Forum > Algemeen Forum

allround freelance dj's gezocht in de regio Eindhoven

(94 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-9-2008 12:02

Sylvia schreef:

De OP kiest er zelf voor om hier een oproep te plaatsen. Dat kan-ie ook via een niet-interactief medium doen.
Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen iets te melden hebben, zolang dat maar onderbouwd is.
Mij lijkt als de OP echt wil weten welke (on)kosten dj's met een VAR hebben, dat hij zich dan ook zelf even in de materie kan verdiepen. Te beginnen op de website van De Belastingdienst bijvoorbeeld.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik ben zelf professioneel dj, draai meer dan 150 klussen per jaar en weet dus verdomd goed welke onkosten dj's met een VAR hebben. Ik weet dus ook dat dat niet zo gek veel kosten zijn. Tuurlijk, je betaalt inkomstenbelasting maar dat moet iedere Nederlander met een baan. Maar daar staat tegenover dat je bedrijfskosten zoals de aanschaf van muziek weer af kunt trekken van de belasting, evenals de BTW erop. Over het bedrag dat uiteindelijk onder de streep overblijft zul je inkomstenbelasting moeten betalen. Maar nogmaals, dat is bij elke baan zo.
een dj kan het ook zien als opstapje.

Dat is dus ook niet waar. Ik zoek ervaren, professionele dj's en vind 150 euro ex BTW geen tarief wat een amateuristische dj zonder al te veel ervaring kan vragen (ja, met een complete show erbij misschien wel).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-9-2008 18:04

calipso schreef:

1 ding snap ik nog steeds niet,

Waarom zien opdrachtgevers liever een VAR WUO dan een VAR ROW? en heeft dat nadelen voor jou als VAR houder?
kan iemand dit eens uitleggen aub? is chinees voor een belg laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-9-2008 18:11
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 23-9-2008 18:13
Zie deze link. Een VAR ROW geeft mij als opdrachtgever geen zekerheid. Ik moet dan zelf beoordelen of je bij mij in dienst bent of als zelfstandig ondernemer werkt. Als je maar een paar keer per jaar voor me werkt zal dat geen problemen opleveren, maar als je bijna elke week voor me werkt wel. Dan is de kans namelijk groot dat de belastingdienst vind dat jij bij mij in dienst bent en dan krijg ik een fikse naheffing voor de werkgeverspremies.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-9-2008 18:12

YourLiVe schreef:

Sylvia schreef:

De OP kiest er zelf voor om hier een oproep te plaatsen. Dat kan-ie ook via een niet-interactief medium doen.
Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen iets te melden hebben, zolang dat maar onderbouwd is.
Mij lijkt als de OP echt wil weten welke (on)kosten dj's met een VAR hebben, dat hij zich dan ook zelf even in de materie kan verdiepen. Te beginnen op de website van De Belastingdienst bijvoorbeeld.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik ben zelf professioneel dj, draai meer dan 150 klussen per jaar en weet dus verdomd goed welke onkosten dj's met een VAR hebben. Ik weet dus ook dat dat niet zo gek veel kosten zijn. Tuurlijk, je betaalt inkomstenbelasting maar dat moet iedere Nederlander met een baan. Maar daar staat tegenover dat je bedrijfskosten zoals de aanschaf van muziek weer af kunt trekken van de belasting, evenals de BTW erop. Over het bedrag dat uiteindelijk onder de streep overblijft zul je inkomstenbelasting moeten betalen. Maar nogmaals, dat is bij elke baan zo.
een dj kan het ook zien als opstapje.

Dat is dus ook niet waar. Ik zoek ervaren, professionele dj's en vind 150 euro ex BTW geen tarief wat een amateuristische dj zonder al te veel ervaring kan vragen (ja, met een complete show erbij misschien wel).
effe kijken: afschrijving van een vervoermiddel? verzekering voertuig? onderhoud & brandstof voor je voertuig? personenbelasting? sociale lasten? pensioensparen? verzekering "uitbating"? verzekering "vervangingsinkomen"? levensverzekering? publiciteit? de extra uren om je showtje op- en af te bouwen? investeren in je vinyl/cd-collectie, gsm- & internetkosten,... deel je 125-150€ maar minimaal door 2 en dan weet je "ongeveer" wat je (in België) voor 5u draaien+1u breken overhoudt: 10-12€/u op faktuur shut up :X
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-9-2008 18:15

