Forum > Muziek

Tiësto geen trance meer?

(85 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
24-6-2007 20:59
Hij is zelf verwend wink ;)
Well all right..
**JJ**Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2007
Laatste: 30-1-2010
Berichten: 6
4-7-2007 17:07
Ik was inderdaad ook een beetje verrast en teleurgesteld door deze opmerking van Tiësto. Ik zou bijna mijn opmerking dat hij zo "bescheiden" is terugnemen. Maar ergens heeft hij ook wel een punt: Nederlands publiek is vrij nuchter en ik kan me voorstellen dat men in Japan of Argentinië veel uitbundiger is. Een echt uitzinnige menigte vind je hier bij bijna geen enkele danceparty, behalve bij de hardere stijlen. Dat is de prijs die Tiësto betaalt voor zijn wat commerciëlere image en muziek. Mainstream publiek betekent meanstream (dus lauwe) reactie. Met 'mainstream' bedoel ik hier publiek dat wel eens een danceparty wil meemaken en dus maar een keertje naar Tiësto gaat kijken. Dat soort lui laat zich nou eenmaal niet zo snel (in de goede zin van het woord) gaan.

Feit blijft dat zijn opmerking niet zo netjes is tegenover mensen (zoals ik) die WEL uit hun dak stonden te gaan. En die waren er heus wel...
succes is een keuze
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
6-7-2007 20:16

sucksir schreef:

Voor het feit dat je trance standvast verdedigt heb je wel een heel bijzondere nickname. Voor zover ik de scene een beetje begrijp zijn hardstyle en trance vrijwel elkaars tegenpolen. Verklaar u nader....;)
Uhm zijn er tegenpolen in muziek?
grote verschillen wel (gelukkig maar).
Maar tegenpolen?? dus als iemand van trance houd kan hij nooit van hardstyle of andere stevige dance houden of andersom?

wat een onzin ik luister met plezier naar sommige lichte klassieke stukken terwijl ik een knijterharde hardstyle knaller op mijn TT kan hebben liggen (nogal vaak trouwens laugh :D ).

ik vind dit soort uitspraken .. zie qoute nogal partyflock achtig.... als je weet wat ik bedoel.

Terreurhollandhakkuh zegt: hardcore wil nevver die jumpen is voor homo's

jumpfreak zegt: nee jij met je takke herrie en je speedcore ga toch pillen eten jump rules

enz enz enz enz zucht sad :(
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
Dust.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2006
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 22
11-7-2007 23:37

climax schreef:

Uhm zijn er tegenpolen in muziek?
grote verschillen wel (gelukkig maar).
Maar tegenpolen?? dus als iemand van trance houd kan hij nooit van hardstyle of andere stevige dance houden of andersom?

wat een onzin ik luister met plezier naar sommige lichte klassieke stukken terwijl ik een knijterharde hardstyle knaller op mijn TT kan hebben liggen (nogal vaak trouwens laugh :D ).
dan vind ik mezelf wel een mooi voorbeeld: in mijn vrije tijd luister ik naar metal (niet de metal die zogenaamd r&b ritme hebben, het zogenaamde nu-metal. wat in de "metalwereld" als "comerciele troep" gezien word) over hokjesgeest gesproken...

maar met mn "werk" toch trance ed. (dus ook top 40) en dat ik die muziek echt niet als straf zie om te draaien.
elke muziekstijl heeft z'n eigen volk en z'n eigen na en voordelen.
en als dan een of andere muziekstijl-fundamentalist een uitspraak doet dan word dat gelijk door mensen van een andere muziekstijl opgepakt als de doorsnee mening.

nu heb ik voor deze utleg ook nog een keer van de hokjesgeest gebruik gemaakt shut up :X

oftewel dat hele gedoe over jumpen vs hardcore en of tiesto echte trance of niet maakt vind ik een beetje overrated
proudly anoying the world since 1990
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
16-7-2007 13:07

**JJ** schreef:

...ook al leek het af en toe alsof Tijs de touch-sensitive platter van 1 van zijn 4 pioneers CDJ 1000 een aantal keer per ongeluk raakte waardoor de muziek even haperde.
ik was erbij in Hasselt en ben het volledig met je eens MAAR je gaat hier toch niet beweren dat hij live draaide hé? Ik denk dat hij dat al jaaaaren niet meer gedaan heeft (en ik zie minstens 1 show/jaar van hem).

Ivm het geluid in Hasselt: dat stond zeker niet te luid en er mocht gerust nog wat sub bij laugh :D (al zullen de omwonenden me tegenspreken)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-7-2007 14:06

luc2366 schreef:

ik was erbij in Hasselt en ben het volledig met je eens MAAR je gaat hier toch niet beweren dat hij live draaide hé? Ik denk dat hij dat al jaaaaren niet meer gedaan heeft (en ik zie minstens 1 show/jaar van hem).
En hoe kom jij hierbij?
Light Image
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
16-7-2007 14:23
Een keer in de palace flikte hij ook zoiets. HAd hij ISOS 4 opgezet op kanaal 1 of 2 en die liep lekker door. Verder stond hij heerlijk heftig te rammen op de kanalen 3 en 4 terwijl de fader naar beneden stonden. Was echter maar een stukje van max 20 minuten ofzo, maar toch....

