Forum > Muziek

Hardcore muziek verboden door burgemeester Zandvoort

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
5-7-2003 13:05
ZANDVOORT - In Zandvoort mogen in het openbaar geen feesten meer worden gegeven waar hardcore dancemuziek wordt gedraaid. Volgens burgemeester M. van der Heijden van de badplaats leidt deze harde muziek tot agressief gedrag.

Van der Heijden zegt kort geleden tijdens een straatfestival in Zandvoort met eigen ogen te hebben gezien waartoe hardcore dance kan leiden. "Daar word je bepaald niet vrolijk van. Er ontstonden vechtpartijtjes en er werd in drugs gedeald. Dan heb je het over een gevaar voor de openbare orde."

De burgemeester besloot daarom een algeheel verbod op het draaien van hardcore in te voeren. Dat verbod wordt voortaan opgenomen in vergunningen voor muziekfeesten en festivals. Van der Heijden wil op die manier de door hem zo gehate muziek uitbannen in Zandvoort.

What´s next?
Het verbieden van Nederlandstalige muziek omdat mensen tijdens het luisteren wel erg veel bier drinken?
*boom tss boom tss*
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
5-7-2003 13:44
De Burgemeester heeft in ieder geval wel gelijk dat er bij Hardcore festivals drugs gedeald kan worden en agressie kan ontstaan maar om het gelijk te verbieden?
Bij rapmuziek worden joints gerookt, bij nederlandstalige muziek hoort bier zoals je zelf al zei enz. enz. je kan dus alle muziek wel gaan verbieden omdat er misschien meerdere malen geweld is voorgekomen of drugs is gebruikt. Gaan ze toch gezellig met ze alle Mozart luisteren in Zandvoort....
tja...?
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
5-7-2003 13:56
Klassieke muziek moet verboden worden omdat je er grijzen haren van krijgt (kijk maar eens op een gemiddeld concert).

Ik vind dit echt te gek voor woorden. Ik hou zelf absoluut niet van hardstyle(en verder), maar ik vind dit wel een erg kort-door-de-bocht actie. Als ze niet op feesten dealen dan doen ze het wel op andere plaatsen.
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
5-7-2003 14:31
Het is niet zo dat er alleen op hardcore feesten wordt gesnoven, geslikt en gerookt..
Sterker nog, laat iedereen in een gemiddeld café op een vrijdag of zaterdagavond zijn zakken maar eens leegschudden....

Ik heb in het verleden al zovaak met deze vooroordelen te maken gehad.
In Meppel wilde ik ooit de markthallen afhuren voor een groot feest.
De markthallen zijn eigendom van de gemeente en ze zitten er een beetje mee in hun maag omdat het ze meer kost dan oplevert. Ze hadden dus wel oren naar een "dansfeest" zoals ik het hun had laten weten. Toen ze echter lucht kregen van het feit dat dit "dansfeest" een "dancefeest" was, werd op het laatste moment alsnog de stekker uit het hele project getrokken.

Ook een maandelijks terugkerend feest in de plaatselijke discotheek werd op last van de gemeente verboden.
Een "besloten" feest in een tot club omgebouwde loods werd met veel politiebombarie tot een slecht einde gebracht (voor een club met een pasjessysteem gelden andere regels). De burgemeester kwam hier zelfs aan te pas.

Twee weken later kwam er in de krant te staan dat de gemeente Meppel en Steenwijk hadden besloten geen housefeesten meer toe te staan binnen haar gemeentegrenzen.
Deze feesten zouden een verkeerde invloed hebben op de tere zieltjes van de jeugd door alcohol en drugsmisbruik.

De verboden zijn vaak te wijten aan een groepje moraalridders wat zich toevallig heeft opgewerkt binnen de plaatstelijke politiek. Onwetendheid en vooroordelen liggen vaak ten grondslag aan deze beslissing. Steek je kop maar lekker in het zand, dan bestaat het allemaal niet.
*boom tss boom tss*
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
5-7-2003 15:00

Severe schreef:

ZANDVOORT - In Zandvoort mogen in het openbaar geen feesten meer worden gegeven waar
knip
muziek omdat mensen tijdens het luisteren wel erg veel bier drinken?
Echt belachelijk. Het is idd niet alleen op de hardcore feesten waar drugs gebruikt worden...
Door internet beperkt
DJ AroZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 123
5-7-2003 18:49
SUPER SUPER SUPER BELACHELIJK! angry

