Forum > Algemeen Forum

Philips (Prof Audio).

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-8-2008 04:05
Beetje makkelijk ook van Philips.

Ik heb ooit eens een specs sheet van een half bejaarde JBL PA luidspreker via JBL opgevraagd, en die kwam binnen 3 weken keurig ingescand per mail binnen. Dus zo kan het ook.

Misschien was Webbie's vraag aan Philips wat algemener van aard, maar ik weet zeker dat er binnen dat bedrijf op zijn minst nog een paar fossielen rondlopen die het leuk zouden vinden om over dat oude spul te kletsen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
23-8-2008 09:10
Hallo,

Sylvia schreef:

Beetje makkelijk ook van Philips.

......

Misschien was Webbie's vraag aan Philips wat algemener van aard, maar ik weet zeker dat er binnen dat bedrijf op zijn minst nog een paar fossielen rondlopen die het leuk zouden vinden om over dat oude spul te kletsen.
Heb het idee dat ook steeds minder mensen "bevlogen" zijn met hun bedrijf/merk, en gewoon er zitten om hun dag vol te maken en aan het eind van de maand te kunnen incasseren.

Nu is Philips natuurlijk een heel lomp apparaat (en multinational) waar de kennis, zeker bij de wat jongere mensen, gewoon niet aanwezig is.

Kleinere firma's zoals SA kunnen natuurlijk wat directer en makkelijker reageren, omdat die mensen meestal de kennis hebben (die je beantwoorden) en geen speciale PR of helpdesk afdeling hebben.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-8-2008 10:11

LJ DaAn schreef:

Je zou toch verwachten dat hun het leuk vinden dat mensen zich bezighouden met wat Philips vroeger deed..
Nou, dat is nog maar de vraag. (er bestaat ook nog zoiets als zwijgplicht)
Ik weet nog goed dat Philips tijdens Firato beurzen de gordijnen angstvallig dicht hielden. Men mocht absoluut de non philips geluidsystemen niet zien. (misschien was hun enige connectie de losse onderdelen?)

Euro-Disney (alweer wat jaren Disneyland-Paris) had een ruimte presented by Philips, en die hangt vol met SA kasten met afgeboort logo.
De ruimte met de SA kasten bestaat overigens nog steeds, maar Philips is geen sponsor meer.

Moeilijk, ik denk dat je een persoon moet hebben die destijds "behoorlijk" in het vak zat. Een geweldige verteller is Rene de Lange.(zie ook archief, foto's vroeger) Ook wiebe van Stanmax weet de nodige verhalen.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
23-8-2008 13:57
Hallo Martin,

KVM schreef:

Ik weet nog goed dat Philips tijdens Firato beurzen de gordijnen angstvallig dicht hielden. Men mocht absoluut de non philips geluidsystemen niet zien. (misschien was hun enige connectie de losse onderdelen?)
Met zekerheid kan ik je zeggen dat de Stage Accompany Blue Box óók onder de merknaam Philips is uitgebracht.
De kast en de versterker (PMS-5000) waren dan grijs, SA logo aan de zijkant van de kast was dan vervangen door PHILIPS, én het LED-paneeltje aan de voorkant vermelde óók het merk Philips.
De kast, electronica en drivers waren exact gelijk aan de SA Blue Box.

Alleen ben ik vergeten te vragen, aan de SA engineer, wat het type dan was in het Philips-jasje.
Inmiddels wel weer een mailtje naar SA gestuurd met de vraag wat het type-nummer/aanduiding was en of ze er nog foto's daarvan hebben.

De Blue Box was er dus eentje van die onder de naam Philips is uitgebracht, maar er zijn dus meer producten die op die manier de weg vonden naar klanten in de Pro Audio branch.