Geef m overigens dan wel weer groot gelijk, want zo mooi als die overgangen op die isos4 stonden, zo mooi kun je dat niet live doen.

Op de vraag hoe kom je daarbij? Kijk naar t mengpaneel.
niet nodig
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
17-7-2007 15:02

JeroenVDV schreef:

luc2366 schreef:

ik was erbij in Hasselt en ben het volledig met je eens MAAR je gaat hier toch niet beweren dat hij live draaide hé? Ik denk dat hij dat al jaaaaren niet meer gedaan heeft (en ik zie minstens 1 show/jaar van hem).
En hoe kom jij hierbij?
1/ de voorlaatste keer dat ik 'm zag stond ik opzij op het podium, dus kon alles goed "in 't oog houden" (en dan weet ik 't als DJ wel héél snel wink ;) )
2/ de laatste keer dat ik 'm zag stond ik naast de lichtregie (en ken 1 vd betrokkenen persoonlijk)
3/ waarom mag de booth niet gefilmd/in beeld gebracht worden?
4/ de licht/pyro/water/...-show liep iets té synchroon om live te zijn shut up :X
5/ niets eens de helft van alle pyro in Hasselt is afgegaan (wegens technische problemen). Ik kan je verzekeren dat:
*er aardig wat paniek bij de operators ontstond omdat niet
ingegrepen kon worden
*het "bij de kenners" nogal lullig overkomt als "tiesto" opbouwt naar een climax en er dan niets (pyro) gebeurt on stage laugh :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-7-2007 15:04

luc2366 schreef:

1/ de voorlaatste keer dat ik 'm zag stond ik opzij op het podium, dus kon alles goed "in 't oog houden" (en dan weet ik 't als DJ wel héél snel wink ;) )
2/ de laatste keer dat ik 'm zag stond ik naast de lichtregie (en ken 1 vd betrokkenen persoonlijk)
3/ waarom mag de booth niet gefilmd/in beeld gebracht worden?
4/ de licht/pyro/water/...-show liep iets té synchroon om live te zijn shut up :X
5/ niets eens de helft van alle pyro in Hasselt is afgegaan (wegens technische problemen). Ik kan je verzekeren dat:
*er aardig wat paniek bij de operators ontstond omdat niet
ingegrepen kon worden
*het "bij de kenners" nogal lullig overkomt als "tiesto" opbouwt naar een climax en er dan niets (pyro) gebeurt on stage laugh :D
Ik vrees dat ik hier niets tegenin kan brengen. Triest(o) eigenlijk.
Light Image
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
18-7-2007 18:22

luc2366 schreef:

JeroenVDV schreef:

luc2366 schreef:

ik was erbij in Hasselt en ben het volledig met je eens MAAR je gaat hier toch niet beweren dat hij live draaide hé? Ik denk dat hij dat al jaaaaren niet meer gedaan heeft (en ik zie minstens 1 show/jaar van hem).
En hoe kom jij hierbij?
1/ de voorlaatste keer dat ik 'm zag stond ik opzij op het podium, dus kon alles goed "in 't oog houden" (en dan weet ik 't als DJ wel héél snel wink ;) )
2/ de laatste keer dat ik 'm zag stond ik naast de lichtregie (en ken 1 vd betrokkenen persoonlijk)
3/ waarom mag de booth niet gefilmd/in beeld gebracht worden?
4/ de licht/pyro/water/...-show liep iets té synchroon om live te zijn shut up :X
5/ niets eens de helft van alle pyro in Hasselt is afgegaan (wegens technische problemen). Ik kan je verzekeren dat:
*er aardig wat paniek bij de operators ontstond omdat niet
ingegrepen kon worden
*het "bij de kenners" nogal lullig overkomt als "tiesto" opbouwt naar een climax en er dan niets (pyro) gebeurt on stage laugh :D
hmm schandalig..
Ik zag trouwens laatst een programma van TMF waar ze een paar dagen met Tiesto mee mochten met zijn eigen privé-jet. Zat 'ie daar met z'n oorbelletje in, z'n afgetrapte vriendin.. Ik dacht echt van, wow, hoe fake kun je zijn? Zijn "Ik ben niet zo'n prater, ik draai platen"-slogan is door zijn management in ieder geval massaal afgekeurd, want hij stond toch een hoop popiejopie te doen met die presentatrice.
The best way to predict the future is to create it

Terug naar forum Reageer (zonder quote)