Forum > Off-Zone

audiofielen

(54 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
M44Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2007
Laatste: 14-4-2008
Berichten: 56
16-9-2007 00:37
leuk om te lezen dat je er zon plezier van hebt. ik heb nooit iemand belazerd op MP (men mij wel) en ik ben blij dat ze terecht gekomen zijn bij een liefhebber.het kan lang duren maar ik kom een keer een bakkie doen. ben heel beneiuwd hoe ze het doen als ik ze vergelijk met mijn century golds.
Mijn leven is een sprookje, iedere dag als ik thuis kom zit die heks weer op de bank
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 782
16-9-2007 21:09
Hallo Webbie,

Als je de speakers thuis gebruikt neem ik aan dat je die limiter op de processor niet gebruikt? Wanneer jij thuis zoveel vermogen in die SA's pompt dat je echt een limiter nodig hebt dan ben je goed bezig je oren te verpesten. Een limiter, ook een goed ingestelde, is altijd slechter dan geen limiter, tenminste zolang je de versterker niet laat clippen. Het feit dat deze functie op de processor aanwezig is, wil natuurljk niet zeggen dat je deze ook perse moet gebruiken.

MVG Contour
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
16-9-2007 22:49
Hallo Contour,

Contour schreef:

Hallo Webbie,

Als je de speakers thuis gebruikt neem ik aan dat je die limiter op de processor niet gebruikt? Wanneer jij thuis zoveel vermogen in die SA's pompt dat je echt een limiter nodig hebt dan ben je goed bezig je oren te verpesten. Een limiter, ook een goed ingestelde, is altijd slechter dan geen limiter, tenminste zolang je de versterker niet laat clippen. Het feit dat deze functie op de processor aanwezig is, wil natuurljk niet zeggen dat je deze ook perse moet gebruiken.

MVG Contour
Limiters staan inderdaad gewoon aan.
Tcmc had de instellingen gemaakt om veilig het maximale uit de kastjes te kunnen halen.

Overigens zit die limiter helemaal niet in de weg, omdat ik altijd alles netjes 0db uitstuur.
De limiters (rode lampjes) komen net niet op, zoals het hoort dus.

De gains op de versterker staan natuurlijk dan niet voluit, meestal staat de muziek hier op achtergrondvolume.
Heel af en toe wil ik weleens wat meer gas geven bij een lekker klinkend nummer, maar op oorlogssterkte staan ze hier binnen nooit.

Maar waarom moeten die limiters dan uit, volgens jou?
Ze hebben toch géén invloed op het signaal, zolang ze niet in werking treden, of zie ik dat verkeerd?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
17-9-2007 12:11
Waarom neem je er eigenlijk niet nog een eindtrapje bij? Dan kun je het hele filter wegdonderen (en ook gelijk die vieze beveiliging die je gaat gebruiken voor de bandtweeter). Uiteraard laat je dan wel een stopper C (bijvoorbeeld 10uF MKP) zitten in serie met de bandtweeter.

Limiter van de DCX gebruiken? Ik zou niet weten waarom niet zolang hij zo is ingesteld dat hij zit te slapen bij normaal tot stevig luisterwerk en ALLEEN z'n werk doet als gebruiker in standje idioot komt te staan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
17-9-2007 21:49
Hallo Dré,

Nog even dan... we dwalen namelijk erg af nu.

Dré schreef:

Waarom neem je er eigenlijk niet nog een eindtrapje bij?
Hoef ik niet bij te nemen, heb er namelijk al twee, een Crest CPX-900 en een Crest CPX-2600.
De CPX-2600 zou zonder moeite op de laagdriver kunnen, maar de CPX-900 op de Ribbon vind ik een beetje eng.
Limiter van de DCX gebruiken? Ik zou niet weten waarom niet zolang hij zo is ingesteld dat hij zit te slapen bij normaal tot stevig luisterwerk en ALLEEN z'n werk doet als gebruiker in standje idioot komt te staan.
Daarom heb ik hem ook nog aanstaan, om bij die ene keer dat er iets fout gaat toch enigzins een beveiliging te hebben.
Denk bijvoorbeeld aan: een plotselinge oversturing van een (pc)geluidskaart, of een storing in de randappartuur (die voor de DCX-2496 zit) die ineens een keiharde brom veroorzaakt.
Limiter lijkt me dus altijd wel verstandig.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
17-9-2007 21:54

Webbie schreef:

De CPX-2600 zou zonder moeite op de laagdriver kunnen, maar de CPX-900 op de Ribbon vind ik een beetje eng.
Hoezo eng? Liever een te zware versterker, dan een te lichte versterker. Zeker op het hoog! Gewoon kwestie van limiting goed instellen.
M44Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2007
Laatste: 14-4-2008
Berichten: 56
17-9-2007 23:45
dwalen is de weg naar de wijsheid
Mijn leven is een sprookje, iedere dag als ik thuis kom zit die heks weer op de bank
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
18-9-2007 08:48

Webbie schreef:

Hallo Dré,

Nog even dan... we dwalen namelijk erg af nu.

Dré schreef:

Waarom neem je er eigenlijk niet nog een eindtrapje bij?
Hoef ik niet bij te nemen, heb er namelijk al twee, een Crest CPX-900 en een Crest CPX-2600.
De CPX-2600 zou zonder moeite op de laagdriver kunnen, maar de CPX-900 op de Ribbon vind ik een beetje eng.
Ik denk dat de bandtweeter het niet met je eens is EN de betere filtering op prijs zal stellen. Uiteraard vergeet je niet de stopper C (beveiliging voor het geval de versterker iets stouts doet zoals ploppen bij aan en uit zetten). Ik zou het toch maar eens proberen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
M44Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2007
Laatste: 14-4-2008
Berichten: 56
18-9-2007 22:36
zijn dat de dc beveiligingen zoals ik pas heb aangeschaft?
makkelijk in gebruik (even solderen) en je hoort er niets van
Mijn leven is een sprookje, iedere dag als ik thuis kom zit die heks weer op de bank
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
19-9-2007 09:43

m44 schreef:

zijn dat de dc beveiligingen zoals ik pas heb aangeschaft?
Geen idee (je omschrijving is veel te wazig).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)