecta dimmer 4-kanaals is lijkt mij?

Alvast bedankt voor de hulp...(ik heb trouwens gezocht op het forum, maar kon geen passend antwoord vinden)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
21-7-2011 13:48
Stand: 100% - 50% - 100%
Dimmen naar 50% op de master
Uiteindelijke waarde: 50% - 25% - 50%

Qua waarden zal het dus goed gaan.

Grote vraag is echter of 100%-50%-100% dezelfde kleur zal geven als 50%-25%-50% (want daarvoor zullen de leds of allemaal lineair moeten zijn OF in ieder geval voor elke kleur dezelfde afwijkende curve hebben).

En DAT zal de praktijk uit moeten wijzen (want dat LEDS niet lineair zijn is zo klaar als een klontje).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
21-7-2011 16:34
Oke, helder.
Maar dat is dus bij elke controller het geval? Is geen beperking van de genoemde controllers bedoel ik?
Of zijn er speciale controllers voor LED (zoals degene waarover dit topic eigenlijk gaat) waarbij dit wel sowieso goed gaat?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
21-7-2011 16:42
Bij een LED fixture zou je mogen verwachten dat de vertaling van DMX waarden naar uiteindelijke aansturing van de LEDS gepaard gaat met een correctie voor niet lineair gedrag (n'ja, bij de LED parren die nog wat mogen kosten in ieder geval).

In DIT geval echter, wil je een, min of meer, willekeurige 3-kanaals DC dimmer gebruiken om, min of meer, willekeurige LEDS aan te sturen. De kans dat die sturing rekening houdt met het specifieke gedrag van de LEDS in kwestie is minimaal.

Maar wie weet is er een soort van grote gemene deler waar R, G en B leds zich gemiddeld aan houden (en waar een gemiddelde RGB DC dimmer rekening mee houdt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)