GEWOON BELACHELIJK!
JulienStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2003
Laatste: 17-5-2004
Berichten: 5
5-7-2003 19:06
Volledig terecht, woon zelf in Zandvoort, was ook op 't evenement wat alles veroorzaakte (Dancevoort). 'T zat dus als volgt: in het hele dorp waren er overal verschillende plekken waar dj's aan het draaien waren, een stuk of vijf ofzo.
Ik kwam aanlopen bij de plek waar hardcore werd gedraaid, ten eerste vind ik die muzieksoort volledige bagger, maar dat doet er niet toe, wat ik ook zag was dat er een paar foute figuren met elkaar aan het vechten waren. Ben toen weggegaan en naar 't dorpsplein gelopen, nog geen 100 meter verderop, waar Marco de Boer en Marcello aan het draaien waren, de sfeer daar was fantastisch, muzioek super, geen gezeik en alleen maar lol. In tegenstelling dus tot de plek waar hardcore gedraaid werd. Later op de avond hoorde ik dat er grote vechtpartijen waren geweest...waar? Je raad 't al...
Dit alles kan geen toeval zijn dat 't op de ene plek de mensen super met elkaar omgaan en nog geen 100 meter verder is 't bijna een slachtveld, dus naar mijn inziens volledig terecht dat de burgemeester dit gedaan heeft.
Ik heb de voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
5-7-2003 19:27
sorry voor mn taalgebruik, maar ik vind dus echt totale f*cking bullsh*t. Waar haalt die gast het lef vandaan. Bij elke muziek zijn er altijd malloten met te veel bier op die elkaar de hersens in gaan lopen slaan. Nooit een gothic/metal avond gezien? daar word ook genoeg geknokt. En zo krijgt hardcore nog een slechtere naam angry
...
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
5-7-2003 19:44
Echt onzin. Bij ieder groot feest gebeurt wel eens wat, ongeacht de muzieksoort. Vind het een wel heel erg kromme redenatie dat als er bij een hardcore feest geknokt wordt, dat dan hardcore verboden wordt. Als het bijvoorbeeld hardrock zou zijn geweest, dan zou DAT weer verboden worden omdat het uitgaanspubliek daarvan aggressief wordt. Slaat dus echt nergens op en heeft niks met de muziek te maken
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
5-7-2003 20:04

Julien schreef:

wat ik ook zag was dat er een paar foute figuren met elkaar aan het vechten waren. Later op de avond hoorde ik dat er grote vechtpartijen waren geweest...waar? Je raad 't al...
Dit alles kan geen toeval zijn dat 't op de ene plek de mensen super met elkaar omgaan en nog geen 100 meter verder is 't bijna een slachtveld, dus naar mijn inziens volledig terecht dat de burgemeester dit gedaan heeft.
Ligt dat dan aan de muziek of ligt dat aan het (waarschijnlijk) ontbreken van enig toezicht? Ik denk het laatste. Ik kan tientallen feesten opnoemen waar GEEN hardcore werd gedraait maar waar men elkaar WEL HARD voor elkaars bek liep te slaan.
In veel van deze gevallen was de security volledig de "macht over het stuur" kwijt.
De mensen die de problemen veroorzaken zijn vaak buitenstaanders (ff een kaalkop fucken). Dit komt inderdaad vaak voor op openbare feesten waar geen entree wordt geheven en waar de security niet of nauwelijks een poot uitsteekt (of helemaal afwezig is). Kijk naar feesten als thunderdome, hellraiser en andere feesten georganiseerd door erkende organisaties (o.a. ID&T). Is het daar altijd kommer en kwel?.
Wordt voetbal ook verboden omdat men elkaar ELKE week tot moes slaat en dat het de Nederlandse staat wekelijks miljoenen kost? Nee, want voetbal is gemeengoed en dan moet je een beetje rotzooi maar voor lief nemen. (Ben benieuwd of ze dat bij jullie dan ook verbieden)

Ik heb zelf niet veel met hardcore maar ik blijf het een zeer kortzichtige actie vinden die eigenlijk zo bizar is dat het zelfs het radio 3 nieuws haalde.
*boom tss boom tss*

Terug naar forum Afgesloten topic