Forum > Licht

led tubes bevestigen

(100 reacties. Pagina 1 van 11)
Moderator(s): Dré
Dj marcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2006
Laatste: 2-4-2011
Berichten: 42
27-11-2006 21:25
beste mensen,

wat vinden jullie de beste manier om ledtubes van jb system aan een truss te bevestigen? shut up :X

alvast bedankt!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
28-11-2006 11:28
NIET met colson alleszinds shut up :X
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
28-11-2006 11:43
1 x bewerkt. Laatst door Hajo op 28-11-2006 12:06
Tja, als daar een fatsoenlijke oplossing voor was sad :( Ik ken als enige (slechte) oplossing: tiewraps, overigens was dat bij de showtec-variant, maar dat ontloopt elkaar niet zoveel geloof ik. Maar dat is natuurlijk helemaal k*t met appelmoes.
Het moet wel leuk blijven...
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
28-11-2006 11:46
op het werk hebben we er een aantal van ik dacht showtec, deze worden gelevert met een beugel waar gewoon een standaart ghaak aan kan...

lijkt mij een prima oplossing...
nog 10 berichten en ik word VIP!!
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
28-11-2006 13:50
klopt. Zitten alluminium bevestgingsplaatjes bij welke aan een trusshaak kunnen.
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
28-11-2006 14:42
Wij hebben er een tijdje lang "gewone" haken aan gehad. Waarmee je ook gewone effeecten hangt.
Werkt redelijk makkelijk, maar toch omslachtig voor 1 zon balkje.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-11-2006 16:05
Hier gaan ze gewoon met tyraps aan de truss. En dan wel de flinke uitvoering met metalen clipjes. Minimaal 2 per buis. Hangt als een huis, en als het echt safe moet kan er altijd nog een safety door een van de gaatjes in t led tube chassis. Die klemmetjes zijn veel te omslachtig en de tubes hangen dan gelijk 10cm van de truss af door de haak, wat er niet uitziet (of je moet overal half couplers opzetten maar dan ben je meer kwijt aan klemmen dan aan de tubes zelf). De bijgeleverde klemmetjes gebruiken we alleen als de tubes op decor stukken of planken, podiumrand etc bevestigd worden.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
28-11-2006 16:14

CyberDance schreef:

Hier gaan ze gewoon met tyraps aan de truss. En dan wel de flinke uitvoering met metalen clipjes. Minimaal 2 per buis. Hangt als een huis, en als het echt safe moet kan er altijd nog een safety door een van de gaatjes in t led tube chassis.
Heel mooi allemaal maar je vindt zelf volgens mij ook al dat het niet helemaal zo hoort (gezien de manier waarop je je eigen schrijven reeds stevig indekt). En ik ben het helemaal met je eens dat het eigenlijk niet zo kan ;-)

2 halfcouplers per led buis... Dat kost je de kop toch niet?

De redenering die nu gehanteert wordt lijkt verdomd veel op de redenering van sommigen die effecten in de truss hangen met installatiedraad, gaffa of tie-wraps. Daar zijn dat soort producten gewoonweg niet voor.

Ik snap er geen fuck van. Wel letten op wind-ups, safeties, aarding en noem het maar op en daarna toch een led buis met tie-wraps (hoe stevig ook uitgevoerd) ophangen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
28-11-2006 17:22

Dré schreef:

CyberDance schreef:

Hier gaan ze gewoon met tyraps aan de truss. En dan wel de flinke uitvoering met metalen clipjes. Minimaal 2 per buis. Hangt als een huis, en als het echt safe moet kan er altijd nog een safety door een van de gaatjes in t led tube chassis.
Heel mooi allemaal maar je vindt zelf volgens mij ook al dat het niet helemaal zo hoort (gezien de manier waarop je je eigen schrijven reeds stevig indekt). En ik ben het helemaal met je eens dat het eigenlijk niet zo kan ;-)

2 halfcouplers per led buis... Dat kost je de kop toch niet?

De redenering die nu gehanteert wordt lijkt verdomd veel op de redenering van sommigen die effecten in de truss hangen met installatiedraad, gaffa of tie-wraps. Daar zijn dat soort producten gewoonweg niet voor.

Ik snap er geen fuck van. Wel letten op wind-ups, safeties, aarding en noem het maar op en daarna toch een led buis met tie-wraps (hoe stevig ook uitgevoerd) ophangen.
Of misschien 1 halfcoupler per buis in het midden dan kan je ze ook nog horizontaal op een verticale truss neerhangen (en andersom) Ik vraag me altijd af wat tiewraps doen als ze in de buurt van een Par of ander warmte afgevend ding hangen.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-11-2006 17:32

Dré schreef:

CyberDance schreef:

Hier gaan ze gewoon met tyraps aan de truss. En dan wel de flinke uitvoering met metalen clipjes. Minimaal 2 per buis. Hangt als een huis, en als het echt safe moet kan er altijd nog een safety door een van de gaatjes in t led tube chassis.
Heel mooi allemaal maar je vindt zelf volgens mij ook al dat het niet helemaal zo hoort (gezien de manier waarop je je eigen schrijven reeds stevig indekt). En ik ben het helemaal met je eens dat het eigenlijk niet zo kan ;-)

2 halfcouplers per led buis... Dat kost je de kop toch niet?

De redenering die nu gehanteert wordt lijkt verdomd veel op de redenering van sommigen die effecten in de truss hangen met installatiedraad, gaffa of tie-wraps. Daar zijn dat soort producten gewoonweg niet voor.

Ik snap er geen fuck van. Wel letten op wind-ups, safeties, aarding en noem het maar op en daarna toch een led buis met tie-wraps (hoe stevig ook uitgevoerd) ophangen.
Een ledbuis weegt geen drol ten opzichte van een lichteffect dat meestal van flink stevig metaal is uitgevoerd. Dus in dat opzicht denk ik dat het hele verhaal omtrent ooooh oooh kijk daar een led tube met tyraps best wel meevalt. Kijk eens naar alle grote producties waar die dingen hangen, het merendeel hangt gewoon met tyraps vast, al dan niet met een safety. Mij zal je nevernooit een par, lichteffect of weet ik veel wat met tyraps zien ophangen, maar een led tube, ja, die gaat gewoon met 2 flinke tyraps aan de truss, hoe lullig het ook klinkt. En geloof me maar dat er genoeg zijn hier op het forum die die manier toepassen.

Om de kosten zou ik het echt niet laten clamps eraan te zetten, dan had ik ook niet overal doughty quick triggers opzitten.
Bij led tubes is het gewoon niet handig. Die dingen worden op zoveel verschillende manieren opgehangen dat het je gewoon veel te veel tijd kost met klemmen. Continu inbusjes los en vast om die dingen te verschuiven (zit altijd wel ergens een spijltje in de weg, om nog maar te zwijgen over het vastkrijgen van zon half coupler op zo'n klein bevestiginsplaatje. Heb je het verschil in diameter tussen het gat in zo'n half coupler vs het gat en de plek voor montage-materialen op zo'n plaatje wel eens bekeken?

En over dat stevig indekken: Ik wil ook geen ledtubes hebben die naar beneden donderen, dat lijkt me duidelijk. Er is nog altijd een verschil tussen het ophangen met huis tuin en keuken tyraps die al loslaten als ze nog niet vastzitten en de echte (die nog niet eens zo goedkoop zijn ook).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)