Forum > Geluid

100 volt versterking

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DzjarrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 21-8-2016
Berichten: 49
10-11-2006 11:48
die verschillende knopjes op die versterkers zijn gewoon ingangssignalen zoals microfoons enzo. En ja, je master is je master volume.
Kan niet simpeler volgens mij.
Maar als je met een mengpaneelte werkt heb je dat allemaal niet nodig. Dan heb je aan een eintrap genoeg.
Wat ik handig vindt is als je met een losse trafo werkt is dat je de versterker ook nog kan gebruken bij laagohmige systemen. Das flexibel
Ik zeg maar zo: Ik zeg niks...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
10-11-2006 12:53
Wat betreft de QSC verterker,
zou ik gewoon even de fabriekant/importeur kontakten over zijn ervaringen.
aan de andere kant vind ik het wel heel veel vermogen door een heel lang draadje.....
Ik verdeel meestal over 2 of 3 groepen, als er dan wat losgelopen word, valt niet meteen alles weg....

100 volt instalaties afstellen per speaker:
Denk er om, je mag nimmer het totaal van de speakers hoger afstelen als het maximale vermogen van je versterker.

Als je dat wel doet, en je zet het wat harder, gaat gegarandeerd je versterker stuk.
Elke luidspreker probeerd dan zijn ingestelde vermogen af te tappen, daar er meer getrokken word dan gegeven, moet het elastiekje ergens knappen.

Zoals al eerder aangegeven: 20 watt in 100 volt is al heel wat hoor!
Het is niet het zelfde als laagohmig systeem,
Ter vergelijk:
Mijn 102's kan je in stapjes van 5 watt selecteren van 0 tot 25 watt.
Als je hem op 25 watt zet, komt er ongeveer het geluid uit van een zelfde speaker laaghomig van 100 watt.....
en dan hebben we het wel over echte watt's.
Das meer dan je denkt.

Zet je hem op 10 watt, dan is waarnmeebaar het geluid helemaal niet zoveel zachter, en kan je meteen veel meer units aansluiten.
Probeer het maar eens uit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
10-11-2006 14:17
Timmiej denkt volgens mij dat hij de volumeregelaar van zijn versterker niet zachter mag zetten omdat deze dan niet zijn volle vermogen levert en bang is dat de luidsprekers dan meer vragen als wat de versterker levert. Am I right?

In ieder geval is dat geen probleem. Je volume kun je én op de speaker regelen én op de versterker zonder problemen te krijgen. (tenzij je dus met het totaal ingestelde wattage op de speakers te hoog gaat zitten)

dzjarr schreef:

Ik denk toch echt dat het het verstandigst is om een dikke trafo erachter te hangen.
Ik ken een bedrijf hier in de buurt die dus idd meer dan 10 kilometer geluid hebben en die doen dat ook.
Ook een belangrijke reden is dat je het op die manier beter kan beveiligen. Je weet het nooit, maar blikseminslag enzo, daar moet je ook aan denken. Maar nog veel waarschijnlijker: kabelbreueken enzo
En volgens mij is het beter om voor achetgrondmuziek meerdere kleinere speakers te gebruiken. Betere spreiding, maar dan heb je maar een laag wattage nodig.
Waarom is het beter te beveiligen? Kijk eens wat er in de meeste 100V-bakjes zit. Juist ja, ook een trafo. Misschien mis ik wat, dus zou je me kunnen uitleggen wat het verschil is?

