Forum > Muziek

Muziek abonnement

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
12-6-2008 10:01
Omdat ik nu Denon S-1200 spelers heb wil ik graag overstappen naar muziekcomputers met MIDI aansturing. Ik zal zelf de software gaan gebruiken (Traktor waarschijnlijk of Virtual DJ). Ik ben nu alleen op zoek naar een muziekabonnement waarbij ik een standaard database heb en elke maand of elke 2 weken aanvullingen.

Iemand tips hiervoor, ik kan op internet de verschillen niet goed zien. Ervaringen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2008 11:47
Ik vind dat soort dingen eeuwig zonde. Je bouwt namelijk nooit iets op. Als het contract afloopt dan heb je... Niets!

Gewoon lekker CD's kopen en digitaliseren om het leven (of legale mp3'tjes kopen en daar een goede boekhouding van bijhouden). Originelen thuis laten (in geval van CD's) en draaien met de mp3'tjes. Struma ziet dat dan als een vermeerdering (en wil geld zien cq. verbieden). Maar laat over dat laatste eerst maar eens een rechtelijke uitspraak komen...

Die abonnementen zijn prima voor kroegen, maar niet voor een DJ die wat op wil bouwen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
12-6-2008 11:56
Helemaal juist Dré, zo denk ik er ook over. Meerdere keren aan getwijfeld een muziekcomputer aan te schaffen, maar het probleem is inderdaad dat het nooit jouw muziek wordt. Dus over 5 jaar denk je: mmm dat systeem is nu wel wat achterhaald, ik ben toe aan iets anders en je hebt gewoon geen énkel nummer uit die 5 jaar tijd. (tenzij je alles ook nog eens origineel gaat kopen natuurlijk...)

Digitaliseer desnoods gewoon al je (originele) CD's en neem die in combinatie met Virtual DJ ofzo, mee naar een feest.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-6-2008 11:58
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een muziekabonnement bij PB Sound. Je krijgt dan al enkele duizenden nummers als basiscollectie en elke maand een update cd (en je kunt ook via internet updaten) met nieuwe nummers. Je bent dan altijd up to date met je muziek en je hebt meestal de oudere verzoekjes ook wel.

Inderdaad, je huurt de muziek en bouwt dus geen eigen collectie op. Ik zelf koop ook de Hitzone en Dancesmash cd's. Dan ben je dus voor een paar tientjes per maand klaar en bouw je toch een collectie met de belangrijkste hits op. Al die top 40 troep die je na een maand nooit meer aanraakt heb je ook, maar daar hoef je geen honderden euro's in te investeren.

Verder heb je als dj toch altijd de nieuwe muziek nodig, ook als je in het bruiloften en bedrijfsfeesten circuit draait. Dus waarom zou je je muziekabonnement opzeggen?

@ Fritz; als je gewoon een abonnement hebt bij PB sound of een gelijkwaardige leverancier krijg je gewoon (gecodeerde) MP3's die in principe in elke software werken. Als jij dus overstapt op andere software kun je daar ook gewoon je files in afspelen. Ik heb in het verleden wel een abonnement bij Eazis gehad. Die werken met eigen software en die files kunnen niet in andere software worden afgespeeld. Opletten dus welke leverancier je kiest!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
12-6-2008 12:33

YourLiVe schreef:

Inderdaad, je huurt de muziek en bouwt dus geen eigen collectie op. Ik zelf koop ook de Hitzone en Dancesmash cd's. Dan ben je dus voor een paar tientjes per maand klaar en bouw je toch een collectie met de belangrijkste hits op. Al die top 40 troep die je na een maand nooit meer aanraakt heb je ook, maar daar hoef je geen honderden euro's in te investeren.
Oké, maar dan hebben we het dus over én muziekcomputer én CD's kopen. Ideaal! Ik denk dat veel mensen juist zo'n muziekcomputer kopen en géén CD's meer. En dan komen we dus weer op het feit uit dat je dan geen muziek uit die jaren hebt... En ik vraag me gewoon af of je over 10-15 jaar nog eens een oude MP3 uit de kast pakt, of eerder een CD.

