Forum > Geluid

Graag advies bij aanschaf Stage Accompany SA 102 mengpaneel (D&R)

(57 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
5-5-2008 16:08
Hallo,

Nog even ter info van wat dingen die ik heb nagevraagd bij SA betreffende de SA 102:
(in "Italic" weergegeven is het antwoord van de SA engineer)

Zijn overigens de SA 102 en de D&R Disteq exact technisch gelijk (met name de uitgangsspanning)?
Voor zover ik me herinner is in onze uitvoering alleen de TL074 vervangen door een LF347. Verschil in de uitgangsspanning is er volgens mij niet. Dit is afhankelijk van de voedingsspanning en die is in beide apparaten gelijk.

Daar volgens mij het uitgangsnivo te laag is om gelijk een Blue Box of een PPA 1200 mee aan te sturen.
Nee hoor, 0dB op de meters komt overeen met + 6 dB op de uitgang hetgeen precies genoeg is om de Bluebox volledig uit te sturen. Verder kan deze tafel (zoals de meeste anderen) wel tot 20 dB uitsturen zonder te clippen. (de meters geven dan wel een behoorlijke rode waarde aan maar op het uitgangsnivo maakt dat niet uit, op de pfl of input is dit kwalijker.

Als er een PPE 2410 tussen zit is dat natuurlijk wel op te lossen.
Dit hoeft dus eigenlijk niet.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
20-5-2008 23:14
eeeuu webbie...
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
9-7-2008 01:46
Hallo,

Vandaag de SA 102 bij Rabies opgehaald.
Inmiddels ook uit elkaar liggen, heel simpel van opbouw.
Blindplaten en kast zelf weer schoon, verrassend eigenlijk hoe netjes hij uit het vuil is gekomen.

Morgen eens gedemiraliseerd water (word/werd gebruikt om accu's bij te vullen) halen bij een bevriend autobedrijf.
Na het wassen, naspoelen, goed drogen en opnieuw de faders/pots in de "Kontakt" te zetten eens kijken wat er dan nog precies kraakt.

Ik heb wel gezien dat de van de Master print een potmeter gammel is (de "Return"), die moet dus zeker vervangen worden.
Mede van de voedings print moet de Headphones jack vervangen worden, is eens vervangen door een niet goed passende (te hoog dus, Martin haalde dat al eerder in dit topic aan).
Gelukkig heb ik een sloop printje er bij gekregen, daar kan ik dus het "lage" jackchassisdeel van "lenen".

Ik heb alles nog goed zitten bekijken, XLR chassisdelen op de "Master Out" moet te doen zijn, lijkt me een stuk netter als die jacks.

@Tom: moest jij nu nog broodjes hebben? Aan vier goed werkende line/phone broodjes heb ik genoeg. Je krijgt ze dan wel zonder "dek-plaat" (zijn SA blauw).

Vraagje: Op een van de printjes zit een ringkerntrafo, mag die ook in een sopje? Lijkt me dat je die niet of moeilijk droog krijgt na het "badje".

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
9-7-2008 09:54
Als de ringkerntrafo eenvoudig te verwijderen is dan zou ik dat doen. Het duurt namelijk wel even (meerdere dagen) voordat die weer droog is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
9-7-2008 12:51
Hallo Dré,

Bedankt voor je reactie.

Zonder dé-solderen kan de ringkern er niet af.
Heb wel het voordeel dat ringkern aan het eind zit van de PCB, en de pots aan het andere eind.
Kan dus de PCB (met de pots) wel laten weken in een emmer, zodat de ringkern droog blijft.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
9-7-2008 22:16
Hallo,

Inmiddels ook wat foto's genomen.
Alle foto's die bestandsnamen hebben die beginnen met SA102 zijn nieuw.

Heb ook even een kapotte fader (nylon busjes zitten los) opengehaald.
Eventueel kan ik de faders ook zo "servicen", ze gaan namelijk vrij makkelijk uit en in elkaar.

Dit is de kapotte "return" pot, die moet ik dus een vernieuwen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
9-7-2008 22:38
Dat is dus wat ik aan het begin van dit topic al aangaf, dit is eigenlijk de enige 100% kraakloze manier vind ik.

Je kunt ze zo mooi schoonmaken en goed bij de geleiderstift.
wat is er trouwens stuk aan deze fader? De sleepcontacten zien er nog vol en niet afgeflakt uit, dus niet doorgesleten.

die potmeters zitten dicht geklonken, je kan ze openmaken en met een stukje stevig ijzerdraad weer dicht binden door de gaatjes. Heb er zo wel eens een paar gedaan met uitstekend resultaat.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
9-7-2008 23:05
Hallo Rob,

nijhuisr schreef:

Wat is er trouwens stuk aan deze fader? De sleepcontacten zien er nog vol en niet afgeflakt uit, dus niet doorgesleten.
Als je goed naar de fader-foto kijkt, zie je aan de linkse kant een nylon busje zitten.
Die hoort in de "wagen" (of hoe je dat ding ook noemt) te zitten met nog een busje (die zit er nog half in).
De busjes blijven niet meer zitten, er lijkt iets afgebroken te zijn, ergens.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
9-7-2008 23:23
die bussen zitten erin geklonken, kun je ze niet terug plaatsen met wat geschikte lijm? Lijk me niet gebroken.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-7-2008 16:33
Webbie, hoe heb je de printen van je mixer precies schoongemaakt? En ik zag dat je de faders los hebt gehaald, hoe zat dat met gewone knoppen en pots op de mixer? Kon je die gewoon meewassen in het sopje?

Alvast bedankt voor je (hopelijk uitgebreide) antwoord!
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)