Forum > Geluid

Shure sm 58 beta (real - fake)

(154 reacties. Pagina 15 van 16)
Moderator(s): Dré
OversoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2007
Laatste: 20-2-2016
Berichten: 22
7-5-2010 00:15
Ja ik was er ook erg blij mee dat zo is gegaan.
En zowel de verkoper als ik ben er niet op uit om de boel op te lichten en dat is gebleken.
Dikke FoafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-8-2010
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 2
18-8-2010 20:15
1 x bewerkt. Laatst door Dikke Foaf op 19-8-2010 12:58
Deze zijn ook NIET de echte.
Ben zelf daarnet gaan kijken.
https://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/microfoons-toebehoren/shure-beta-58-nieuw-77264543.html
https://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/microfoons-toebehoren/shure-sm-58-nieuw-77261958.html

- Er is 1 SM57 bij, daar zie je kleine verschillen aan de tekst en het hoesje. Ook de impedantietransfo is niet zichtbaar binnenin.
- De SM58 heeft de sticker op het kapsel hangen en ook hier weer subtiele verschillen aan de tekst en ook de 'shure' op het zakje dat er bij is.
- De Béta58 is duidelijk dat de grill harder blinkt en ook het metaal van de grill is dunner dan bij een echte.
- De Béta58 had op het kapsel ook de QC stempel staan in witte inkt.
- Geen van allen heeft nog een micro klem dus daar kan je niks aan zien...
- Geen van allen heeft de rode QC stempel op het kleine stukje printplaat staan.

Heb ze verder niet getest, omdat ze toch al fake waren...
Verder moet ik zeggen dat de kopie toch zeer 'goed' is want kwa gewicht was er geen verschil met een echte, ook de doos, labels, stickers, etc zijn zeer goed nagemaakt. Vooral aan het zakje dat er bij zit zijn de verschillen goed zichtbaar aan de 'shure' in/opdruk (had zelf een echte van beide meegenomen van mezelf om te vergelijken).

Verder was het wel een vriendelijk persoon, hij was ook zelf verbaasd dat ze niet echt zouden zijn. De micro's zijn van z'n broer en het is ook die die stopt met z'n zaak. De micro's zouden ook samen met alle andere die z'n broer gekocht zou hebben, gebruikt zijn op een tour van Lotti.

De verkoper krijgt zeer veel reacties op z'n advertentie, hij had er vandaag al een paar moeten afbellen omdat ik als eerste zou langskomen.
Verder heb ik hem wel gevraagd om de advertentie te wijzigen en dat hij minstens zou vermelden dat hij niet zeker is of het wel echte zijn.

Laat je dus niet vangen want ik had ook bijna prijs
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
18-8-2010 20:30
mwah, 90 euro is wel een echte oplichtersprijs voor een 58 bèta.
Net te duur om nep te zijn, en net goedkoop genoeg voor een wereld-deal.
Zeer tactisch gekozen prijs.

En dan nog het extraatje dat er geen real live foto is gebruikt, maar een Shure foto.

En de verkoper wist zeker van niks sneaky :V
Zou ik ook zeggen laugh :D
Het is altijd van iemand anders als het nep is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 2052
19-8-2010 09:13
Volgens mij kan je maar op 2 manieren een microfoon kopen. Ofwel nieuw bij een echte dealer ofwel 2e hands, maar dan ook echt goed gebruikt.
Want wie koopt er net voor bedrijfsstopzetting nog een lading micro's om ze vervolgens met verlies als nieuw te verkopen?
Heb je ze ook gehoord? Want van de nepper die ik eens had, was vooral de klank ronduit slecht.
Dergelijke oplichters hebben altijd een mooi verhaal en weten nooit van iets.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dikke FoafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-8-2010
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 2
19-8-2010 13:05

Frank76 schreef:

Volgens mij kan je maar op 2 manieren een microfoon kopen. Ofwel nieuw bij een echte dealer ofwel 2e hands, maar dan ook echt goed gebruikt.
Want wie koopt er net voor bedrijfsstopzetting nog een lading micro's om ze vervolgens met verlies als nieuw te verkopen?
Heb je ze ook gehoord? Want van de nepper die ik eens had, was vooral de klank ronduit slecht.
Dergelijke oplichters hebben altijd een mooi verhaal en weten nooit van iets.
Het was inderdaad de typische oplichtersprijs, vandaar dat ik ook op m'n hoede was voor de fakes...
't Is niet dat hij ze pas heeft gekocht en dan gestopt. Ze zijn een hele tijd geleden aangekocht geweest en dan mee geweest op een tour van Lotti, steeds in de doos gebleven, dat kan je er ook aan zien, ze zien er nog nieuw uit en ruiken ook zo, je zag ook dat de dozen al wat tegen elkaar hadden geschuurd. Schijnbaar als spare of teveel aangekocht.
Of z'n verhaal klopt of niet heb ik geen idee van, al lijkt het wel te kloppen en z'n broer is blijkbaar slim genoeg om ze via hem te verkopen, want de verkoper kent niks van micro's, hij is schrijnwerker... Dat zie je ook aan z'n andere advertenties...
TovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2008
Laatste: 27-3-2014
Berichten: 10
4-9-2010 14:29
Lijkt me wel een mooi topic om even in te posten dat op marktplaats op het moment 4 x sm58 nieuw voor 300 euro wordt aangeboden en dat dat (zoals te verwachten viel) om nepperds gaat. Vrij goeie imitaties, zelfs inclusief de stickers en andere zooi in het doosje, maar valt door de mand door:
- gewicht
- sticker op het kapsel
- stugge ophanging - ergo vrij veel handling noise
Verder waren bijna alle details in orde.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
4-9-2010 15:50
SM 58 word momenteel hier bij oficiele dealer verkocht aan 83€.Dan ga je toch geen fakes kopen.
TovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2008
Laatste: 27-3-2014
Berichten: 10
4-9-2010 22:55

eddy wally schreef:

SM 58 word momenteel hier bij oficiele dealer verkocht aan 83€.Dan ga je toch geen fakes kopen.
Dat ze fake waren had ik natuurlijk wel kunnen bedenken, maar ik heb simpelweg niet op zitten letten.
Ondertussen zijn ze alweer terug bij de verkoper.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
7-1-2012 20:37
Dat er een hoop shure fake te koop is weten we inmiddels allemaal al.

Het onderscheiden ervan wordt steeds moeilijker... Hoe gaan we hier mee om?

Hetzelfde geldt voor Sennheiser... is hier ook een groot deel FAKE?

Er worden de laatste tijd namelijk aardig veel sennheiser mics aangeboden Nieuw voor prijzen welke toch aardig onder inkoop liggen via de reguliere kanalen. Ook bedrijven welke vooral via marktplaats en andere verkoopsites werken.. bieden handel aan voor prijzen waarvan je toch wel even achter de oren krapt!

Is er op de een of andere manier na te gaan of het om legale maar vooral ook orginele Shure en of Sennheiser producten handelt?

Verder misschien ergens vermelden als je weet dat je iets gekocht hebt wat uit eindelijk toch zeker Fake blijkt te zijn?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-1-2012 15:25
Niemand een idee?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)