YourLiVe schreef:

Zie deze link. Een VAR ROW geeft mij als opdrachtgever geen zekerheid. Ik moet dan zelf beoordelen of je bij mij in dienst bent of als zelfstandig ondernemer werkt. Als je maar een paar keer per jaar voor me werkt zal dat geen problemen opleveren, maar als je bijna elke week voor me werkt wel. Dan is de kans namelijk groot dat de belastingdienst vind dat jij bij mij in dienst bent en dan krijg ik een fikse naheffing voor de werkgeverspremies.
ow, een onderaannemer dus. Die discussie kennen we in België ook sad :(
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
24-9-2008 08:48
effe kijken: afschrijving van een vervoermiddel? verzekering voertuig? onderhoud & brandstof voor je voertuig? personenbelasting? sociale lasten? pensioensparen? verzekering "uitbating"? verzekering "vervangingsinkomen"? levensverzekering? publiciteit? de extra uren om je showtje op- en af te bouwen? investeren in je vinyl/cd-collectie, gsm- & internetkosten,... deel je 125-150€ maar minimaal door 2 en dan weet je "ongeveer" wat je (in België) voor 5u draaien+1u breken overhoudt: 10-12€/u op faktuur
Je kan dus eigenlijk geen behoorlijke boterham verdienen als dj van een kleine show. Daarvoor is de opbrengst in het algemeen te laag . Met 2 man op pad en 4 tot 5 uur draaien , reistijd wordt met al die files steeds langer, apparatuur , cd's verzekeringen .en een opbrengst van 4 tot 600 euro. Er zijn er heel weinig die meer vangen. De meerderheid is hier zelfs jaloers op. Wil je geld verdienen met een drive in , dan moet je voor groot gaan . Je bent dan ook echt ondernemer en hebt een behoorlijke verantwoording. Conclusie , wil je graag draaien pak die 150 euro en doe het naast je gewone werk.
Soy DJ porque me gusta la musica.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-9-2008 11:25

american schreef:

Er zijn er heel weinig die meer vangen. De meerderheid is hier zelfs jaloers op.
Allemaal afhankelijk van WAT je doet. Met als "keyword" "Entertainment".
Wil je geld verdienen met een drive in , dan moet je voor groot gaan.
De grote heeft (vrijwel)niets te maken met datgene wat je verdiend.
Kwaliteit leveren en een constant eindproduct is vele malen belangrijker.

Of je ervan kan leven, is natuurlijk een ander verhaal.

Martin.
kvm entertainment
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
24-9-2008 11:39
De grote heeft (vrijwel)niets te maken met datgene wat je verdiend.
Kwaliteit leveren en een constant eindproduct is vele malen belangrijker.
Met een drive in show tot 150 -200 personen blijft 95 % steken op een maximum van 600 -700 euro . Kwaliteit staat buiten kijf . Anders krijg je deze prijs zowieso niet. Slechts enkelingen die bv een cdtje hebben gemaakt steken hier boven uit. DJ Jean vang 4000 voor een setje .En soms meer. Dit krijg je niet bij een verjaardags feest met 100 man of een bruiloft. Ik ken meer DJ,s die al blij zijn dat ze mogen draaien. Ook club dj.s die met 100 euro worden afgescheept.Kijk eens naar de prijs van de semie populaiere DJ,s Die vangen van 800 tot vul maar in. Dat is echter een handje vol.
Soy DJ porque me gusta la musica.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-9-2008 11:58

american schreef:

Met een drive in show tot 150 -200 personen blijft 95 % steken op een maximum van 600 -700 euro .[KNIP]Kijk eens naar de prijs van de semi populaire DJ,s Die vangen van 800 tot vul maar in.
Het "vergelijk" wat je nu plaatst is met en zonder apparatuur, en bekend v.s. onbekend.

Daarnaast ben je een zéér belangrijke (en gewilde) groep vergeten, dat zijn de entertainers die ook zingen. (een onbekende zanger zonder apparatuur kost plm 500euro voor een half uur)

Martin.
kvm entertainment
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
24-9-2008 17:07
Volgens mij hebben we het over DJ,s en niet zangers. Een goede dj is sowiso entertainer.
Soy DJ porque me gusta la musica.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)