Forum > Algemeen Forum

allround freelance dj's gezocht in de regio Eindhoven

(94 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-9-2008 16:54

Wesley vd H schreef:

Een geluidsman hoeft niets mee nemen?
Nee, ik neem niets mee.
Dat dit niet in verhouding staat tot een DJ die een complete legale collectie meeneemt oke
Daar ging het niet om. (Of je iets meeneemt is totaal niet belangrijk) Het ging hem meer om de gage die je krijgt en de daarbij horende verantwoording. Niet vreemd dat dan de gage van een geluidsman hoger ligt dan van een DJ.

Martin.
kvm entertainment
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
22-9-2008 13:49

Tom schreef:

95% van alle dj's in nederland leeft niet van zijn inkomsten als Dj sneaky :V
Hij kan er hooguit wat leuke dingen extra van doen.
neen, klopt. En die 99% zullen ook zeker blij zijn met 125-150€ voor een nachtje draaien maar van die 99% wordt dan ook geen faktuur geeist achteraf (en hebben waarsch ook geen volledig legale vinyl/cd-collectie) sneaky :V

@YourLiVe: neem dit aub niet persoonlijk op, maar eerder in dit topic is gebleken dat velen het verschil niet kennen tussen een bruto- en netto-bedrag (er gaat écht wel meer af van een gage dan enkel de btw) en vandaar wil ik de discussie verder aangaan met andere forumleden
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
22-9-2008 15:15
Voor een hobby DJ die zijn vak verstaat en met plezier draait voldoet de 125 - 150 euro prima. Voor iemand in de leeftijdscategorie van 20 - 25 is dit zelfs een leuke bijverdienst voor 5 -6 uur.

Als je allround en regelmatig wilt draaien, moet je sowieso met legale muziek aankomen zetten (vind ik). Gedownloade muziek is zo 2007 en zoo slecht. Het kost volgens mij veel meer tijd om te bepalen of je gedownloaden muziekbestanden wel voldoen dan je muziek uitzoeken in de CD winkel en afrekennen *uitgezonderd in de randstad wanneer je een half uur in de rij voor de kassa staat laugh :D*

Als je meer wilt verdienen moet je zelf maar het ondernemerschap in handen nemen en zelf personeel werven, wedden dat je ze niet meer dan 150 euro excl. BTW laat verdienen sneaky :V
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2008 18:37

luc2366 schreef:

(er gaat écht wel meer af van een gage dan enkel de btw)
valt best wel mee hoor... het enige wat er verder nog vanaf gaat is de inkomstenbelasting, maar als je zoveel cd's koopt als iedereen hier schijnbaar doet trek je die weer af en kom je onder de belastingvrije grens uit razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-9-2008 18:54
Zolang er dj’s zijn die voor zich voor een dergelijke vergoeding (en die lijkt hier op papier inderdaad een stuk hoger dan wat de Belastingdienst uiteindelijk onder de streep laat staan) een nacht vol uit de naad willen werken, kan de OP hen betalen wat hij wil.

In het beginnercircuit zijn er wel dj’s voor te porren. Mijn ervaring met bedrijven die tegen deze bedragen dj’s op pad sturen, is dan ook dat die dj’s helemaal niet zo professioneel en ervaren zijn als op een website wordt gepromoot.

In de praktijk is het vaak zo dat die dj’s zodra ze het allemaal een beetje in de vingers krijgen (en dat is meestal na een jaar of 2 a 3) gewoon lekker voor zichzelf beginnen. Of ze moeten geen zin hebben in het zelf gaan regelen van de pr, administratie, apparatuur etc. Het kan dan ook erg gemakkelijk zijn om op gewoon bij iemand op de payroll te blijven staan.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2008 20:49
Het lijkt me duidelijk dat ik mensen zoek die allang voor zichzelf zijn begonnen, dus die beschikken over een VAR WUO. Er komt dus niemand bij mij op de loonlijst en ik werk niet met een verloningsbedrijf. Ik heb ook helemaal niks aan beginners.

Ik denk dat 150 voor een ervaren freelance dj helemaal geen slecht bedrag is, helemaal niet als je regelmatig boekingen van me krijgt. Maar daar denken veel mensen blijkbaar anders over...

En wat gaat er volgens jullie allemaal nog van dat bedrag af? Ik heb al heel wat factuurtjes uitgeschreven en het enige wat je aan de belasting kwijt bent is de inkomstenbelasting (en de btw, maar die breng je ook in rekening).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 387
22-9-2008 22:09
Deejays die wij inhuren voor onze drive-in shows zijn meestal 50,00 euro ex btw en ex eventuele reiskosten vergoeding.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 13458
22-9-2008 22:12

YourLiVe schreef:

En wat gaat er volgens jullie allemaal nog van dat bedrag af? Ik heb al heel wat factuurtjes uitgeschreven en het enige wat je aan de belasting kwijt bent is de inkomstenbelasting (en de btw, maar die breng je ook in rekening).
Was de loonbelasting alleen niet al iets van 34% in het laagste tarief? En natuurlijk is dat niet het enige...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-9-2008 22:50

dj krissie schreef:

Deejays die wij inhuren voor onze drive-in shows zijn meestal 50,00 euro ex btw en ex eventuele reiskosten vergoeding.
En dat zijn professionele DJ's met een legale CD-collectie? shocked 8O

Graag wat contactgegevens van die jongens, heb ik ook wel 50 klussen per jaar voor..
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2008 23:09

Dré schreef:

YourLiVe schreef:

En wat gaat er volgens jullie allemaal nog van dat bedrag af? Ik heb al heel wat factuurtjes uitgeschreven en het enige wat je aan de belasting kwijt bent is de inkomstenbelasting (en de btw, maar die breng je ook in rekening).
Was de loonbelasting alleen niet al iets van 34% in het laagste tarief? En natuurlijk is dat niet het enige...
Vertel me dan maar wat er nog meer af gaat, dan kan ik daar rekening mee houden... ik heb namelijk de afgelopen jaren vele honderden facturen uitgeschreven en tot nu toe alleen BTW en inkomstenbelasting afgedragen. Of heb je het over bedrijfskosten zoals de aanschaf van muziek, administratie enzovoorts?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)