Forum > Muziek

Microfoonaansluiting SMX-1

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 75
9-6-2008 18:58
Ik wil graag 2 microfoons aansluiten op Synq SMX-1. Achteraan de SMX-1 heb je 2 jack aansluitingen.
Ik lees het volgende in de handleiding : Mic 2&3 ingangen: voorzien om 2 extra (ongebalanceerde) micro's aan te sluiten. Betekent dit dan dat je mono of stereo jack aansluitingen moet gebruiken?
En hoe is het aansluitschema van de bedrading dan?
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 413
9-6-2008 19:20
Dit topic hoort thuis in het geluid-/newbieforum. Om antwoord te geven op je vraag: een microfoon is altijd mono, dus je hebt ook een mono kabel nodig. Afhankelijk van de ingang van je mixer heb je een XLR-F - Mono-jack kabel of een XLR-F - XLR-M kabel nodig. Over gebalanceerd en ongebalanceerd is genoeg geschreven op dit forum (zelf even zoeken).
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
11-6-2008 21:18
1 x bewerkt. Laatst door StijnS op 12-6-2008 17:42

djspiky schreef:

Dit topic hoort thuis in het geluid-/newbieforum. Om antwoord te geven op je vraag: een microfoon is altijd mono, dus je hebt ook een mono kabel nodig. Afhankelijk van de ingang van je mixer heb je een XLR-F - Mono-jack kabel of een XLR-F - XLR-M kabel nodig. Over gebalanceerd en ongebalanceerd is genoeg geschreven op dit forum (zelf even zoeken).
Erm... Een gebalanceerd signaal kan ook over een jack plug gaan, maar dan heb je een stereo jack nodig. wink ;)
Overigens bestaan er ook microfoons die in stereo opnemen.

djspiky schreef:

Zou je me a.u.b. kunnen aanwijzen waar ik beweer dat gebalanceerd niet over jack kan? Ik zie dat namelijk nergens staan. En stereo microfoons heb ik nog nooit van gehoord shocked 8O.
"je hebt dus een mono kabel nodig"
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 413
12-6-2008 15:22
Zou je me a.u.b. kunnen aanwijzen waar ik beweer dat gebalanceerd niet over jack kan? Ik zie dat namelijk nergens staan. En stereo microfoons heb ik nog nooit van gehoord shocked 8O.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2008 15:31

djspiky schreef:

En stereo microfoons heb ik nog nooit van gehoord shocked 8O.
https://www.google.com/search?q=stereo+microfoon

<<<

Als een mixer unbalanced jack in heeft dan gebruik je een XLR female -> Jack mono verloopkabel.
Als een mixer balanced jack in heeft dan gebruik je een XLR female -> Jack stereo verloopkabel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)