Forum > Algemeen Forum

Philips (Prof Audio).

(51 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
22-8-2008 09:55
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 10-11-2008 20:38
Hallo,

Weet iemand of Philips nog een PA lijn heeft?
Zover ik weet hadden ze die een jaartje of 20 geleden wel.
Er is helemaal niets te vinden hierover op Internet (een uurtje of 8 er al aan gespandeerd).

Ik ben namelijk op zoek naar catalogi en informatie uit die jaren.

Behalve de ribbon heeft Philips meer raakvlakken met Stage Accompany gehad.

Sommige, door SA ontwikkelde en gebouwde, luidsprekers en versterkers werden als oem aan Philips geleverd, die ze weer onder de vlag van Philips verkocht.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
22-8-2008 10:16
Wij hebben hier een viertal philips 2*31 bands equalizers in gebruik. Netjes met hpf, xlr in/uit, etc. Overigens komt (tenminste een deel van) die Philips pro audio serie van de Phonic band rollen, als ik me niet vergis wel uit de tijd dat Phonic nog aardig hoogwaardige apparatuur maakte. Als je wilt heb ik hier vast nog wel ergens een originele handleiding van dat ding liggen.

De in muziekzaal van de CKE (centrum voor de kunsten Eindhoven) muziekschool hing een aantal jaar geleden een hele Philips PA. Of dat heden ten dagen nog zo is zou ik niet weten, ben er al een paar jaar niet meer geweest.

Ook op mijn oude basisschool hing/stond een Philips PA set, voor zover ik me kan herinneren is deze toen min of meer gesponsord door Philips. Echter tijdens een brand een jaar of 6 geleden is deze verloren gegaan.

[minder betrouwbare info]Als ik me niet vergis is de PA afdeling van Philips opgekocht/overgenomen door Bosch[/minder betrouwbare info]
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
22-8-2008 10:47
Hallo Big Bang,

Bedankt voor je post.

big bang schreef:

Wij hebben hier een viertal philips 2*31 bands equalizers in gebruik. Netjes met hpf, xlr in/uit, etc. Overigens komt (tenminste een deel van) die Philips pro audio serie van de Phonic band rollen, als ik me niet vergis wel uit de tijd dat Phonic nog aardig hoogwaardige apparatuur maakte. Als je wilt heb ik hier vast nog wel ergens een originele handleiding van dat ding liggen.
Hoe oud zijn die EQ's en heb je er toevallig foto's van?
Zou zo kunnen zijn dat het de SA 2310's zijn geweest in een Philips jasje.
Als dat zo is, dan nooit weg doen.
Namelijk de SA EQ's uit die tijd zijn qua kwaliteit gelijk aan de Klark Technik (volgens een SA engineer zelfs beter).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 782
22-8-2008 11:17
1 x bewerkt. Laatst door Contour op 22-8-2008 11:21
Op deze Bosch site wordt Philips inderdaad vermeld:

link

Bij de sectie profsound zie ik een enkele normale 12" kast, hoewel ook deze voor 100V bedoelt is.

MVG Contour
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
22-8-2008 11:20
Hoi Webbie, ik zal eens kijken of ik er een foto van heb, en anders maak ik er een. Overigens komt de EQ qua uiterlijk totaal niet overeen met de SA welke jij laat zien. De Philips waar ik het over heb is slechts 2 HE, heeft geen VU meter en de knoppen zitten op compleet andere plekken. Verder komt hij qua functionaliteit redelijk overeen, maargoed die is dan ook redelijk standaard voor een EQ.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
22-8-2008 11:33
Hallo Contour,

Contour schreef:

Op deze Bosch site wordt Philips inderdaad vermeld:

link

Bij de sectie profsound zie ik een enkele normale 12" kast, hoewel ook deze voor 100V bedoelt is.

MVG Contour
Die had ik ook gevonden.
De speakers uit de Pro serie van Philips waren in die tijd grijs.
Ik zoek ook informatie uit die tijd (20 jaar terug dus).

Gisteren natuurlijk al een mailtje gestuurd naar Philips zelf, maar ben bang dat ze daar niets (meer) van die oude meuk meer kennen.
De hoop heb ik nu en beetje gevestigd op een oudmedewerker van Philips (Dendermonde, België), die op een ander forum (www.mfbfreaks.nl) actief is.

Heb daar inmiddels ook een topic geopend.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
22-8-2008 11:40
Hallo Big bang,

big bang schreef:

Hoi Webbie, ik zal eens kijken of ik er een foto van heb, en anders maak ik er een. Overigens komt de EQ qua uiterlijk totaal niet overeen met de SA welke jij laat zien. De Philips waar ik het over heb is slechts 2 HE, heeft geen VU meter en de knoppen zitten op compleet andere plekken. Verder komt hij qua functionaliteit redelijk overeen, maargoed die is dan ook redelijk standaard voor een EQ.
Dan zullen die EQ's die jij hebt geen SA EQ's zijn met een (grijs) Philips-jasje.
De kleur en logo is het enigste wat er anders was aan de uitvoeringen van beide merken.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
22-8-2008 12:53
Zelf kom ik als ringeleidingkeurder voor de NVVS,
in allerlei instellingen en kerken,
heel vaak Philps 100 volt spullen tegen.
Ik heb hier ook nog een mooie Philips 120watt mengversterker staan uit de 70er jaren.
Deze bakjes gaan je leven mee, zo degelijk en netjes zijn ze opgebouwd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
22-8-2008 14:55
Hallo,

Inmiddels netjes antwoord gehad van Philips.
Geachte heer Schrauwen,

U heeft ons gevraagd naar informatie betreffende de PA systemen die ondermeer in de horeca werden gebruikt.

Wij hebben hiervoor contact opgenomen met de betreffende afdeling, maar helaas is die informatie niet meer beschikbaar. Wij kunnen tot onze spijt u daarin niet meer van dienst zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-204243507.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Broers
Philips Nederland
Helaas dus op niets uitgelopen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
22-8-2008 17:45

Webbie schreef:

Wij hebben hiervoor contact opgenomen met de betreffende afdeling
Sja, als die afdeling nietmeer bestaat kan je blijven proberen contact op te nemen maar dat werkt natuurlijk niet wink ;)

Jammer dat hun zo snel de ring in de handdoek gooien. of was het nou andersom..

Je zou toch verwachten dat hun het leuk vinden dat mensen zich bezighouden met wat Philips vroeger deed..

Anyway, succes met je speurtocht!!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)