[EDIT] Ik weet nog een Electrovoice CPS-2T 100V versterker te koop staan (ook te gebruiken voor laagohming). Moet ik je een mailtje doen?
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
13-11-2006 10:46

René Eppink schreef:

Timmiej denkt volgens mij dat hij de volumeregelaar van zijn versterker niet zachter mag zetten omdat deze dan niet zijn volle vermogen levert en bang is dat de luidsprekers dan meer vragen als wat de versterker levert.
Am I right?
Jup, helemaal happy :)
In ieder geval is dat geen probleem. Je volume kun je én op de speaker regelen én op de versterker zonder problemen te krijgen. (tenzij je dus met het totaal ingestelde wattage op de speakers te hoog gaat zitten)

Speaker wattage zal dus 2x 440 watt worden (2 lijnen) En de versterker als die qsc waar maakt wat hij zegt 2x500 watt
Waarom die speakers van 40 watt? Heel simpel. We zijn nu 2 jaar bezig met de drive in en hebben nog een bekendheidsprobleem. Met een 100 volt installatie hangt je naam een maand lang betaald aan meerdere lantaarnpalen in het dorp. Dus vanwege dit gegeven moeten we wel de grote toeters aanschaffen en niet de kleinere.

Owja, ik heb zo'n hoorn opengeschroefd en zie nergens een mogelijkheid het wattage naar onder te krijgen. Maar wat verwacht je van 35 euro wat normaal van andere merken 100 per stuk is? razz :p

Ik hou het gewoon op een dikke versterker als het kan dan draai ik het volume dmv een mengpaneel terug tot het gewenste volume. happy :)
Ik weet nog een Electrovoice CPS-2T 100V versterker te koop staan (ook te gebruiken voor laagohming). Moet ik je een mailtje doen?
Ik ben bang dat hij niet genoeg vermogen geeft. Maar een mail kan altijd. Zou die qsc niks worden dan is deze (of 2 van die) ook wellicht een optie. happy :)
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
13-11-2006 12:18
kan je eens een foto maken van die opengeschroefde hoorn?
En dan vooral de trafo die er in zit.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
13-11-2006 12:42

René Eppink schreef:

Timmiej denkt volgens mij dat hij de volumeregelaar van zijn versterker niet zachter mag zetten omdat deze dan niet zijn volle vermogen levert en bang is dat de luidsprekers dan meer vragen als wat de versterker levert. Am I right?

In ieder geval is dat geen probleem. Je volume kun je én op de speaker regelen én op de versterker zonder problemen te krijgen. (tenzij je dus met het totaal ingestelde wattage op de speakers te hoog gaat zitten)
Ik ben heel benieuwd naar het idee hierachter. Als ik op de versterker het volume terugdraai, dan stuur ik toch ook minder vermogen uit? Dan kan het toch ook zijn dat ik minder uit stuur dan het vermogen van de hoorns bij elkaar, en dat is geen probleem?
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
13-11-2006 14:26
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 13-11-2006 14:48
Door er een kleiner wattage aan speakers aan te hangen verhoog je de impedantie van het totaal aan luidsprekers. (P=I^2*R) Ga je op je versterker aan het draaien dan snap je dat je aan de impedantie van de luidsprekers niks verandert. Volgens mij heb ik het zo goed toch?
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
13-11-2006 14:41
@ Rene, had je voor mij een adres van die ev versterker? Uit de specificaties van de ev site kon ik niet uithalen dat hij 2x 590 geeft. Uit een ander bestand van ev staat dat hij dat in dual mode wel leverd. En dual is 2 dus razz :p

Enkel 590 is niet zwaar genoeg, maar dubbel zou natuurlijk wel perfect zijn.

Foto's van binnenkant zal chris (H.) wel posten aangezien hij een opengeschroeft examplaar heeft op het moment. happy :)
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
13-11-2006 14:50
Mailtje is over een paar minuten onderweg. Volgens mij is versterker in 100V modus mono en maar met 1 uitgang.

[EDIT:]Verstuurd. (kwam even een telefoontje tussen)
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
13-11-2006 15:16

René Eppink schreef:

Mailtje is over een paar minuten onderweg. Volgens mij is versterker in 100V modus mono en maar met 1 uitgang.

[EDIT:]Verstuurd. (kwam even een telefoontje tussen)
hmmmmmmm, ik heb niks ontvangen. Zal wel weer ergens onder op de oceaan blijven hangen sad :(
Geef mij de postduif maar terug sneaky :V

anders probeer eens als je wilt: voornaam_achternaam@hotmail.com

Alvast bedankt happy :)
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)