Forum > Off-Zone

audiofielen

(54 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
6-11-2007 13:36
Ik ben al jaren geinteresseerd in geluid, dus gewoon voor thuis ( ik noem het nog gewoon hifi en zeker geen high-end) en natuurlijk ook voor PA. Er zit een hoop zin en onzin tussen en sommige zaken doe ik zelf af als "theoretisch" gezwets.... voor mezelf dan, gewoon omdat ik een normale verhouding tussen prijs en kwaliteit wil hebben. Daarbij als ik iets goed vind klinken mag er van mij iets nieuws uitkomen maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik het ook maar meteen wil hebben.Mijn vertrouwde Marantz PM-80 versterker laat ik ook repareren ( kapotte stk module) ondanks ik ook een Onkyo TX-DS595 heb, die veel nieuwer is, voorzien is van WRAT technology etc...Hetzelfde geldt voor mijn Floating Synthese 2 luidsprekers die al jaren een dynamisch duo vormen met mijn versterker en waar ik na 14 jaar nog steeds uitermate tevreden over ben....

Moet wel zeggen dat ik in ieder geval probeer om in mijn PA set een geluid neer te zetten dat enigszins "audiofiel" blijft klinken ( en natuurlijk heb ik dan nog steeds de afweging tussen prijs/kwaliteit hierin meegenomen.

Dat is iets wat mij nog wel eens tegen de borst stuit als het over het onderwerp audio ( en soms zelfs PA ) gaat, mensen die op een gegeven moment een discussie ( al dan niet oeverloos )afsluiten met het argument; "ja, maar deze was veel duurder en is daardoor vanzelfsprekend ook veel beter.... ". Hetzelfde geldt over interpretatie van meetgegevens, in mijn optiek bepaalt een papiertje niet of iets beter is, maar dit wordt bepaald door mijn ( al dan niet beperkte ) gehoor EN de criteria die ik er aan ten grondslag heb gelegd om een bepaald apparaat te kopen. Niemand kan MIJ vertellen wat IK beter/prettiger/mooier vind klinken.

Je krijgt inderdaad net zoveel meningen als er mensen zijn en waar zeker voor geldt, iedereen heeft gelijk !!!( dus ook ik wink ;) )
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
7-11-2007 10:21
Rob Nijhuis heeft nog stk's liggen en bouwt ze er zo voor je in. Met koeling, dan gaan ze niet meer kapot.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
7-11-2007 12:59
Geloof ik best.... versie drie is gewoon overigens goed te verkrijgen ( prijs ongeveer 8,50 euro ) In dat ding van mij zit versie 4 en die is echt heel erg moeilijk te krijgen sad :(
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
15-11-2007 00:15
Hallo Robin,

Toch weer het SA-geluid aan het zoeken?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
M44Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2007
Laatste: 14-4-2008
Berichten: 56
25-11-2007 21:09
ja dat klopt webbie maar dat kwam eigenlijk omdat ik tellkens op een dood spoor liep in het redomen van mijn gold tweeters. (de orginele tweeter van de jbl century gold)
dat irriteerde mij dusdanig dat ik getracht heb ze te verkopen maar omdat er wel een goede tweeter in zit maar niet de orginele kwamen er alleen koopjes jagers op af.
ik kon er 500,- voor krijgen en dat vond ik toch te weinig gesien het werk wast ik er in gestoken heb om ze zo orgineel mogelijk te repareren. mety dioe 500,- in gedchten ging ik op zoek en het geluid van de SA's is me meer bijgebleven dan alle andere merken die ik heb gehad. derhalve her en der wat geboden maar je aanbod tot samenwerking komt net te laat. ik had een financieel meevallertje en heb de stoute schoenen aangetrokken en de orginele tweeters gewoon nieuw besteld. ruim 500 euro voor 2 tweeters. maar goed dan zijn ze weer als nieuw.
en het is echt een van de beste speakers die ik ken. ze hebben dat rauwe en voldoende druk in het laag (30 cm woofer)
maar kunnen ook met subtiele muziek heel goed uit de voeten.
met name door het filter dat continue onder spanning staat (9 volt batterij)is het geluid heel schoon.
Mijn leven is een sprookje, iedere dag als ik thuis kom zit die heks weer op de bank

Terug naar forum Reageer (zonder quote)