Hopelijk kan René van der Laan nog wat vinden bij SA in de archieven uit de tijd vóór de digitale camera.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-8-2008 16:45
Leuk weetje: de Bosch Intellivox serie wordt gemaakt door een Nederlands bedrijf, Duran audio (die hun speakers onder de naam Axys op de markt brengen). De intellivox systemen welke op de site van Duran staan zijn een generatie nieuwer als degene welke onder de naam Bosch verkocht worden.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-8-2008 22:44

Webbie schreef:

Met zekerheid kan ik je zeggen dat de Stage Accompany Blue Box óók onder de merknaam Philips is uitgebracht.
Best mogelijk, maar in hoeverre was Philips "trots" op andermans product.
Misschien is het product wel bedacht bij Philips Of had men een andere regeling of reden. Soms is het mogelijk dat je niet geheel de waarheid hoort.
Waarom heeft Philips destijds gekozen voor SA.

Andere vraag,
Wat is de reden dat SA het D&R mixertje onder eigen naam uitbracht.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
23-8-2008 23:32
Hallo Martin,

KVM schreef:

Webbie schreef:

Met zekerheid kan ik je zeggen dat de Stage Accompany Blue Box óók onder de merknaam Philips is uitgebracht.
Best mogelijk, maar in hoeverre was Philips "trots" op andermans product.
Misschien is het product wel bedacht bij Philips Of had men een andere regeling of reden. Soms is het mogelijk dat je niet geheel de waarheid hoort.
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar zal het eens vragen.
Na zoveel jaar kan het volgens mij geen kwaad om bepaalde dingen te vertellen, die vroeger "geheim" waren.
Waarom heeft Philips destijds gekozen voor SA.
Goede vraag, wordt ook nagevraagd.
Andere vraag,
Wat is de reden dat SA het D&R mixertje onder eigen naam uitbracht.
Weer een goede vraag.

Schrijf van het weekend wel een mailtje naar René.

Post ik het wel weer hier.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-8-2008 03:56

KVM schreef:

Misschien is het product wel bedacht bij Philips Of had men een andere regeling of reden. Soms is het mogelijk dat je niet geheel de waarheid hoort.
Waarom heeft Philips destijds gekozen voor SA.

Andere vraag,
Wat is de reden dat SA het D&R mixertje onder eigen naam uitbracht.
Vrij logische reden lijkt mij dat je dan maar 1 maal R&D nodig hebt en 1 fabrikageproces (op de kleur verf na bij wijze van spreken) en vervolgens de markt pakt die D&R normaliter zou pakken plús de markt van mensen die een SA geluidssetje kopen en er dan ook een mixer bij neemt met een SA logo. Maargoed, ben benieuwd naar het mailtje.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-8-2008 11:14

René Eppink schreef:

Vrij logische reden lijkt mij dat je dan maar 1 maal R&D nodig hebt en 1 fabrikageproces (op de kleur verf na bij wijze van spreken)

Zijn de complete printen bij D&R in elkaar gezet?
De kleur verf kan deze unit nog wel eens duurder gemaakt hebben.
en vervolgens de markt pakt die D&R normaliter zou pakken plús de markt van mensen die een SA geluidssetje kopen en er dan ook een mixer bij neemt met een SA logo.
Ik ben bang dat men dit dacht. D&R had natuurlijk de naam, en vreemd genoeg pak je dan het orgineel. Kijk maar op mp, D&R's zijn wel te vinden de SA types niet.
Maar waarom heeft men uitsluitend juist dat model gekozen.
Maargoed, ben benieuwd naar het mailtje.
Idem.

Ik begin er natuurlijk niet voor niets over, erover, ik denk dat Philips behoorlijk op z'n bek is gegaan met het product van een ander. Op de Firato is men destijds behoorlijk uitgelachen. (uiteraard ga je kijken wat er angstvallig achter de gordijnen gehouden word.)
Philips, de uitvinder van.......

Martin.
kvm entertainment
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
24-8-2008 11:39

KVM schreef:

Philips, de uitvinder van.......
Het kopiëren laugh :D Videorecorder, Compact Cassette, dcc, CD(-recorder), etc. happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)