Voor de top 40 die 1 maand hot is en waar je daarna niets meer van hoort, zijn muziekcomputers inderdaad geweldig. Ik heb niet voor niets zolang getwijfeld. laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-6-2008 13:03
Nou ja, ik koop de Hitzones en Dancesmash cd's alleen om mijn collectie een beetje op peil te houden, en om enigzins nieuwe muziek in mijn HD 2500 te hebben (die gebruik ik als backup). Die cd's blijven lekker thuis. We hebben het over 200 euro per jaar aan cd's om je collectie een beetje op peil te houden... een beetje dj verdient dat per avond.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2008 13:13
Je haalt aan "een beetje DJ"... Maar heeft een beetje DJ eigenlijk niet al een fikse muziekcollectie op het moment dat een beetje DJ overweegt zo'n abonnement te nemen? En als een "beetje DJ" reeds een fikse collectie heeft dan zou het toch dubbel zijn zo'n abonnement te nemen? Je kunt alles relativeren tot wat je wel of niet op een avond verdient (maar dat verandert echt geen mallemoer aan de werkelijke kosten).

Zo'n abo systeem lijkt me vooral handig als je het EN niet boeiend vindt nooit eigenaar te worden van de collectie (zoals uitbaters van kroegen e.d.) EN nog niet een redelijke tot behoorlijke collectie hebt aangelegd op, bijvoorbeeld, CD. Heb je wel reeds een behoorlijke collectie op CD dan zou ik die lekker rippen en de gaten zo snel mogelijk opvullen.

Nieuwe nummers waar je later niets meer aan hebt... Als je de top-4 uitkomers per week koopt heb je het over ca. 200 titels per jaar (komt ongeveer overeen met wat ik, verdikt, per jaargang gebruik(te)). Tuurlijk zou het met 100 ook kunnen (maar zeker als je zou werken met betaalde downloads zou dat een besparking van slechts 100-200 euro per JAAR opleveren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-6-2008 13:25

Dré schreef:

Nieuwe nummers waar je later niets meer aan hebt... Als je de top-4 uitkomers per week koopt heb je het over ca. 200 titels per jaar (komt ongeveer overeen met wat ik, verdikt, per jaargang gebruik(te)). Tuurlijk zou het met 100 ook kunnen (maar zeker als je zou werken met betaalde downloads zou dat een besparking van slechts 100-200 euro per JAAR opleveren).
Tja, dan heb je alleen de top 40 nummers. Maar niet de nieuwe dance nummers, apres-ski nummers en weet ik allemaal wat meer die nooit in de top 40 komen, maar wel gedraaid worden in het uitgaanscircuit (en dus aangevraagd worden op feestjes). Betaalde downloads is inderdaad ook een redelijk betaalbaar alternatief, maar cd-singles kopen is echt niet leuk meer tegenwoordig...

Verder heeft een beetje dj vaak inderdaad al een aardige eigen muziekcollectie op cd. Maar ik krijg regelmatig verzoekjes die ik niet op cd heb maar die wel in de computer staan. Dat gaat dan vooral om onbekendere tracks die je niet wekelijks nodig hebt. Nummers die niet op de bekende verzamelaars staan maar die van een album van een bepaalde artiest komen. En ga die maar eens allemaal aanschaffen....
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2008 13:38

YourLiVe schreef:

En ga die maar eens allemaal aanschaffen....
Dan krijg je ongeveer mijn collectie (maar kun je ook gelijk aan de bedelstaf ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 1370
12-6-2008 13:48

YourLiVe schreef:

Dat gaat dan vooral om onbekendere tracks die je niet wekelijks nodig hebt. Nummers die niet op de bekende verzamelaars staan maar die van een album van een bepaalde artiest komen. En ga die maar eens allemaal aanschaffen....
En soms moet je gewoon niet meer serveren dan wat de pot schaft.

Wordt iets regelmatig aangevraagt (of is het vooraf aan een feest een duidelijk verzoek) dan ga je hier natuurlijk naar opzoek. Is het een enkele keer ; jammer !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)